betalingssyteem zonder KvK of zakelijke bankrekening

1
Beste mensen,

Voor een klant van mij ben ik op zoek naar een betalingssysteem wat ik kan implementeren in een zen cart website. Hij heeft al Paypal en had Ideal maar met deze laatste moet hij stoppen omdat hij gepensioneerd is en daarom met zijn zakelijke rekening moet stoppen en is uitgeschreven bij de KvK.

Het lijkt mij dat er dan nog maar heel weinig andere opties over zijn. Ik heb afterpay al voorgesteld maar dat ziet hij niet zitten.

Zijn er nog andere suggesties en ervaringen? Zo ja, dan hoor ik het graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Marco.
Met vriendelijke groet,

Marco van Groos
http://www.helpdesk-aan-huis.nl

Re: betalingssyteem zonder KvK of zakelijke bankrekening

2
Er zijn geen andere opties. Zonder Kamer van Koophandel inschrijving heb je formeel gezien geen bedrijf. Zonder bedrijf (en zakelijke bankrekening) kun je geen Ideal betalingen accepteren. Ik vermoed dat alle andere opties, behalve Paypal, ook afvallen. Afterpay vereist volgens mij ook een KvK inschrijving.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: betalingssyteem zonder KvK of zakelijke bankrekening

7
bertje schreef:Snap niet waarom mensen zich niet gewoon bij de KvK inschrijven.
Omdat ze onder de radar zwart willen bijverdienen. Zo hopen ze zowel inkomstenbelasting als omzetbelasting te ontduiken.
hahadmin schreef:Hij heeft al Paypal en had Ideal maar met deze laatste moet hij stoppen omdat hij gepensioneerd is en daarom met zijn zakelijke rekening moet stoppen en is uitgeschreven bij de KvK.
In dit geval komen bijverdiensten naast AOW en pensioen terecht in het hoogste belastingtarief van de klant van de TS.
bertje schreef:Deze vraag lijkt wel iedere week langs te komen.
Ik snap niet waarom de moderators niet ingrijpen bij dit soort topics: de TS geeft nota bene zelf openlijk toe dat zijn klant de boel wil flessen.
StoreCore.io

Re: betalingssyteem zonder KvK of zakelijke bankrekening

11
Ward schreef: Ik snap niet waarom de moderators niet ingrijpen bij dit soort topics: de TS geeft nota bene zelf openlijk toe dat zijn klant de boel wil flessen.
Omdat het voor Hahadmin of andere mensen serieuze vragen zijn. Soms is het wel goed als op het internet staat dat het runnen van een webshop op deze wijze niet heel makkelijk is.

Re: betalingssyteem zonder KvK of zakelijke bankrekening

12
De klant van de TS weet als gewezen ondernemer die zich heeft uitgeschreven bij de KvK en zijn zakelijke bankrekening heeft opgezegd, héél goed waarmee hij bezig is. Dat is geen neutrale vraag naar informatie die elders op internet niet te vinden zou zijn, maar opportunistisch hengelen naar mogelijkheden om de wet- en regelgeving die overal te vinden is te ontduiken.

Ik vind dat een moderator in dergelijke gevallen niet vanaf de zijlijn hoeft toe te kijken maar best stelliger mag ingrijpen: je hebt nu kunnen lezen dat het niet kan en waarom, dus we doen er een slotje op.
StoreCore.io