Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Funnyric
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 november 2015

Woocommerce product ID aanpassen

22 november 2015

Hoe kan ik het productnummer ID aanpassen? Dit moeten dezelfde nummers worden als de product feed van mijn leverancier.
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Woocommerce product ID aanpassen

22 november 2015

In jouw geval zou ik de sku aanpassen naar de code van de leverancier en dan een kort scriptje maken dat het Id in de database opzoekt aan de hand van de sku en dan toevoegt aan het winkelmandje. Misschien moet je het laten doen als je er zelf niet veel verstand van hebt, het is geen raket wetenschap in ieder geval dus het zal je geen honderden euro's kosten.
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
Funnyric
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 november 2015

Re: Woocommerce product ID aanpassen

22 november 2015

In jouw geval zou ik de sku aanpassen naar de code van de leverancier en dan een kort scriptje maken dat het Id in de database opzoekt aan de hand van de sku en dan toevoegt aan het winkelmandje. Misschien moet je het laten doen als je er zelf niet veel verstand van hebt, het is geen raket wetenschap in ieder geval dus het zal je geen honderden euro's kosten.
Het makkelijkste lijkt mij dat het "winkelmand knopje" niet het product ID pakt maar de SKU. Is dit ergens aan te passen? Of is dit een domme gedachte?
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Woocommerce product ID aanpassen

22 november 2015

In jouw geval zou ik de sku aanpassen naar de code van de leverancier en dan een kort scriptje maken dat het Id in de database opzoekt aan de hand van de sku en dan toevoegt aan het winkelmandje. Misschien moet je het laten doen als je er zelf niet veel verstand van hebt, het is geen raket wetenschap in ieder geval dus het zal je geen honderden euro's kosten.
Het makkelijkste lijkt mij dat het "winkelmand knopje" niet het product ID pakt maar de SKU. Is dit ergens aan te passen? Of is dit een domme gedachte?
Dat zou kunnen maar dan moeten er veel meer bestanden aangepast worden, niet alleen het winkelmandje maar ook de productpaginas en elk bestand dat er voor zorgt dat er producten afgebeeld worden zoals de bestanden verantwoordelijk voor de shortcodes en zijbalken.

Snelste oplossing:
eigengemaaktbestand.php?sku=skuvanleverancier

waarbij eigengemaaktbestand.php het ID opzoekt aan de hand van de SKU in de database en dan redirect naar cart/?id=

Waarom wil je dit eigenlijk? Gaat de leverancier naar jou doorlinken aan de hand van de leveranciers sku? Ik ben er benieuwd naar omdat er wellicht andere oplossingen te bedenken zijn.
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Woocommerce product ID aanpassen

22 november 2015

<?php 

include( dirname( __FILE__ ) . '/wp-load.php' );

if(wc_get_product_id_by_sku($_GET['product'])){
header('location: /winkelmand/?product='.wc_get_product_id_by_sku($_GET['product']));
}

exit;


?>
Sla dit bestand op als als bijvoorbeeld winkelmand_sku.php en kijk of /winkelmand/ na location: overeenkomt met jou winkelmand url, je kunt dan winkelmand_sku.php?product=skunummer aanroepen welke door zal verwijzen naar de winkelmand met het product.
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
Funnyric
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 november 2015

Re: Woocommerce product ID aanpassen

22 november 2015

<?php 

include( dirname( __FILE__ ) . '/wp-load.php' );

if(wc_get_product_id_by_sku($_GET['product'])){
header('location: /winkelmand/?product='.wc_get_product_id_by_sku($_GET['product']));
}

exit;


?>
Sla dit bestand op als als bijvoorbeeld winkelmand_sku.php en kijk of /winkelmand/ na location: overeenkomt met jou winkelmand url, je kunt dan winkelmand_sku.php?product=skunummer aanroepen welke door zal verwijzen naar de winkelmand met het product.
Super bedankt voor je hulp.
Na wat aanpassingen gaan we de goede kant op. Alleen pakt hij nu bij elke knop het zelfde nummer.

<?php

include( dirname( __FILE__ ) . '/wp-load.php' );

if(wc_get_product_id_by_sku($_GET['product'])){
header('location: /shop/?add-to-cart='.wc_get_product_id_by_sku($_GET['product']));
}

exit;


?>

Bij mijn leverancier staan bij instellingen de volgende gegevens en daaronder enige uitleg.:
http://www.mijnsite.nl/winkelmand_sku.php?partno=[XXX]

Hier kunt u een product koppelen aan een specifieke pagina (link) op uw eigen website. Aan deze link wordt automatisch het betreffende artikelnummer gekoppeld (waarbij [XXX] het artikelnummer is): http://www.mijnsite.nl/productdetails.aspx?partno=[XXX]
U kunt ook de variabele [EXT_XXX] gebruiken; deze wordt vervangen door het extern partnummer indien beschikbaar.
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Woocommerce product ID aanpassen

22 november 2015

<?php 

include( dirname( __FILE__ ) . '/wp-load.php' );

if(wc_get_product_id_by_sku($_GET['product'])){
header('location: /winkelmand/?product='.wc_get_product_id_by_sku($_GET['product']));
}

exit;


?>
Sla dit bestand op als als bijvoorbeeld winkelmand_sku.php en kijk of /winkelmand/ na location: overeenkomt met jou winkelmand url, je kunt dan winkelmand_sku.php?product=skunummer aanroepen welke door zal verwijzen naar de winkelmand met het product.
Super bedankt voor je hulp.
Na wat aanpassingen gaan we de goede kant op. Alleen pakt hij nu bij elke knop het zelfde nummer.

<?php

include( dirname( __FILE__ ) . '/wp-load.php' );

if(wc_get_product_id_by_sku($_GET['product'])){
header('location: /shop/?add-to-cart='.wc_get_product_id_by_sku($_GET['product']));
}

exit;


?>

Bij mijn leverancier staan bij instellingen de volgende gegevens en daaronder enige uitleg.:
http://www.mijnsite.nl/winkelmand_sku.php?partno=[XXX]

Hier kunt u een product koppelen aan een specifieke pagina (link) op uw eigen website. Aan deze link wordt automatisch het betreffende artikelnummer gekoppeld (waarbij [XXX] het artikelnummer is): http://www.mijnsite.nl/productdetails.aspx?partno=[XXX]
U kunt ook de variabele [EXT_XXX] gebruiken; deze wordt vervangen door het extern partnummer indien beschikbaar.


$_GET['product'] moet dan $_GET['partno'] worden
<?php 

include( dirname( __FILE__ ) . '/wp-load.php' );

if(wc_get_product_id_by_sku($_GET['partno'])){
header('location: /shop/?add-to-cart='.wc_get_product_id_by_sku($_GET['partno']));
}

exit;


?>
aangezien je ?partno= aanroept

edit; dit is iets netter omdat je anders 2 keer die functie uitvoert en je database dubbel belast:
<?php 

include( dirname( __FILE__ ) . '/wp-load.php' );

if($partno = wc_get_product_id_by_sku($_GET['partno'])){
header('location: /shop/?add-to-cart='.$partno);
}

exit;


?>
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
Funnyric
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 november 2015

Re: Woocommerce product ID aanpassen

22 november 2015

Geweldig ik ben je heel dankbaar het werkt perfect.
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Woocommerce product ID aanpassen

22 november 2015

Geweldig ik ben je heel dankbaar het werkt perfect.
Graag gedaan
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht