Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
FGangel
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 oktober 2015

webshop verbeterd

25 oktober 2015

Als hobby en bijbaantje heb ik een webshop voornamelijk gericht op game en anime merchandise / figuren.
Tijdje geleden veel commentaar gehad en heb hier wat mee gedaan.

Ik hoor graag of de site nu wel door de beugel kan.
Zo niet dan hoor ik graag waarom niet.

http://www.hobbyshoptwente.nl

met vriendelijke groet,

Jasper
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: webshop verbeterd

25 oktober 2015

Lees eens ergens door aan welke eisen een webshop hoort te voldoen.
Zo missen de bedrijfsgegevens, retourrecht, algemene voorwaarden enz enz....

Als je het hobbymatig wilt verkopen is het denk ik persoonlijk beter om dit via marktplaats te doen. Maar zoals je zelf meld zie je dit als een bijbaantje dus zullen deze gegevens wel vermeld moeten worden.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: webshop verbeterd

25 oktober 2015

Ik sluit me daarbij aan; wanneer je niet aan de basiseisen voor een webwinkel kunt of wilt voldoen, begin er dan niet aan. Wat is het voordeel van het noemen van de streek van vestiging in de domeinnaam? Is de winkel alleen bedoeld voor Tukkers? Wanneer de winkel zich op het NL taalgebied richt, zou ik ook nog zorgen voor correct taalgebruik.
 
Peet
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 juli 2012

Re: webshop verbeterd

26 oktober 2015

Als het puur een hobby is denk ik eigenlijk dat niet nodig is, als je het ziet als een extensie van marktplaats, speurders, ebay, facebook shops etc.
Aangenomen dat de wet je pas als bedrijf ziet als je een kvk nummer en een belastingnummer hebt.
Geen idee wat voor label je krijgt als je nergens voor bent aangemeld en onder het belastingvrije bedrag blijft met je verkopen, via welk platform dan ook.

Feit blijft dat je erg veel tijd moet steken in de webwinkel en dat de verkopen waarschijnlijk uitblijven omdat de bezoekers toch een echte webwinkel verwachten met alle gegevens, wetten en plichten.

Dus we kunnen je site niet beoordelen omdat wij kijken als ondernemers en niet als hobbyist.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht