Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
lizz10
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 juli 2014

iDeal mogelijkheid zonder zakelijke rekening/ KVK

27 juli 2015

Wie kan mij vertellen of er een mogelijkheid is om een iDeal functie te installeren voor een beginnende webshop, maar ik heb geen zakelijke rekening, geen btw nummer en geen inschrijving KVK.
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: iDeal mogelijkheid zonder zakelijke rekening/ KVK

27 juli 2015

Dan zal geen enkele iDeal-leverende partij jou als klant accepteren.
iDeal is voor bedrijven, ben je geen bedrijf, dan geen iDeal.
Daar is een goede reden voor natuurlijk. Ideal is een merk, met een zeker vertrouwen. Als iedereen dat zo maar kon accepteren dan was het hek van de dam.

Een KvK inschrijving kost je maar 40 euro, je hoeft niet eens per se een zakelijke bankrekening te hebben (maar is wel verstandig). Kijk eens bij Knab: http://www.knab.nl
Geen ervaring met die bank maar hoor dat ze enorm goedkoop zijn.
 
Gebruikersavatar
finalwebsites
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 juni 2014
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: iDeal mogelijkheid zonder zakelijke rekening/ KVK

27 juli 2015

Je kan een rekening openen via Skrill moneybookers. Hiermee kan je betalingen ontvangen en zij bieden je klanten een optie om met iDEAL te betalen.

Het werkt dan zoals:
1) je opent een Skrill account en koppelt je betaalpagina met Skrill (vraag mij niet welke opties voor de verschillende shops er zijn)
2) klant kopt een product en wordt voor de betaling doorgestuurd naar Skrill
3) klant betaald via iDEAL
4) het bedrag wordt op je Skrill account bijgeschreven
5) je maakt het bedrag over naar je bankrekening

Let op je betaal hier wel kosten, meer dan bijvoorbeeld de 45 cent bij Sisow. Dus op langer termijn kost het extra. Als beginnende ondernemer kan je ook met KvK/BTW nummer een account bij Sisow (of Mollie) aanvragen. Een zakelijk bankrekening is niet verplicht.
Met vriendelijke groet,
Olaf Lederer

Webshop met WordPress en WooCommerce
 
lizz10
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 juli 2014

Re: iDeal mogelijkheid zonder zakelijke rekening/ KVK

28 juli 2015

Skrill ziet er goed uit. Ik denk dat dit de enige optie is die ik kan vinden. Ga me hier verder in verdiepen. Super tip, bedankt! :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
finalwebsites
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 juni 2014
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: iDeal mogelijkheid zonder zakelijke rekening/ KVK

28 juli 2015

Skrill ziet er goed uit. Ik denk dat dit de enige optie is die ik kan vinden. Ga me hier verder in verdiepen. Super tip, bedankt! :)
You're welcome :)

Als ervaren gebruiker vind ik de betaling via iDEAL/Skrill geen drempel, maar voor je klanten kan dit anders worden gezien. Dus er is een groot risico dat mensen afhaken.
Zodra je weet dat je winkel een kans heeft kan je beter "PRO" gaan.
Ik zou bijvoorbeeld nooit bij een winkel kopen die geen KvK vermelding heeft (plus een 10tal andere criteria).
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: iDeal mogelijkheid zonder zakelijke rekening/ KVK

28 juli 2015

Dit is ook zeker niet toegestaan en ik kan mij niet voorstellen dat Skrill daar aan meewerkt. Volgens mij moet je als je ideal e.d. wil activeren ook daar een KVK uittreksel inleveren. Anders riskeren zij immers, dat ze zelf geen ideal aanbieder meer mogen zijn. Het is namelijk niet een eis van banken afzonderlijk, maar van Currence. Daar moet dus elke ideal aanbieder zich verplicht aan houden.

Daarbij is het ook in Nederland zo, dat als je deel neemt aan het handelsverkeer, je verplicht bent om je bij de KVK in te schrijven.

Ik zou daarbij ook niet weten waarom iemand die iets voor zichzelf wilt beginnen, ook al is het naast een baan, niet gewoon even bij de KVK langs gaat. Die eenmalige paar tientjes?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
finalwebsites
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 juni 2014
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: iDeal mogelijkheid zonder zakelijke rekening/ KVK

28 juli 2015

Dit is ook zeker niet toegestaan en ik kan mij niet voorstellen dat Skrill daar aan meewerkt. Volgens mij moet je als je ideal e.d. wil activeren ook daar een KVK uittreksel inleveren. Anders riskeren zij immers, dat ze zelf geen ideal aanbieder meer mogen zijn.
Belangrijk punt, hier heb ik nog bij stil gestaan. Maar dat ga ik gelijk even bekijken.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: iDeal mogelijkheid zonder zakelijke rekening/ KVK

28 juli 2015

Het klinkt misschien hard, maar zonder KvK, btw ID (en zonder zakelijke rekening, maar daarover is discussie) ben je geen ondernemer en heb je wellicht als aanbieder niets te zoeken op het net, afgezien van de bekende marktplaatsen. M.i. is dat maar goed ook, zowel voor de klant als voor de collegae-concurrenten. KvK kost niets en btw kun je verrekenen, dus waar praten we over.
 
Gebruikersavatar
finalwebsites
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 juni 2014
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: iDeal mogelijkheid zonder zakelijke rekening/ KVK

28 juli 2015

Ik moet toch beter mijn huiswerk doen :)
Bij een personal account kan je dus alleen maar betalingen onder elkaar versturen (je account vullen voor een betaling kan natuurlijk via iDEAL)
Voor het koppelen van je winkel heb je een zakelijk account nodig, zie:
https://help.skrill.com/en/Article/busi ... ount-types

Ik denk dat ik in de war was, door de manier hoe Paypal werkt, zij bieden (beperkt) merchant opties ook voor premium accounts. Maar dan is het net zoals bij Skrill, dan de "klant" ook een Paypal account hebben om te betalen (dat je kan opladen via iDEAL).

Dus kortom een echt betaalsysteem zonder bedrijfsregistratie is niet mogelijk (gelukkig).
 
; )
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 december 2014

Re: iDeal mogelijkheid zonder zakelijke rekening/ KVK

01 augustus 2015

Toen ik mijn webwinkel begon, heb ik het een tijdje zonder KvK-nummer gedaan. Toentertijd kon je via de omweg(Agigo) iDeal op je webwinkel aanbieden, tegenwoordig is dat niet meer zo! Na een paar maanden toch maar ingeschreven. Mijn ervaring is dat klanten niet naar de aanwezigheid van een KvK-nummer kijken, toen ik mijn KvK en BTW nummers ging vermelden en mezelf had aangemeld bij een keurmerk schoot mijn conversie niet in een keer omhoog.
 
HappyGirl

Re: iDeal mogelijkheid zonder zakelijke rekening/ KVK

13 augustus 2015


Een KvK inschrijving kost je maar 40 euro,
Volgens de KvK is de eenmalige inschrijfvergoeding € 50,-.
Eenmalig en dus geen terugkerende kosten.
Je krijgt wel gratis een blauwe enveloppe op je deurmat zodra je bij de KvK inschrijf.

Voor zover ik weet willen alle Ideal aanbieders dat je een KvK en een zakelijke rekening hebt.
 
spotstreaming
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 september 2015

Re: iDeal mogelijkheid zonder zakelijke rekening/ KVK

17 september 2015

je kan ook sofort gebruiken werkt zo goed als het zelfde als ideal hier is geen kvk voor nodig

werkt in nederland duitsland en belgie
 
sjoerdk
Berichten: 176
Lid geworden op: 28 november 2013
Contacteer:

Re: iDeal mogelijkheid zonder zakelijke rekening/ KVK

17 september 2015

je kan ook sofort gebruiken werkt zo goed als het zelfde als ideal hier is geen kvk voor nodig

werkt in nederland duitsland en belgie
Sofort is vrijwel onbekend in Nederland. Dus dat lijkt me niet echt een goede vervanging voor iDEAL. Bovendien zul je ook Sofort over het algemeen aanbieden via een payment provider, en die vragen dus in elk geval een zakelijke rekening.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
 
www.pay.nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 oktober 2015

Re: iDeal mogelijkheid zonder zakelijke rekening/ KVK

05 oktober 2015

iDEAL is NIET te gebruiken zonder zakelijke rekening of inschrijving bij de KVK. Wij krijgen die vraag echt dagelijks.

Het is juist bedacht voor zowel consumenten als ondernemers om samen veilig te kunnen handelen (dus beide kanten op).

1. De betaling voor de ondernemer is gegarandeerd.
2. De consument weet dat hij betaald aan een bedrijf.

Als je niet naar de KVK wilt om je bedrijf officieel op te starten, dan kun je geen gebruik maken van iDEAL. De visie hierachter is als volgt:

Iemand die de moeite neemt om naar de KVK te gaan, zich te registreren met een zakelijk rekeningnummer, is serieuzer dan iemand die op een middag even beslist een webshop te beginnen, om de volgende dag te beslissen te stoppen.

Het is een beetje hetzelfde als rijden in een auto, daar heb je ook een rijbewijs voor nodig. Niet altijd even handig als je net 18 bent en moet rondkomen van je STUFI, wel zoals het nu eenmaal is afgesproken.

Samen maken we online betalen vertrouwd, zodat de naam van iDEAL vertrouwen blijft uitstralen.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: iDeal mogelijkheid zonder zakelijke rekening/ KVK

06 oktober 2015

Wat ik nog een sterker argument vindt is. Bij de KVK en de bank dien je beiden aan te tonen wie je bent. Dit gaat door middel van je legitimatiebewijs en een handtekening. De bank controleert vervolgens met een KVK uittreksel ook of jij echt de persoon bent die namens dat bedrijf mag handelen. Daardoor is iedereen die ideal betalingen ontvangt 100% te traceren. Dat maakt oplichten via ideal een heel stuk lastiger. Voorheen kon men met een particuliere rekening via Payment Providers ideal betalingen ontvangen. Daardoor kon je natuurlijk als oplichter ook een stuk eenvoudiger met 'katvangers' werken. Dat is nu wel heel veel lastiger geworden!
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht