Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Goedkope, simpele voorraadbeheer oplossing

14 december 2015

Mijn voorraadbeheer gaat momenteel in Excel en in mijn hoofd en dat is compleet uit de jas gegroeid.
Ik zoek een simpel maar doeltreffend voorraadbeheersysteem om in- en uitkomende goederen te scannen.
Via groothandel e.d. kan ik voor weinig aan een barcode scanner komen, dus dat is alvast geregeld.
Ik kan voor het systeem een apart PC'tje voor neerzetten, dat is allemaal geen punt.

Het systeem zou wel iets van export naar Excel/CSV moeten hebben zodat ik het in andere systemen weer kan inladen.

Ik schrijf in de titel goedkoop, maar het mag ook een paar honderd euro kosten, maar niet een log systeem waarbij ik betaal voor shit die ik niet gebruik. Beetje clean en doeltreffend dus.

Waar werken jullie mee? Wat zijn jullie ervaringen?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Goedkope, simpele voorraadbeheer oplossing

14 december 2015

Het systeem zou wel iets van export naar Excel/CSV moeten hebben zodat ik het in andere systemen weer kan inladen.
Ik zou dan altijd éérst voor de directe koppeling met je webwinkelsoftware gaan. Hoppa, bij de inslag van nieuwe voorraad met de scanner 4 × 12 stuks erbij en, hup, bij het scannen van een picklijst of pakbon weer 1 eraf. Dat scheelt uren. Per dag.

Welk platform gebruik je? Ga daar dan eens grasduinen in de plug-ins of extensions.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Goedkope, simpele voorraadbeheer oplossing

14 december 2015

Is Picqer dan niet wat? Of is dat juist een voorbeeld van zon log systeem?

Naar mijn idee voelt import/export naar Excel toch wat ouderwets. Het kan even wennen zijn om alles echt via een systeem als Picqer te doen, maar volgens mij betaald zich dat terug op de lange termijn. Zie ook Picqer.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Goedkope, simpele voorraadbeheer oplossing

14 december 2015

Zelf gebruik ik Open Source Point of Sale
Ik heb een demo draaien dus neem een kijkje.
Geheel gratis

www.barcodewereld.nl/demo

Login: admin
Password: pointofsale
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Goedkope, simpele voorraadbeheer oplossing

15 december 2015

Het systeem zou wel iets van export naar Excel/CSV moeten hebben zodat ik het in andere systemen weer kan inladen.
Ik zou dan altijd éérst voor de directe koppeling met je webwinkelsoftware gaan. Hoppa, bij de inslag van nieuwe voorraad met de scanner 4 × 12 stuks erbij en, hup, bij het scannen van een picklijst of pakbon weer 1 eraf. Dat scheelt uren. Per dag.

Welk platform gebruik je? Ga daar dan eens grasduinen in de plug-ins of extensions.
Momenteel Virtuemart 1 (ja het is oud) en op een aantal webshops Woocommerce (waar de andere op termijn ook naartoe gaan). Ik zou een csv import/export ideaal vinden als tussenstation, want van daaruit kan ik het laten "praten" met alle soorten shops.
Bedankt voor jullie suggesties, ik ga die eens bekijken.
Via PM kreeg ik nog de tip om naar fulfullment te kijken, maar daar wil ik om meerdere redenen niet mee beginnen (veel actiematige dingen, veel wijzigingen, dezelfde producten van verschillende leveranciers, sommige hebben geen barcode, etc etc etc). Afgezien van het enorme aantal verschillende producten (met kleine voorraden per soort). Dat wordt ook te duur.