Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
iMacies27
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 januari 2016

Webshop merkkleding

09 januari 2016

Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en weet nog niet hoe het precies werkt, ik weet niet precies waar ik deze vraag kan stellen vandaar dat ik het hier probeer.

Ik ben zoveel mogelijk informatie aan het verzamelen want  ik wil binnenkort als ik 100% zeker ben van mijn zaak graag een (Facebook/instagram) webshop oprichten met 100% originele merkkleding, zoiets als dit zeg maar hier een ''soort'' voorbeeld: https://www.instagram.com/fbymm/?hl=nl

Deze in Nederland gevestigde jongens verkopen originele merkkleding alleen via instagram niet via een webshop (ik heb er zelf gekocht en het is 100% origineel).


Natuurlijk hoef ik niet direct te weten hoe hun aan hun kleding komen, maar ik zou graag in de juiste richting gestuurd willen worden en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.


Hoe komen deze jongens aan deze kleding terwijl ze geen winkel/webshop hebben, want ik neem aan dat ze het goedkoper inkopen dan de verkoopprijs.(Hun verkoopprijs is iets lager dan die van shoebaloo bijvoorbeeld scheelt 10-20€)

Een paar opties hoe hun aan hun kleding kunnen komen:
  • Ze kopen groot in en bellen zelf elk apart Designer bedrijf op met de vraag of ze bij hun de kleding in kunnen kopen om het vervolgens door te verkopen via instagram (lijkt me niet het geval maar ik verzin maar iets)
  • Ze kopen faillissement partijen op( Lijkt me ook niet het geval omdat ze altijd de nieuwste collecties hebben)
  • Ze kopen het via een groothandel van merkkleding maar daar zitten toch ook bepaalde eisen aan?
  • Ze kennen iemand met een eigen (merk)winkel en die levert hun ook de producten.

Ik hoop echt dat jullie mij een beetje in de juiste richting kunnen sturen en dat ik het dan allemaal zelf verder uitvogel.. (Ik snap zelf ook wel dat je niet alles zomaar voor geschoteld krijgt)


Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Webshop merkkleding

09 januari 2016

Wat maakt het uit waar anderen hun spullen vandaan halen? 
Ik zou me meer focussen op het enige dat uiteindelijk telt: waar jij kunt inkopen.

Precies hetzelfde gaan doen als anderen, is meestal geen goede start, zelfs als je kunt achterhalen hoe ze dat doen.
 
iMacies27
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 januari 2016

Re: Webshop merkkleding

09 januari 2016

Bedankt voor uw reactie!


Mijn bedoeling is ook niet om iemand anders na te doen ik gaf een soort voorbeeld wat er het meeste op lijkt(inspiratiebron) ik wil er uiteindelijk andere opties aan toevoegen.. ik probeer me ook te focussen op waar ik mijn spullen kan inkopen vandaar dat ik ook om hulp heb gevraagd via dit forum.. Zoals ik al aangaf hoef ik niet te weten waar  hun hun spullen inkopen, maar wil ik er een soort idee van hebben op wat voor manier hun hun producten inkopen..
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Webshop merkkleding

09 januari 2016

Ik vermoed dat deze jongens gewoon bij een groothandel inkopen, met 57k> volgers heb je vast wel een redelijke afzet.

Ik denk overigens ook dat ze veel meer kunnen verkopen als ze naast hun Instagram account een mooie webshop bouwen. 
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
iMacies27
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 januari 2016

Re: Webshop merkkleding

09 januari 2016

Ik vermoed dat deze jongens gewoon bij een groothandel inkopen, met 57k> volgers heb je vast wel een redelijke afzet.

Ik denk overigens ook dat ze veel meer kunnen verkopen als ze naast hun Instagram account een mooie webshop bouwen. 
Ik vermoed ook dat ze het via een groothandel inkopen maar denk dat daar een aantal eisen verbonden zitten? Ik denk ook dat je veel meer verkoopt via een mooie webshop dat wil ik dus doen:)
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Webshop merkkleding

09 januari 2016

als ik 100% zeker ben van mijn zaak graag een (Facebook/instagram) webshop oprichten
 Ik denk ook dat je veel meer verkoopt via een mooie webshop dat wil ik dus doen
Je veranderd nu al van mening? ;-) 
Eerst facebook of instagram en nu toch een echte webshop? Lijkt me ook beter.
 
iMacies27
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 januari 2016

Re: Webshop merkkleding

09 januari 2016

als ik 100% zeker ben van mijn zaak graag een (Facebook/instagram) webshop oprichten
 Ik denk ook dat je veel meer verkoopt via een mooie webshop dat wil ik dus doen
Je veranderd nu al van mening? ;-) 
Eerst facebook of instagram en nu toch een echte webshop? Lijkt me ook beter.
Haha dat bedoelde ik ook Facebook pagina instagram pagina en een webshop, misschien heb ik het er niet duidelijk bijgezet.. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht