Webwinkel Forum.nl
Registreer | Over Ons | Profiel | Log in om je privé berichten te bekijken | Inloggen | Zoeken | Webwinkel Links  | Voorwaarden
Keurmerken en SEO

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Webwinkel Forum.nl -> Veiligheid & Betalen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DoMagic

BerichtGeplaatst: 27 januari 2010    Onderwerp: Keurmerken en SEO Reageer met quote

Als webwinkelier ben ik op zoek naar een webwinkel keurmerk om me bij aan te sluiten. Op zich zijn de (inschrijf)kosten niet interessant, omdat ik er van uit ga dat een keurmerk-vermelding zichzelf gewoon terug verdiend.

Wat me opvalt aan de verschillende keurmerken die er zijn, is dat ze vooral aan zichzelf denken en niet aan hun klanten/leden/webwinkeliers.

De websites van de keurmerken hebben ieder een hoge waardering (PR) door Google. Als webwinkel krijg je ook een vermelding op die website, soms zelfs met een link terug naar je webwinkel.
Die link is helaas geen rechtstreekse link, bijna overal wordt er eerst een uitgaande klik gemonitord, voordat de bezoeker (dus ook Google) door wordt gestuurd naar je website.

De meerwaarde van een vermelding en link naar je eigen webwinkel gaat compleet verloren doordat het keurmerk eerst voor hun eigen administratie de uitgaande klik wil registreren.

Ik zoek een keurmerk dat mij op de lange termijn een hogere conversie kan opleveren door het extra 'vertrouwen'. Maar daarnaast op de korte termijn mij direct een waardevolle teruglink kan bieden.

Het keurmerk dat dit kan bieden is volgens mij z'n geld meer dan waard. Maar welk keurmerk doet dat op dit moment?
eentje
Moderators

BerichtGeplaatst: 27 januari 2010    Onderwerp: Reageer met quote

De grote vraag is überhaupt wat de grote meerwaarde is van een keurmerk...
arjan

BerichtGeplaatst: 29 januari 2010    Onderwerp: Reageer met quote

Een bekend keurmerk kan een consument een zeker vertrouwen inboezemen. Daarnaast is een webwinkel in ieder geval een keer 'door de molen' gegaan m.b.t. screening (niet bij alle keurmerken).

Voor ondernemende geesten die iets te bieden hebben!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Advertentie
DoMagic

Doordat de toegevoegde van een keurmerk moeilijk is te meten, zoek ik een keurmerk dat in ieder geval ook een direct meetbare meerwaarde biedt.

De vraag is welke te kiezen en wie heeft er positieve ervaringen?
Verkoper

Is er nou ooit wel een echt onderzoek gedaan naar de bekendheid van keurmerken en of de consument daar dan echt op let?

Dat is wat ik mijzelf namelijk afvraag. Ik probeer dan naar mezelf te kijken, als consument niet als verkoper. En eerlijk gezegd let ik nooit op een keurmerk als ik een online shop bezoek.
Naar boven
eentje
Moderators

Dat is precies wat ik bedoel met mijn opmerking.

Keurmerken komen vaker negatief dan positief in het nieuws.
hvandewerken

BerichtGeplaatst: 09 februari 2010    Onderwerp: Reageer met quote

Een keurmerk geeft een consument wel vertrouwen om aankopen bij een webwinkel te doen. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat 62 % van de kopers klantbeoordelingen laat meewegen in aankoopbeslissingen. Een aanvulling op een keurmerk zou de gratis KiyOh tool kunnen zijn. Daarmee vraag je klanten na iedere bestelling om een beoordeling, die je op je site middels een widget kunt publiceren.

Kijk voor meer informatie op http://www.kiyoh.nl/wie-zijn-wij.html
Verkoper

BerichtGeplaatst: 10 februari 2010    Onderwerp: Reageer met quote

Is er een link naar dat onderzoek? Smile Ben wel benieuwd namelijk.

Ongetwijfeld ben ik een stuk sceptischer en wantrouwiger ingesteld dan de gemiddelde consument, maar als ik klantenbeoordelingen lees dan denk ik 9 van de 10 keer alleen maar " njaa.. zal wel..".

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik nooit klantenbeoordelingen of de mogelijkheid tot een produktreview zal gaan gebruiken hoor.. Dat soort content kan over het algemeen nooit echt kwaad natuurlijk. Vraag me alleen af of het echt zoveel mensen over de streep trekt tot een aankoop.
Naar boven
hvandewerken

BerichtGeplaatst: 11 februari 2010    Onderwerp: Reageer met quote

De link naar dit onderzoek is te vinden onder het kopje wetenschappelijk onderzoek op onderstaande pagina:

http://www.kiyoh.nl/wie-zijn-wij.html
eentje
Moderators

BerichtGeplaatst: 12 februari 2010    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Een keurmerk geeft een consument wel vertrouwen om aankopen bij een webwinkel te doen.

Het grappige hieraan is dat zelfs een bedacht keurmerk extra vertrouwen gaf bij kopers.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Webwinkel Forum.nl -> Veiligheid & Betalen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: