Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
swinkels
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 september 2015

stappenplan webshop

09 september 2015

ik ben al goed op weg om een webshop te beginnen.
ik heb deze site al goed doorgespit maar blijf met een probleem zitten.
wat zijn volgens jullie de beste stappen om te beginnen.
daarmee bedoel ik de volgorde waarin ik mijn webshop opbouw.
begin ik bijvoorbeeld met eerst de site te maken (Launchedate opstellen) en vervolgens mijzelf inschrijven bij kvk en inkopen doen. of zijn er nog andere belangrijke aspecten waar ik aan moet beginnen (inschrijven/aanvragen) voordat ik deze stappen onderneem?

graag hoor ik van jullie
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: stappenplan webshop

09 september 2015

:arrow: Stappenplan webwinkel starten

Je moet echter wel ondernemend zijn en een ondernemer is geen uitvoerder van voorgekauwde stappenplannen van anderen.
 
swinkels
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 september 2015

Re: stappenplan webshop

10 september 2015

Als je mijn vraag goed leest vraag ik ook niet voor een voorgekauwd stappenplan.
vraag om suggesties en ervaringen van ondernemers die al wat verder zijn dan mij.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: stappenplan webshop

10 september 2015

daarmee bedoel ik de volgorde waarin ik mijn webshop opbouw.
begin ik bijvoorbeeld met eerst de site te maken (Launchedate opstellen) en vervolgens mijzelf inschrijven bij kvk en inkopen doen. of zijn er nog andere belangrijke aspecten waar ik aan moet beginnen (inschrijven/aanvragen) voordat ik deze stappen onderneem?
Ik had je vragen wel goed gelezen hoor: de antwoorden staan in dat stappenplan met tips.
vraag om suggesties en ervaringen van ondernemers die al wat verder zijn dan mij.
Nou, vooruit dan: de ervaring leert dat starters die een paar cruciale stappen uit dit stappenplan overslaan en de genoemde tips negeren, vroeg of laat een forumtopic met een vraag naar de bekende weg openen.
ik heb deze site al goed doorgespit maar blijf met een probleem zitten.
Gebruik de zoekfunctie.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
FrankHeijdenrijk
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 augustus 2015
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: stappenplan webshop

10 september 2015

Een tweede bron die je kunt gebruiken om zeker te zijn dat je goed van start gaat, is de Webwinkel Checklist van SEOShop. Deze kun je hier online bekijken en hier als PDF-file downloaden.

Deze checklist bevat vooral informatie bij het opzetten van jouw webwinkel, dus zal niet uitleggen of je beter eerst een webwinkel kunt starten en dan pas KvK kunt regelen (gewoon allebei tegelijkertijd doen). Het geeft echter wel een prima beeld van de punten waar jij op moet letten als je eenmaal de webwinkel gaat opzetten.
Elke week tips over marketing, kostenbesparing en logistiek:

Lees de laatste editie van Webwinkel Optimalisatie Tips
 
smartphone24
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 september 2015
Locatie: nieuwegein
Contacteer:

Re: stappenplan webshop

26 september 2015

Ik zou beginnen met het opzetten van je website. Zo snel mogelijk. Seo kost tijd en ik neem aan dat je ook organische bezoekers wilt(google). En niet alleen bezoekers waar je voor moet betalen. Het kan maanden duren voor google je website indexeert en nog langer voordat je op een goede positie komt in de resultaten.. So like i said Start right now!
http://www.smartphone24.nl Smartphone reviews, previews en tests
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: stappenplan webshop

28 september 2015

Bereid je goed voor. Er zijn honderden websites met gratis tips. Het zal je flink wat tijd kosten, maar verzamel deze informatie en probeer zoveel mogelijk van deze tips te realiseren.

Weet je al waar je interesse ligt? Waar heb je verstand van? Wat kan jij bieden wat een ander niet kan?

Verder sluit ik me aan bij het punt om zo snel mogelijk een website op te zetten. Vanuit daar kan je verder werken aan de opzet van je bedrijf. (Ja bedrijf, want vergeet niet dat een goede webwinkel een echt bedrijf is.)

Succes.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht