Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
qwerty123
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 december 2015

TK: Goed lopende webshops: >1mio omzet >150k winst

17 december 2015

Middels dit bericht wil ik kijken of er interesse is in mijn webwinkel.
 
De webwinkel opereert in een bepaalde niche welke zich richt op het verkopen van een bepaald hulpmiddel. De verwachting (door andere instanties) is dat dit segment (hulpmiddel)  de komende jaren flink doorgroeit. Het betreft hier geen ‘hype’ product of een product dat gevoelig is voor trends.
 
indicatie verkoopprijs: 550.000 – 650.000 euro. Afhankelijk van de gemaakte afspraken en de voorraadpositie.
 
Indicatie maandelijkse bezoekers: 
het betreft twee shops (Nederland & België)
Bezoekers NL: ± 10.000 a 12.000 p/m stabiel
Bezoekers BE: ± 2500 a 3500 p/m stabiel tot groeiend
 
Welke branche:
op aanvraag (het is geen: mode of ander trendgevoelig product)
 
indicatie omzet: >1.000.000 euro (exclusief BTW)
 
indicatie winst: >100.000 euro  (dividend). Het betreft een B.V. dus daar komt nog mijn salaris bovenop (44k). Van de winst gaan geen kosten meer van af.
 
indicatie waarde voorraad: ± 50.000 euro
 
oprichtingsdatum: 2013
 
conversie percentages:
 
NL via SEA >6%
BE via SEA >4%
Vanzelfsprekend heb ik deze percentages ook voor Google organic, vergelijkers, etc. Zie deze SEA (=Google) cijfers als indicatie.
 
 
- (dominante) marktleider in zijn segment.
- Veel #1 posities in Google organic (en uiteraard ook SEA). SEO wordt uitbesteed. De posities zijn stabiel en de SEO wordt gedaan door een 
gerenommeerd bureau waarbij het portfolio grote/bekende spelers omvat.
- Verder worden de bekende marketingkanalen gebruikt: Adwords, Kieskeurig, Bing, Vergelijk, Beslist etc.
- Inkoopafspraken met de importeurs van de betreffende merken (A-merken in dit segment).
- Waardevol en groot (inter)nationaal inkoopnetwerk.
- Product is schaalbaar naar andere landen indien gewenst(en daar is de vraag naar dit hulpmiddel ook groot)
 
Wellicht zal je je afvragen waarom ik een dergelijke webwinkel wil verkopen:
 
Ik merk de laatste tijd dat dit gewoon niet mijn passie is. Deze webwinkel ben ik begonnen met het bekende ‘er komt iets op mijn pad’ idee. Ik vind het leuk om iets op te bouwen en mensen te helpen. De winkel groeit nog iedere maand door en er is ook nog voldoende potentieel om dit verder uit te breiden. Ik vind mezelf niet de persoon die dit het beste kan doen en los daar van: ik vind dit gewoon niet (meer) uitdagend.
 
Mijn webwinkels zitten in een B.V. dus dit betreft een aandelen transactie (met uiteraard tussenkomst van een notaris). Alles is aantoonbaar en ik ben ook bereid om tegen mijn huidige salaris nog een X periode mee te werken indien dat gewenst is. 
 
Voor wie geschikt?
De beste match zou een bedrijf zijn welke substantiële uitbreiding zoekt in zijn activiteiten (40-60 bestellingen per dag, uitschieters richting de 70-80).
 
Interesse?
Dan kun je mij een prive bericht sturen. Omdat dit een gevoelig onderwerp is praat ik niet met iedereen. Als je (serieuze) informatie wilt zul je kenbaar moeten maken wie je bent of van welk bedrijf je bent. Tevens vraag ik je een NDA te tekenen voor het verkrijgen van gevoelige informatie. Zonder middelen heeft het geen zin om te reageren.
 
De vraagprijs voor 100% van de aandelen ligt tussen de 550.000 euro en 650.000 euro. Onder andere afhankelijk van de afspraken en de actuele voorraad (nu zo’n ±50.000 euro en 100% courant). Overigens, dat ik mijn bedrijf wil verkopen betekent niet dat dit ook pure noodzaak is. Met andere woorden: ik ga het niet weggeven. Dat ik dit niet meer uitdagend vind betekent niet dat ik het niet nog 10 jaar vol zou kunnen houden…  Dat lukt dus wel. Maar indien de mogelijkheid daar is zou ik mij graag willen richten op andere activiteiten.
 
Er zijn verder geen noemenswaardige – financiële - verplichtingen en er hoeft ook geen personeel over genomen te worden. Het bedrijf is verplaatsbaar, het pand (kantoor) is huur en wordt niet overgedragen. Je zult dus zelf een locatie moeten zoeken/hebben. 
 
Al met al voor de juiste partij echt een zeer interessant bedrijf.

Gr,
Qwerty123
 
vanderlinden
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 januari 2016

Re: TK: Goed lopende webshops: >1mio omzet >150k winst

17 januari 2016

hallo, 

Als je echt wilt verkopen moet je wel even reageren

kan ook via Prive Bericht

gr