Wettelijke Garantie

1
Helaas is mijn 2e philips Oled tv in 5 jaar ook alweer defect geraakt en ik baal hier flink van. De vorige ging helemaal niet meer aan en deze heeft sinds gisteren een hele dunne zwarte verticale streep door het scherm heen lopen.

Inmiddels heb ik een lang traject achter de rug met de verkoper ING , de tv kostte 1369 euro en is na 2 jaar en 3 maanden stuk gegaan. Via ING een reparatie opgestart bij CE repair maar tv blijkt niet meer te repareren (onderdelen niet meer voorradig). Ik heb voorgesteld om via de ING site een nieuwe te bestellen. Er kwam eerst in overleg met Philips een voorstel voor een toestel uit 2020 maar daar heb ik vanaf gezien. Een ander toestel aangevraagd en vandaag reactie gekregen dat ik deze kan bestellen echter ING wil maar een deel van de oude tv vergoeden namelijk 930 euro van de 1369 die de tv heeft gekocht. Ik ben het daar niet mee eens mede omdat ik van mening ben dat een OLED tv langer dan 2 jaar mee moet gaan. Ik moet nu iets minder als 500 euro bij betalen voor een nieuwe terwijl ik het verschil tussen de nieuwe en de oude wil betalen. Wat is verstandig om nu te doen ? Mag ik dit eisen of staat de verkoper in zijn recht dat ik maar een deel behoor terug te krijgen van mijn aankoopbedrag?. En welke stappen kan ik nemen ? Ik kan de aankoop ontbinden en volledige bedrag terug eisen maar als ING daar niet mee akkoord gaat moet ik wellicht langs een geschillencommissie waarvan ik niet eens zeker weet of ING daar is aangesloten.