Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Carracio
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 januari 2016

Betalingssysteem Europa

07 januari 2016

Hoi allemaal,

Ik heb sinds een half jaar een website via Wordpress. Ik wil daar nu graag een webshop aan toevoegen en ik ben mij aan het orienteren op de zaken die hierbij komen kijken. 
De mensen die mijn website bekijken komen voornamelijk uit Europa, dat is ook de doelgroep, dus ik vroeg mij af wat het beste betaalsysteem is om te gebruiken, een systeem dat veel gebruikt wordt in Europa? Is er bijvoorbeeld een soort van iDeal dat in heel Europa werkt? Of raden jullie iets anders aan? Ik hoor het graag want ik heb hier nog geen ervaring mee.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Betalingssysteem Europa

07 januari 2016

Je kunt wereldwijd betalen met onder andere een bankoverschrijving, creditcard en PayPal, maar je ontkomt er helaas niet aan om ook lokale betaalsystemen te ondersteunen: iDEAL voor Nederland, Bancontact/Mister Cash voor België, Giropay en SOFORT Überweisung voor Duitsland, enzovoort.

Wordt dat te veel van het goede, bied dan internationaal minimaal creditcardbetalingen en PayPal aan. Eventueel kun je de creditcardtransacties ook nog via PayPal laten lopen, dus daar zou ik beginnen.
 
opabert
Berichten: 277
Lid geworden op: 03 maart 2011

Re: Betalingssysteem Europa

09 januari 2016

Voor 2015 omzet van 378000,00 met alleen bank overschrijving en 6700,00 via paypal.
Het voordeel van bankoverschrijving,  je hebt geen kosten a 1,50 per klant.
Bij 30000x klanten per jaar x 1,50 per klant dan bespaar je op jaarbasis  45000,00 op de bank transactie kosten.
Voor dat bedrag kan je veel andere en leuke dingen doen zoals een aanbetaling of aflossing op je eigen woning.

Hou er rekening mee dat vanaf 6 januari 2016 paypal zijn voorwaarden heeft gewijzigd.
Daar moet je mee akkoord gaan, anders wordt je saldo bevroren.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Betalingssysteem Europa

11 januari 2016

Waar haal je vandaan dat het saldo bevroren wordt? 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.