Loyaliteit vergroten?

1
Onder het motto: "Een klant behouden is goedkoper dan een nieuwe klant verkrijgen" ben ik bezig met een online platform waar ook webshops op aan kunnen sluiten.

Je geeft op basis van een e-mail adres punten aan een kopende klant. Deze klant kan vervolgens online zijn saldo inzien en bekijken voor welke cadeau's hij kan sparen.

Dat is dan functionaliteit 1. Reden dat ik dit topic open:

Waar moet volgens jou een goed loyaliteiten systeem aan voldoen?

Op welke voorwaarden zou je mee gaan doen?

Hoop op jullie reacties!
www.alertshop.nl
www.ipparking.nl
www.stadspasparkeren.nl
www.heerlijkparkeren.nl
New: VIPZO loyalty release 11-2011

Re: Loyaliteit vergroten?

3
Wouterjan schreef:Pff, dat is wel heel gewaagd hoor. Alleen weet ik niet of klanten het wel leuk vinden om beoordeeld te worden.
Maar idee is wel leuk!
Sorry, nu ik het nalees snap ik dat je me verkeerd begrijp. Het zijn geen "scorings"punten die je aan klanten toekent. Je geeft "spaar" punten aan je klanten. Dus meer denken aan een spaarprogramma.
www.alertshop.nl
www.ipparking.nl
www.stadspasparkeren.nl
www.heerlijkparkeren.nl
New: VIPZO loyalty release 11-2011

Re: Loyaliteit vergroten?

4
Dus webmiles ipv airmiles...

Als je dat wil doen... zorg voor koppelingen met Magento, osC, Zen Cart, PrestaShop en de hele riedel aan huurwinkels...

Zorg dat je partner word van 1 of meer van de grotere keurmerken.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Loyaliteit vergroten?

5
eentje schreef:Dus webmiles ipv airmiles...

Als je dat wil doen... zorg voor koppelingen met Magento, osC, Zen Cart, PrestaShop en de hele riedel aan huurwinkels...

Zorg dat je partner word van 1 of meer van de grotere keurmerken.
We hebben veel tijd besteed aan een zo eenvoudig mogelijk gebruik van het systeem door ondernemers. Punten (of webmiles, leuk bedacht!) kun je eenvoudig toekennen door het e-mail adres in te geven en het aantal punten. Een interface met diverse platformen zie ik meer als toekomst muziek. Is er behoorlijk vraag naar, dan zullen we zeker opzetten. Maar om op voorhand al deze koppelingen te bouwen wil ik nog even niet mee beginnen.

Partner worden van een keurmerk heb ik nog niet aan gedacht. Zou je dat nader toe kunnen lichten? Hoe zou zo'n partnership eruit moeten zien en wat levert dat zoal op?
www.alertshop.nl
www.ipparking.nl
www.stadspasparkeren.nl
www.heerlijkparkeren.nl
New: VIPZO loyalty release 11-2011

Re: Loyaliteit vergroten?

6
jimmysmulders schreef:Punten (of webmiles, leuk bedacht!) kun je eenvoudig toekennen door het e-mail adres in te geven en het aantal punten. Een interface met diverse platformen zie ik meer als toekomst muziek.
En hoe moet je die punten dan te gelde maken? Hoe voorkom je dat dezelfde punten meerdere keren worden verzilverd? Wat krijgt de webwinkelier die x euro korting geeft voor y webmiles? Als een gespaarde spaarpunt daadwerkelijk een waarde heeft, moet je dit dichttimmeren met transacties.

Hoe voorkom je vervalsing? Als je alleen een e-mailadres hoeft op te geven, kun je immers jezelf en al je vrienden héél wat punten cadeau doen.
StoreCore.io

Re: Loyaliteit vergroten?

7
Een koppeling met webwinkelsoftware is echt noodzakelijk... anders gaat het (denk ik) nooit werken.

Zoals Ward aangeeft het moet dicht getimmerd zijn... dus een email sturen sorry daar is voor mij geen beginnen aan.

Zie ik 1 klant over het hoofd heb je direct gedonder... automatiseer wat er is te automatiseren.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Loyaliteit vergroten?

8
Ward schreef:
jimmysmulders schreef:Punten (of webmiles, leuk bedacht!) kun je eenvoudig toekennen door het e-mail adres in te geven en het aantal punten. Een interface met diverse platformen zie ik meer als toekomst muziek.
En hoe moet je die punten dan te gelde maken? Hoe voorkom je dat dezelfde punten meerdere keren worden verzilverd? Wat krijgt de webwinkelier die x euro korting geeft voor y webmiles? Als een gespaarde spaarpunt daadwerkelijk een waarde heeft, moet je dit dichttimmeren met transacties.

Hoe voorkom je vervalsing? Als je alleen een e-mailadres hoeft op te geven, kun je immers jezelf en al je vrienden héél wat punten cadeau doen.
Iedere ondernemer bouwt een eigen database op. De punten die je als ondernemer vergeeft zijn alleen te besteden aan despaaracties die je zelf hebt ingevoerd. Dus artikel X tegen X aantal Vipzo's. Fototje erbij en een omschrijving, meer is het niet. Wanneer je als klant voldoende Vipzo's hebt verzameld voor een cadeau kan hij aangeven dat cadeau te willen ontvangen. Jij als ondernemer zorgt dat de klant het cadeau ontvangt en vervolgens trek je de punten af van het saldo dat de betreffende klant bij je heeft. Je bent zelf verantwoordelijk voor het geven en innemen van Vipzo's. Ga je zomaar punten aan vrienden geven, oke. Maar de punten kunnen alleen maar bij jou geincasseerd worden.

Voor gebruikers (klanten+ondernemers) zijn transacties + historie opvraagbaar. De waarde van een Vipzo's is dus afhankelijk van de ondernemer die deze heeft uitgegeven.
www.alertshop.nl
www.ipparking.nl
www.stadspasparkeren.nl
www.heerlijkparkeren.nl
New: VIPZO loyalty release 11-2011

Re: Loyaliteit vergroten?

10
eentje schreef:Een koppeling met webwinkelsoftware is echt noodzakelijk... anders gaat het (denk ik) nooit werken.

Zoals Ward aangeeft het moet dicht getimmerd zijn... dus een email sturen sorry daar is voor mij geen beginnen aan.

Zie ik 1 klant over het hoofd heb je direct gedonder... automatiseer wat er is te automatiseren.
Autmatiseren is zeker belangrijk. Maar we zijn nu al geruime tijd bezig met het basissysteem. Ik wil dus eerst online gaan om te kijken wat de behoeften zijn van de ondernemers. We kunnen alles op voorhand gaan programmeren maar dat is simpelweg te kostbaar.

Vergeven van punten aan nieuwe klanten gaat dus via het ingeven van een e-mail adres. Wanneer een klant voor de tweede keer punten krijgt kun je deze ook selecteren uit een lijst. Dus niet een email versturen via outlook o.i.d. Mocht je een klant vergeten dan kun je per klant inzien wanneer je hoeveel punten hebt vergeven in je transactie historie.
www.alertshop.nl
www.ipparking.nl
www.stadspasparkeren.nl
www.heerlijkparkeren.nl
New: VIPZO loyalty release 11-2011

Re: Loyaliteit vergroten?

11
Wouterjan schreef:Maar het zal sowieso automatisch moeten. Anders is het echt teveel werk
En de koffie moet heet zijn, anders is ie niet lekker :D

Maar even serieus; waarom een gecentreerd systeem? Waarom niet een individueel systeem per shop? En wat is er mis met een goede CRM (Customer Relation Management(system), het bijhouden van je klanten)? Je zou bijvoorbeeld bij een bestelling een vouchercode kunnen doen voor 10% korting bij de volgende aankoop of x dagen, weken, maanden na aankoop kunnen mailen of een brief sturen met een aanbieding.

Agradi bijvoorbeeld gebruikt email marketing met groot succes voor herhaal aankopen. Dat is wat bij hen goed werkt, omdat zij een product verkopen wat slijt en waarvan je weet dat de klant na x maanden weer nieuw nodig heeft. Zo heeft iedere shop wel zijn/haar punt waarmee je kan zorgen dat je klanten terug komen, denk ik. De kunst is uitvinden wat dat is, als je dat nog niet weet.

Re: Loyaliteit vergroten?

12
Wouter Hol schreef:
Wouterjan schreef:Maar het zal sowieso automatisch moeten. Anders is het echt teveel werk
En de koffie moet heet zijn, anders is ie niet lekker :D

Maar even serieus; waarom een gecentreerd systeem? Waarom niet een individueel systeem per shop? En wat is er mis met een goede CRM (Customer Relation Management(system), het bijhouden van je klanten)? Je zou bijvoorbeeld bij een bestelling een vouchercode kunnen doen voor 10% korting bij de volgende aankoop of x dagen, weken, maanden na aankoop kunnen mailen of een brief sturen met een aanbieding.

Agradi bijvoorbeeld gebruikt email marketing met groot succes voor herhaal aankopen. Dat is wat bij hen goed werkt, omdat zij een product verkopen wat slijt en waarvan je weet dat de klant na x maanden weer nieuw nodig heeft. Zo heeft iedere shop wel zijn/haar punt waarmee je kan zorgen dat je klanten terug komen, denk ik. De kunst is uitvinden wat dat is, als je dat nog niet weet.
Een gecentraliseerd systeem wil niet zeggen dat het niet indivudueel kan worden ingericht. Een ondernemer heeft diverse parameters en mogelijkheden om het pakket op maat samen te stellen. Waarom zou iedereen separaat moeten investeren in een eigen systeem waarom niet samen iets moois en beters bouwen? Versturen van vouchers met email is één van de mogelijkheden om loyaliteit te vergroten. Hoe wil je een spaarsysteem opzetten via e-mail? M.a.w. meer leuke en onderscheidende manieren van belonen.
www.alertshop.nl
www.ipparking.nl
www.stadspasparkeren.nl
www.heerlijkparkeren.nl
New: VIPZO loyalty release 11-2011

Re: Loyaliteit vergroten?

14
jimmysmulders schreef:
Iedere ondernemer bouwt een eigen database op. De punten die je als ondernemer vergeeft zijn alleen te besteden aan despaaracties die je zelf hebt ingevoerd. Dus artikel X tegen X aantal Vipzo's. Fototje erbij en een omschrijving, meer is het niet. Wanneer je als klant voldoende Vipzo's hebt verzameld voor een cadeau kan hij aangeven dat cadeau te willen ontvangen. Jij als ondernemer zorgt dat de klant het cadeau ontvangt en vervolgens trek je de punten af van het saldo dat de betreffende klant bij je heeft. Je bent zelf verantwoordelijk voor het geven en innemen van Vipzo's. Ga je zomaar punten aan vrienden geven, oke. Maar de punten kunnen alleen maar bij jou geincasseerd worden.

Voor gebruikers (klanten+ondernemers) zijn transacties + historie opvraagbaar. De waarde van een Vipzo's is dus afhankelijk van de ondernemer die deze heeft uitgegeven.
En wat is dan het grote voordeel boven:

Magento Point & Rewards
Zen Cart Reward Point Module
osCommerce rewardpoints module
Prestashop loyalty points

etc etc?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Loyaliteit vergroten?

15
eentje schreef:
jimmysmulders schreef:
Iedere ondernemer bouwt een eigen database op. De punten die je als ondernemer vergeeft zijn alleen te besteden aan despaaracties die je zelf hebt ingevoerd. Dus artikel X tegen X aantal Vipzo's. Fototje erbij en een omschrijving, meer is het niet. Wanneer je als klant voldoende Vipzo's hebt verzameld voor een cadeau kan hij aangeven dat cadeau te willen ontvangen. Jij als ondernemer zorgt dat de klant het cadeau ontvangt en vervolgens trek je de punten af van het saldo dat de betreffende klant bij je heeft. Je bent zelf verantwoordelijk voor het geven en innemen van Vipzo's. Ga je zomaar punten aan vrienden geven, oke. Maar de punten kunnen alleen maar bij jou geincasseerd worden.

Voor gebruikers (klanten+ondernemers) zijn transacties + historie opvraagbaar. De waarde van een Vipzo's is dus afhankelijk van de ondernemer die deze heeft uitgegeven.

En wat is dan het grote voordeel boven:

Magento Point & Rewards
Zen Cart Reward Point Module
osCommerce rewardpoints module
Prestashop loyalty points

etc etc?
- ook te gebruiken door winkeliers zonder webshop.
- kinderlijk eenvoudig op te zetten
- een exrta link naar je website
- In de spotlight bij consumenten die aankopen doen bij andere Vipzo ondernemers
- Implementeerbaar voor winkeliersverenigingen
-Functioneert ook op een pasjes systeem.
-Winkeliers kunnen parkeergeld betalen aan hun klanten
- Bereik klanten via een gepersonaliseerde Vipzo App
- Loterijen organiseren voor uw klanten.
-Iedere eigenaar van een webshop krijgt ook bestellingen binnen per fax, of email. In die gevallen hoef je niet perse de bestelling in te voeren in jbijvoorbeeld magento maar rechtstreeks in je fin admin.
www.alertshop.nl
www.ipparking.nl
www.stadspasparkeren.nl
www.heerlijkparkeren.nl
New: VIPZO loyalty release 11-2011

Re: Loyaliteit vergroten?

16
De punten die je noemt slaan grotendeels op een stenen winkel en daar hebben wij niet zo veel mee te maken. Of zij vraag hebben naar een dergelijk programma dat zou je aan die winkeliers zelf moeten vragen.

Heb je dit programma al geschreven of is dit nog een concept?

Re: Loyaliteit vergroten?

17
Wouter Hol schreef:De punten die je noemt slaan grotendeels op een stenen winkel en daar hebben wij niet zo veel mee te maken. Of zij vraag hebben naar een dergelijk programma dat zou je aan die winkeliers zelf moeten vragen.

Heb je dit programma al geschreven of is dit nog een concept?
Versie 1.0 zal binnen een aantal weken online zijn. Het programma is dus al geschreven. In eerste instantie is het ook geschreven voor stenen winkels i.v.m. het tegemoet komen in parkeerkosten van klanten. De reden dat ik dit topic heb geopend is om te peilen of we ook iets kunnen beteken voor webwinkels. Dit idee is gedurende de uitwerking van het systeem naar voren gekomen. Aangezien ik zelf eigenaar ben van alertshop.nl en ikzelf wel mogelijkheden ben gaan zien. Via alertshop ga ik hier sowieso mee testen.
www.alertshop.nl
www.ipparking.nl
www.stadspasparkeren.nl
www.heerlijkparkeren.nl
New: VIPZO loyalty release 11-2011

Re: Loyaliteit vergroten?

18
ik wil hier even op reageren
ik als eigenaar van 3 webshops werken met spaar punten bij elke €10 dit is vrij instelbaar krijgt de klant als hij betaalt heeft en het artikel niet retour stuurt een virtuele zegel punt als de kaart vol is dan kan de klant de volle spaarkaart inleveren bij zijn bestelling en wordt de waarde in mindering gebracht op het factuur bedrad
het enige wat de klant moet doen is een account aanmaken
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 26 augustus 2013, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links weggehaald.