Re: Produktfotografie

31
Koop een spiegelreflecs camera. 3 jaar geleden de canon EOS 400D gekocht en ben daar zeer tevreden mee.

Even de stappen die ik maak voor een product foto.
Alle foto's zijn verkleind naar 800x600 maar zijn 3888x2584


Foto maken. Hoe beter je de foto maakt hoe makkelijker het wordt om deze stappen uit te voeren.

Afbeelding



Handmatig uitknippen. Intens werk maar is de moeite echt waard

Afbeelding



Kleuren filter toepassen. Deze kun je zelf maken.

Afbeelding



Schaduw is diepte. Schaduw in dit geval onder het product.

Afbeelding



Wit achtergrond ontzichbaar maken voor transparant achtergrond.

Afbeelding



Als je hier handig in wordt duurt het van A tot Z ongeveer 4 tot 7 minuten. Afhankelijk van hoeveel je moet knippen. Alles gedaan met photo shop.

Deze type automaat is kema gekeurd dus heb ik een transparant kema keur balk er aan toegevoegd.

Afbeelding

Re: Produktfotografie

32
Wil schreef:
Anke schreef:Hieronder de link naar beschrijving van de ministudio hierboven.

http://forum.belgiumdigital.com/f20/goe ... 53699.html

Ik maak nu mijn foto's met behulp van de ministudio zoals hierboven beschreven. Bedankt voor de tip!!!
Vekto:
Prachtig eindresultaat, deze foto.
Maar de sieraden die ik maak zijn allemaal uniek, dus ook anders van vorm en afmeting. In verhouding tot de verkoopprijs zou hier toch teveel tijd in gaan zitten.
Ik gebruik overigens wel een spiegelreflexcamera.
http://www.glazensieraad.nl

Re: Produktfotografie

33
Wil schreef: Vekto:
Prachtig eindresultaat, deze foto.
Maar de sieraden die ik maak zijn allemaal uniek, dus ook anders van vorm en afmeting. In verhouding tot de verkoopprijs zou hier toch teveel tijd in gaan zitten.
Ik gebruik overigens wel een spiegelreflexcamera.

Erg mooie oplossing voor 20 euro.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.