Verzending uit handen geven

1
Beste forumleden,

Op het moment ben ik bezig met het opzetten van een webshop. Hierbij wil ik producten verkopen, echter wil ik de verzending volledig uit handen geven. Door omstandigheden, zoals ruimtegebrek, tijdgebrek, zou ik de verzending uit handen willen geven. Nu vroeg ik mij af of dit mogelijk is. Zeker omdat ik op het begin niet veel zal verkopen, weet ik niet of dit ergens kan. Daarnaast vroeg ik mij ook af hoe dit dan met retourneren en eventueel terugzendingen omtrent garantie geregeld zou worden?

Kan dit ook geregeld worden door het bedrijf dat de verzendingen gaat doen en hoe gaat dat allemaal in zijn werk? Ik heb al het een en ander doorgelezen op het forum, maar heb niet echt antwoord gevonden op mijn vragen. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Coen

Re: Verzending uit handen geven

4
Coen, heb je al antwoord op je vraag?
En anders klopt het wat Ward aangeeft. Als je even via google fulfillment zoekt, of nog beter fulfillment met je plaatsnaam erachter dan krijg je gelijk de bedrijven in je omgeving. Wat dat betreft zijn er genoeg aanbieders, kwestie van alleen de juiste partner vinden met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Dit kan nog een hele opgave worden.

Je geeft aan dat je niet veel zal verkopen in het begin, dan moet je wel rekening houden met opslagkosten. Opslagkosten kunnen afhankelijk van je producten hoog oplopen. Dus de formaat van je producten is een belangrijke factor. Ik zou beginnen met offertes aan te vragen bij verschillende bedrijven. En wat betreft de retourzending dat doen de meeste fulfillment bedrijven wel. Alleen snap ik niet precies wat je bedoeld met retour garantie?

Veel succes met het opzetten van je webwinkel!! Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.