Verzending hoe zit dat?

1
Hoi allemaal,

Ik heb sinds een half jaar een website, het gaat vrij goed, elke maand is er groei en ik zit nu op 1200 bezoekers per maand. Ik wil graag een webshop toevoegen, maar ik heb hier geen enkele ervaring mee. Veel googlen dus. Nu zit ik met het punt van verzending, er zijn zoveel aanbieders om pakketjes te verzenden, maar nu vroeg ik mij af moet dat wel?
Ik ga in het begin vooral kleding (t-shirts) verzenden, die pakketjes passen denk ik gewoon door de brievenbus. Maar kan ik er gewoon postzegels op plakken en naar de brievenbus lopen?
Of moet je gebruik maken van andere verzendopties, en zo ja wat zijn de beste opties voor iemand die niet heel veel gaat verkopen?

Re: Verzending hoe zit dat?

3
Persoonlijk zou ik er dan ook nog voor kiezen om een T-shirt in een verzendoos (bv. A4) te verpakken. Dat komt toch wat netter over dan bv. een bubbeltjes envelop of een plastic seal.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Verzending hoe zit dat?

4
Carracio schreef:Ik ga in het begin vooral kleding (t-shirts) verzenden, die pakketjes passen denk ik gewoon door de brievenbus.
Denk je dat ze wel door de brievenbus passen? Meten is weten!

Meer in het algemeen: als je met dit soort praktische beginnersvragen zit, doe je er verstandig aan eens een paar bestellingen te plaatsen bij enkele toekomstige concurrenten. 
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzending hoe zit dat?

5
Bij PostNL hebben ze een Partijenpost Formaatmeter. Wellicht kun je bij hun eens navraag doen naar dit ding.
Wij gebruiken deze ook regelmatig om toch even te controleren of het gaat passen.

Gr,
Jens
Vogelaar Verzenders
Jens
www.vogelaarverzenders.nl
Print&Mail | Fulfilment | e-Marketing

Re: Verzending hoe zit dat?

6
Let wel op dat als je het als poststuk verstuurd je geen track&trace hebt, dus het moment dat je product zoek raakt ze bij PostNL niet kunnen achterhalen waar je zending is gebleven.
Je kan wel gebruik maken van de brievenbuspakjes systeem van PostNL  met track&trace maar dan ben je wel iets duurder uit(tot 2kg vanaf 3,50). 

Je zou zelf even moeten checken wat de beste optie voor je is.

Re: Verzending hoe zit dat?

7
K.Kajdouh schreef:Let wel op dat als je het als poststuk verstuurd je geen track&trace hebt, dus het moment dat je product zoek raakt ze bij PostNL niet kunnen achterhalen waar je zending is gebleven.
Je kan wel gebruik maken van de brievenbuspakjes systeem van PostNL  met track&trace maar dan ben je wel iets duurder uit(tot 2kg vanaf 3,50). 

Je zou zelf even moeten checken wat de beste optie voor je is.
De track en trace van de brievenbuspakjes van PostNL staat na 24 uur uur op afgeleverd ongeacht waar dat pakketje is,heb je dus precies niks aan. Althans dat was tot een half jaar geleden zo toen wij nog met PostNL verzonden.
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers

Re: Verzending hoe zit dat?

8
Ook moet je rekening houden met het feit dat 'brievenbuspakjes' iets anders is dan een 'brievenbuspakket'.
Er zit wel een T&T nummer bij een brievenbuspakje, maar ik kan uit ervaring vertellen, dat dit niks betekent.
Zodra het pakje aan de bezorger is overgedragen dan word het gescand, maar er geen bewijs om te weten dat het ook werkelijk bij de klant is afgeleverd.
http://www.ikfix.nl/
https://www.youtube.com/channel/UCxg5K- ... qCMBjMNzYA

Re: Verzending hoe zit dat?

9
Met zo'n brievenbuspakje heb je een bewijs dat het pakket is aangenomen door PostNL: dat is net iets meer dan helemaal geen bewijs voor hetzelfde doosje met een postzegel in de brievenbus gegooid. 

Re: Verzending hoe zit dat?

10
BertB schreef:Met zo'n brievenbuspakje heb je een bewijs dat het pakket is aangenomen door PostNL: dat is net iets meer dan helemaal geen bewijs voor hetzelfde doosje met een postzegel in de brievenbus gegooid. 
Inderdaad BertB dan kan je in ieder geval aantonen dat het netjes is afgegeven aan PostNL, Maar als het klopt wat Volup zegt dat de tracking na 24 uur standaard de status afgeleverd krijgt dan heb je daar niet super veel aan. En de klantenservice zal weinig voor je kunnen doen, dan zeggen we zullen het navragen bij de bezorger.

Wat ook kan helpen is de zendingen afgeven bij een business point (dus geen postkantoor), als je zakelijk klant bent bij PostNL dan kan je daar gewoon gebruik van maken mits er eentje in je omgeving zit, even Google op business point PostNL. Scheelt het proces van de postkantoor naar de business point toe, waar het pakket ook weer kwijt kan raken.