Wie gebruikt er Omnikassa?

1
Wie gebruikt er Omnikassa?

Ik heb het sinds 12 april draaien op 1 webshop.

Even kijken hoe het bevalt.

Het werkend krijgen was echt een hell en kosten in totaal 5 weken. Zeker nog een hoop te verbeteren voor de rabobank

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

4
Het werk, maar het is zeker niet optimaal. Je merkt bijvoorbeeld erg dat Rabobank een bank is en nog niet veel kaas van e-commerce heeft begrepen.

De backoffice lijkt voor het jaar 2000 gemaakt te zijn. Deze is ook weinig functioneel en je kunt alleen je transacties zien. Het lijkt of een beunhaas met mazzel de opdracht binnen heeft gekregen.

Als mensen op de betaal pagina, betaald hebben, maar niet op verder hebben gedrukt, komt er geen koppeling.

De support is traag en slecht bereikbaar. Deze mensen zijn een externe partij en werken niet bij de Rabobank, dus af en toe word je heen en weer gestuurd.

Wat ook bijzonder was: Ik moest iets vragen over omnikassa wat tot 20:00 kan en ik belde rond 18:00. Ik kon het nummer niet vinden, dus ik belde gewoon rabozakelijk en vroeg, kunt u mij doorverbinden met de omnikassa afdeling, maar deze was niet bekend. Ik dacht dit is vast iemand die nieuw is, dus ik hing op en belde nog een keer. Deze persoon wist ook van niks. Dus ik ging maar even tussen mijn 101 mailtjes spitten en vond het nummer nog optijd, maar na 15 min in de wacht te hebben gezeten had ik maar opgehangen.

Ik heb mijn oude duurdere psp, dus nog niet de rug gekeerd.

Denk dat de Rabobank veel kan verbeteren. Het is overduidelijk dat de manager die er over gaat, niet weet wat er anno 2012 mogelijk is.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

5
Zou iemand een voorbeeld van een HTML formulier hier kunnen posten die het wél doet?

Het voorbeeld uit de integratiehandleiding werkt niet.

Dus de HTML opmaak van een werkend betalingsformulier en dan het liefst even aangegeven (zo bijvoorbeeld: [merchantId moet hier] ) waar alle gegevens precies moeten staan.

Die omnikassa is zeer vervelend om te integreren dus alsjeblieft als je even de tijd hebt, help mij!

Dat scheelt mij heel veel werk en vooral tijd (omnikassa helpdesk geeft zeer laat en zeer vage antwoorden)

Alvast bedankt!

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

7
Voor alle mensen die ook moeite hebben om de omnikassa te integreren. Hierbij een html voorbeeld die het doet. Alle variabelen vervangen door uw eigen gegevens en dan moet het werken!

Laat hieronder even weten of het werkt!

Code:

Let wel op op het veld $action , dit dient u te wijzigen tussen de live en de test omgeving.
<?php
/*TEST  :  $Action = 'https://payment-webinit.simu.omnikassa.rabobank.nl/paymentServlet'; */
/* LIVE :  $Action = 'https://payment-webinit.omnikassa.rabobank.nl/paymentServlet'; */
/* Codering Data Veld */
 
$Data = utf8_encode('amount=YOURAMOUNT|currencyCode=978|merchantId=YOURMERCHANTID|normalReturnUrl=http://www.YOURSITE.com|transactionReference=123456(YOUR
6 DIGIT TRANSACTION REFERENCE. SHOULD BE UNIQUE FOR EVERY PAYMENT AND THEREFORE SPECIFICALLY GENERATED FOR EVERY PAYMENT |keyVersion=YOURKEYVERSION');
$secretKey = utf8_encode('YOURSECRETKEYDLSITE');
 
$Seal = hash('sha256', $Data.$secretKey);
 
echo($secretKey);
echo('<br>');
echo($Data);
echo('<br>');
echo($Seal);
?>
<body>
<form method="POST" action="<?php echo $Action ?>">
<input type="hidden" name="Data" value="<?php echo $Data ?>">
<input type="hidden" name="InterfaceVersion" value="HP_1.0">
<input type="hidden" name="Seal" value="<?php echo $Seal ?>">
<input type="submit" value="Proceed to payment">    
</form>
</body>
</html>
 

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

11
Nou, als ik heel eerlijk ben bij ons is het super soepel gelopen allemaal.
We hadden een paar vragen aan de helpdesk, deze hebben ons netjes, snel en goed geholpen.

Ik heb eerst even wat ervaringen op internet gelezen, daar werd je niet echt vrolijk van maar ikzelf heb er echt helemaal geen slechte ervaringen mee.
De betalingen verlopen tot nu toe goed en soepel.

Het voortralect ging voor mijn gevoel dus eigenlijk best snel en soepel.

De rabobank geeft wel aan dat ze het ontzettend druk hebben met dit nieuwe product en dat ze daar best wel moeite mee hebben. Ze hebben niet verwacht dat het zo'n storm zou lopen ;)
Daar moet je denk ik ook een beetje rekening mee houden, dat het een nieuwe product is.

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

12
Wij herkennen de ervaring van vampirelord volledig, ik zou het zelf hebben kunnen schrijven. Na 7 weken (na veel gebel, gemail en vooral verbazing) dat het eindelijk zou moeten werken bleek het niet stabiel en kreeg ik meldingen van klanten dat betalingen vastliepen. Dus toen direct zelf de stekker er uit getrokken. En de implementatie was niet het probleem, is appeltje eitje. Dan maar wat meer kwijt bij een goed werkende andere psp.

NB: 2 weken nadat ik schriftelijk had opgezegd (en dit bevestigd was door Rabobank), kreeg ik voor de 1e keer een telefoontje terug van de helpdesk. Of alles inmiddels goed werkte..... Ja duuuh.

@Mia: fijn dat het bij jou goed is verlopen (zoals het hoort). Maar als jij een nieuw product in de markt zet, zorg je toch ook dat het "klaar" is, inclusief de partij/medewerker(s) die voor vragen klaargestoomd moet zijn? Wij hebben 4 losstaande shops, en men wist in het geheel niet hoe ze dat moesten aansturen.

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

14
"Nee hoor meneer...echt binnen 2 weken moet u het geinstalleerd kunnen hebben". We zijn inmiddels 5 weken verder en na vele malen heen en weer gebel nu eindelijk de juiste download gegevens.
Heb het idee dat de mensen bij Rabobank zelf niet weten waar ze het over hebben als je vragen hebt over Omnikassa.
De administratieve rompslomp is echt dramatisch. Ik hoop dat we ons dieptepunt gehad hebben nu.....

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

15
@cristallo:helemaal mee eens hoor, ze moeten hun zaakjes goed op orde hebben.

Ik ben dit soort prutswerk eigenlijk niet gewend van de Rabobank :shock: als ik jullie reacties zo lees krijg ik het idee dat wij mazzel hebben gehad...

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

16
@RobR: "eindelijk de juiste downloadgegevens". Ook erg herkenbaar. Maar je bent er nog niet wrs..... de juiste inloggegevens voor het dashboard moeten neem ik aan ook nog komen. Ook dat duurde vanaf hun 1e poging totdat we alles correct en volledig hadden 2 weken..... Ik hoop dat ze inmiddels iets geleerd hebben.

@Mia: ik denk idd ook dat je geluk hebt gehad. Hopelijk dat het naar tevredenheid werkt.

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

17
@WebshopAdmin, hallo ik ben nieuw hier en zag dat dit het enige forum bericht was op google waar dit werd besproken.. ik kan OmniKassa ook niet werkend krijgen.

Als ik een test bestelling uitvoer krijg ik telkens een error op het eind.. hetzelfde geval dus met een live betaling.

ik heb contact gehad met de maker van de module ccOmniKassa van chillcreations.com en die weten het ook niet, ze hebben al met een test account op mijn website gezeten en ook hetzelfde verhaal..

ik contact gezocht met de rabobank, na eerst een paar korte antwoorden van de rabobank krijg ik nu helemaal niks meer van ze te horen.

Zelf denk ik dat het aan het HTML formulier ligt.. maar die wat @WebshopAdmin gebruikt werkt bij mij niet..?

Ik gebruik Joomla 1.5 en Virtuemart 1.1.9


Ik hoop dat 1 van jullie mij zou kunnen helpen!! mijn dank zal groot zijn

Groetjes

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

20
Ik heb met succes gebruik gemaakt van het bovenstaande formulier, nu is me alleen nog niet duidelijk hoe ik een bedrag kan versturen die de gebruiker zelf in heeft gevoerd.

Het gaat hier namelijk om een donatiesysteem, dus iedere gebruiker mag zelf een bedrag kiezen die ze willen overmaken.

Ik hoop dat iemand me dit kan uitleggen dmv een voorbeeldje in het bovenstaande formulier.

Alvast bedankt,

Jeffrey

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

22
Wij zijn aan het onderzoeken of Omnikassa voor ons de best passende manier is om ook een achteraf betaal mogelijkheid aan te bieden.
na wat onderzoek kom ik niet verder als dat het de traditionele manier zou zijn van rembours terwijl partijen als Afterpay een eigentijdse manier van digitaal achteraf betalen aanbieden.

Is mijn veronderstelling juist of hebben de gebruikers andere ervaring/mening? Op de site van de Rabo wordt ik weinig wijzer omtrent dit facet van dit onderwerp.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

23
Zelf ben ik voor mijn webshop ook op zoek naar Ideal, via de ING of Rabobank.
Mijn webdesigner wil liever ook niet aan Omnikassa beginnen ivm de problemen.
Rabobank zelf verteld dat alles is opgelost, maar als ik jullie reacties hoor is dat dus niet zo.

Zijn er mensen die dit via de ING regelen?
Of een andere bank?
En wat zijn jullie ervaringen?

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

24
Kim Aarts schreef:Zelf ben ik voor mijn webshop ook op zoek naar Ideal, via de ING of Rabobank.
Mijn webdesigner wil liever ook niet aan Omnikassa beginnen ivm de problemen.
Rabobank zelf verteld dat alles is opgelost, maar als ik jullie reacties hoor is dat dus niet zo.

Zijn er mensen die dit via de ING regelen?
Of een andere bank?
En wat zijn jullie ervaringen?
Waarom rechtstreeks bij een bank en niet via een PSP (payment service provider)? Wij hebben meerdere zakelijke bankrekeningen bij ING, maar zijn voor iDEAL toch voordeliger uit bij een PSP. De kwaliteit (uptime, klantenservice, administratie, enz.) is ook uitmuntend, daarin zal een bank weinig toegevoegde waarde.
StoreCore.io

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

25
Ik denk dat Kim de zelfde denk fout als mij heeft gemaakt.

Dicht bij de bron is het beter

Helaas is dit niet zo voor het verzenden van pakketten en het betalings verkeer.

Heb een shop met omnikassa en 1 via sisow en sisow bevalt veel beter.

Rabobank stort iedere dag en berekend daar ook iedere dag kosten voor. Bij sisow kan ik het zelf instellen.

Ik denk ook dat ik mijn omnikassa contract asap ga opzeggen.

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

26
Wij gebruiken Omnikassa, maar het werkt zeker niet perfect. Is wel goedkoper dan andere opties, maar er zitten bugs in. De vervelendste is dat wanneer iemand met iDEAL betaalt en daarbij de eerste keer iets verkeerd doet en bij de volgende poging wel juist betaalt de betaling als cancelled wordt doorgegeven aan Magento en je daar dus niets meer mee kunt doen in je shop.

Wij staan op het punt om over te stappen naar een ander zoals Multisafepay, maar die is dan weer erg duur....

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

28
... en ook ik kan met veel plezier melden dat we weg zijn bij omnikassa :)

Het ging in het begin lekker en we hadden eigenlijk geen klachten, maar nu hebben ze het echt bont gemaakt. Ideal lag er steeds weer uit, transacties gingen niet goed en laatst lag IDeal er 4 dagen uit :O Helemaal :o. Betalingen die bij ons als open stonden waren wel afgeschreven, foutmeldingen... drama drama. Voor mij nooit meer omnikassa.
We hebben de Rabobank op een gegeven moment maar gebeld, maar daar kon niemand ons helpen, werden we weer doorverwezen naar Omnikassa.... daar vertellen ze ons dat er een update niet goed is gegaan en dat het nog wel even kan duren.

Nou we hebben ze maar vriendelijke bedankt en zijn weer terug naar Sisow gegaan.
Om eerlijk te zijn een pak van m'n hart nu we terug zijn bij Sisow.

Re: Wie gebruikt er Omnikassa?

29
Ik wil het graag gaan gebruiken maar kom er niet uit...
Heb geen webshop maar een HTML website
Wil graag een soort van donatie systeem (klant bepaald zelf wat hij / zij betaald).

Wat ik heb gedaan :
Ingelogd bij omnikassa om geheime sleutel en Winkel ID te achterhalen.
Onderstaand script op mijn site gezet :

Code: Selecteer alles

<?php
$Action = 'https://payment-webinit.simu.omnikassa.rabobank.nl/paymentServlet'; */
/* LIVE :  $Action = 'https://payment-webinit.omnikassa.rabobank.nl/paymentServlet'; */
/* Codering Data Veld */
 
$Data = utf8_encode('amount=YOURAMOUNT|currencyCode=978|merchantId=YOURMERCHANTID|normalReturnUrl=http://www.YOURSITE.com|transactionReference=123456(YOUR
6 DIGIT TRANSACTION REFERENCE. SHOULD BE UNIQUE FOR EVERY PAYMENT AND THEREFORE SPECIFICALLY GENERATED FOR EVERY PAYMENT |keyVersion=YOURKEYVERSION');
$secretKey = utf8_encode('YOURSECRETKEYDLSITE');
 
$Seal = hash('sha256', $Data.$secretKey);
 
echo($secretKey);
echo('<br>');
echo($Data);
echo('<br>');
echo($Seal);
?>
<body>
<form method="POST" action="<?php echo $Action ?>">
<input type="hidden" name="Data" value="<?php echo $Data ?>">
<input type="hidden" name="InterfaceVersion" value="HP_1.0">
<input type="hidden" name="Seal" value="<?php echo $Seal ?>">
<input type="submit" value="Proceed to payment">    
</form>
</body>
</html>
Waarbij ik veranderd heb :
YOURAMOUNT: 2,00
YOURMERCHANTID : winkel ID van omnikassa
Secrect key : geheime sleutel
YOURKEYVERSION : key versie
YOURSECRETKEYDLSITE : geheime sleutel

Ik krijg een error op : transactionReference=123456
Ik weet ook niet wat ik moet zetten bij : normalReturnUr

Wie wil en kan me helpen?

Alvast bedankt voor de moeite!