Re: Nieuwe Webshop!

2
Mijn eerste tip, voor ik uberhaupt verder ga kijken...

Snelheid...

Je website is ontzettend traag...
Zo erg dat ik na 2 pages gewoon niet meer verder wilde kijken.

Zorg eerst dat deze op orde is!

Wat voor host gebruik je?

Re: Nieuwe Webshop!

4
De webshop is niet responsive..... dus niet geschikt voor mobiel. Aangezien dit om een nieuw opgeleverde webshop gaat is dit natuurlijk doodzonde! Je mag er wel vanuit gaan dat geen enkele webbouwer/bureau nog niet-responsive websites maakt in deze tijd..... Heb je het hier met je webbouwer over gehad?

Hier kun je zelf de resultaten bekijken:

https://www.google.com/webmasters/tools ... dly/?hl=nl
Online marketing en SEO blog http://isaonline.nl/online-marketing-blog/
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuwe Webshop!

6
Wauw, je website is echt heel erg langzaam. Ik zit hier op snel glasvezel internet, maar ik had amper het geduld om de homepagina te laden. Ik vind je website naar mijn eigen mening ook veel te licht qua kleuren, het logo kan best een stukje smaller toch? Hierdoor zorg je voor meer info 'boven de vouw'/1e indruk. Bij sommige buttons ga je naar de directe doelbestemming en bij andere krijg ik een/productcategorie/ ertussen, waarom doe je dit? Ook zou ik consequent menu-items beginnen met een hoofdletter, dat staat netter.

Om beter in Google gevonden te worden is het ook handig om meer teksten te plaatsen. Je hebt nu voornamelijk afbeeldingen, je template en producten.

Maar nogmaals, je snelheid is echt het aller, aller grootste probleem. Ik zou afhaken voor er ook maar 1 afbeelding geladen zou zijn.

Re: Nieuwe Webshop!

7
hmm.. er zit een plug in op om hem sneller te maken en de afbeeldingen van de slide worden nu gecomprimeerd. Wat kan ik nog meer doen om hem sneller te krijgen? Ik zit bij starthosting zou het daar mee te maken kunnen hebben of is dat prima?

Re: Nieuwe Webshop!

8
Starthosting is een budgethoster. Echt goede hosting kan zeker een groot verschil maken! Bij Savvii.nl kun je eerst gratis testen of je snelheid echt verbetert. In vergelijking met Starthosting kunnen zij zeker een groot verschil maken.

Het is wel wat duurder, maar ja....alle waar naar zijn geld!

Je kunt zelf de website snelheid op verschillende momenten van de dag bijvoorbeeld testen op tools.pingdom.com
Online marketing en SEO blog http://isaonline.nl/online-marketing-blog/

Re: Nieuwe Webshop!

9
Site is heel langzaam. Op zichzelf vind ik de site mooi, maar het lichtblauwe lettertje is niet goed leesbaar. Waarom Engelse en Nederlandse teksten? What you need to know en vervolgens lees ik wie zijn wij. Ook moet je een tekst niet ondertekenen met liefs. Kopers behoren niet tot je kennissenkring. Je hebt trouwens 2 hele mooie kindertjes.

Re: Nieuwe Webshop!

11
Ik snap het Engels en Nederlands ook niet zo goed. Je richt je ten eerste toch op de Nederlandse markt? Zou ik alles lekker Nederlands instellen :)

Tekst in het ondermenu is niet goed te lezen. De 'wie zijn wij' en dergelijke. Snelheid is een stuk beter dan afgelopen week. Lijkt dus te schommelen of je hebt iets aangepast.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Nieuwe Webshop!

12
De snelheid in nu beter door het verkleinen van de afbeeldingen.

Your HTML Load Time: 34msec.
Your PageSpeed Score: 85
Your YSlow Score: 78

Dat komt nu uit de test.. (geen idee of dit goed is of nog steeds slecht?)

We hebben ook een Engelse naam en daarom zijn de menukeuzes Engels maar ik snap wel dat het verwarrend is. Mijn producten zijn voornamelijk geïnspireerd door Amerikaanse feestjes dat is mede een reden voor het Engelse menu. "Babyshower, tassel garland, high tea" allemaal termen die we tegenwoordig ook gebruiken. Ik vind het minder mooi uit zien als in dat rijtje ineens "mooie cadeautjes" staat. Het klopt wel dat het niet echt duidelijk is waarom sommige dingen wel Engels zijn en andere niet..

Re: Nieuwe Webshop!

13
Ook moet je een tekst niet ondertekenen met liefs. Kopers behoren niet tot je kennissenkring.
Maar misschien voelen ze zich wel meer thuis als er met liefs staat. Zeker op deze wie zijn wij pagina vind ik het zeker wel kunnen.
Het is een gevoel wat je op een website moet uitdragen en als je "met vriendelijke groet" er neerzet is dat toch minder vriendelijk. En dat op een feestsite ;-)

Mobiel is trouwens ook goed nu zoals ik het snel zie en de snelheid is zoveel beter dan in het begin. Je kan nu gewoon rustig pagina's bekijken. Geen probleem.

Verder zou ik mensen niet met vragen laten zitten.
Bijv. Confetti 15 gram 2,5 cm doorsnede
Ok dat zijn grote rondjes (groter dan ik confetti inschat) maar hoeveel is dan 15 gram? 10 stuks? Daar versier je geen tafel mee. Dus zeg er gewoon bij een stuk of 50 (?)

Re: Nieuwe Webshop!

14
Dankjewel PaulG, bedankt voor de tip over de confetti, je hebt inderdaad gelijk dat het onduidelijk is! (ik verheug me nu al op het tellen haha)

Re: Nieuwe Webshop!

16
happily schreef:Het verkleinen van de afbeeldingen is wel echt ten koste gedaan van de kwaliteit.. iemand een idee of dit op te lossen is?
Ik weet niet of je in het bezit bent van Photoshop? Ik heb je header opgeslagen en in Photoshop opgeslagen als jpg via 'Save for Web' en de 'Quality' op:40% gezet.

http://oi61.tinypic.com/6tols8.jpg
81kb
Ter vergelijking jouw header.
http://www.happilyeverafterdeco.nl/wp-c ... _nieuw.png
257kb

Ik zie eerlijk gezegd geen kwaliteitsverlies? Scheelt behoorlijk als je dit consequent doet bij iedere afbeelding. Ik heb zelfs liggen spelen totdat die 40kb was, dit leverde nog niet eens kwaliteitsverschil op.

Re: Nieuwe Webshop!

17
Heb je inmiddels al gewerkt aan het oplossen van je snelheidsprobleem? Laat ons weten of je al iets hebt kunnen doen met de tips van de forumleden, bijvoorbeeld het verkleinen van afbeeldingen met Photoshop (of GIMP).

Heb je a klanten gehad? Ik kan me voorstellen dat de mensen zijn afgehaakt vanwege de laadtijden, tenzij ze jou persoonlijk zouden kennen. In dat geval is het zeker de moeite waard om jouw website zo snel mogelijk over te zetten naar snellere hosting.

Het is namelijk echt een leuke (en inderdaad hippe) site. Succes.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Nieuwe Webshop!

18
Hoi!!

Ja ik het zeker wat gehad aan de tips! De site zou nog veel sneller kunnen.. Inderdaad misschien overstappen van hostingserver. Ik ben zelf helemaal niet zo technisch dus ik kan vrij weinig zelf aanpakken (totaal niet handig.. dus nog genoeg te leren!) De klanten blijven gelukkig niet weg, we zijn heel tevreden met het aantal bestellingen :)

Groetjes

Re: Nieuwe Webshop!

19
Leuk, dat je van je laat horen en dat je iets met de tips hebt gedaan. Het is nogal frustrerend om mensen tips te geven en men laat niets meer van zich horen.

Ik vind het lichtblauwe lettertje moeilijk leesbaar, maar dat ligt misschien aan mij.

Re: Nieuwe Webshop!

20
idem, ik kan het ook amper lezen, en laden duurt hier eigenlijk nog altijd best lang, met name je home page.. Dus wellicht valt daar nog wat aan te verbeteren. Het oogt mooi in ieder geval