Ik vraag me af:
Sinds kort heb ik via Buckaroo een achteraf betaalmethode en heb ik de rembours zending verwijderd als betaaloptie op de site, omdat dit veel tijd en geld kost en er nu een andere achteraf betaalmethode is.
Nu blijkt dat een aantal personen die altijd via rembours zending bestelde niet door de kredietcheck komt en daardoor niet meer wil/kan bestellen.
Hoe hebben jullie dit geregeld? Toch maar rembours op de site zetten?
Re: Achteraf betalen topic
32Maar natuurlijk: als bestaande klanten ineens afhaken omdat je hun favoriete betaalmethode afschaft, zou ik die als een speer weer online zetten.Ilonajoy schreef:Hoe hebben jullie dit geregeld? Toch maar rembours op de site zetten?
Formeel moet dat volgens mij zelfs. Als een derde (de PSP) in jouw opdracht constateert dat een klant niet kredietwaardig is, heb je namelijk nog steeds een leveringsverplichting. En dan heb je dus een andere achteraf-betaalmethode nodig als de PSP weigert de klant te accepteren.
De wet zegt alleen dat je kopers niet kunt verplichten tot meer dan de helft vooraf betalen. Het voorbehoud "behalve wanneer de koper volgens een derde niet kredietwaardig is" kent de wet niet.
Re: Achteraf betalen topic
34Oud topic, weet ik.PeterPastoor schreef:We hebben ons vandaag aangemeld bij Billink. Benieuwd hoe dat bevalt
Maar ik heb me een tijdje geleden ook bij Bllink aangemeld. Toen kreeg ik een voorstel voor achterafbetaling zonder garantiestelling. Oke, ze doen een kredietcheck, maar als de bestelling ongeveer 4 tientjes waard is, kan ik beter zelf op rekening verkopen. Als iemand niet betaalt moet ik zonder garantiestelling toch zelf er achteraan.
Toen heb ik ze gevraagd om een voorstel mét garantiestelling. Na een week geen antwoord en maar eens gebeld. "Sorry meneer, ik mail het direct".
Mailtje gekregen, maar ik was met Afterpay in gesprek dus Billink gezegd dat ik niet meer wilde.
Afterpay voorstel ontvangen, Billink zag er veel beter uit. Dus dag later gemaild dat ik tóch wel interesse had en of ik de formaliteiten toegestuurd kon krijgen om de zaken voor elkaar te maken.
Anderhalve week geen reactie, gebeld, naam opgeven, "u wordt gebeld" maar niks.
Dit 3x gedaan, en nu een kleine 2 maanden verder heb ik nog niks.
Dit kan toch niet normaal zijn?
Moet ik ze nog een laatste kans geven of hebben ze die verspeeld? Afterpay is wat duurder maar ze zijn wel correct en snel. Misschien daar nog eens over denken.....
Ex: webwinkelier.
Huidig: Jr. SEO specialist
Huidig: Jr. SEO specialist
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Achteraf betalen topic
35Oud maar niet vergeten
Wat meestal goed werkt is een mailtje in de trant van: jullie zijn goedkoper dan Afterpay maar als er zo slecht gereageerd word op email dan ben ik wel genoodzaakt om met Afterpay in zee te gaan.
Moet je eens kijken hoe snel je dan alles hebt. tenminste als je er nog vertrouwen in hebt.
Wat meestal goed werkt is een mailtje in de trant van: jullie zijn goedkoper dan Afterpay maar als er zo slecht gereageerd word op email dan ben ik wel genoodzaakt om met Afterpay in zee te gaan.
Moet je eens kijken hoe snel je dan alles hebt. tenminste als je er nog vertrouwen in hebt.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
Re: Achteraf betalen topic
36Wij zijn voor een groot deel actief in de B2B-markt. Zojuist van een medewerker van Cashper begrepen dat zij alleen B2C doen omdat zij zakelijke adressen niet kunnen controleren. Heeft iemand ervaring met een aanbieder die ook B2B doet? Bij voorkeur een internationale speler in de markt.
Re: Achteraf betalen topic
37Dan kom je uit bij bedrijven in bedrijfs- en kredietinformatie zoals Graydon.Marco71 schreef:Wij zijn voor een groot deel actief in de B2B-markt. Zojuist van een medewerker van Cashper begrepen dat zij alleen B2C doen omdat zij zakelijke adressen niet kunnen controleren. Heeft iemand ervaring met een aanbieder die ook B2B doet? Bij voorkeur een internationale speler in de markt.
Re: Achteraf betalen topic
38+1Ward schreef:Dan kom je uit bij bedrijven in bedrijfs- en kredietinformatie zoals Graydon.Marco71 schreef:Wij zijn voor een groot deel actief in de B2B-markt. Zojuist van een medewerker van Cashper begrepen dat zij alleen B2C doen omdat zij zakelijke adressen niet kunnen controleren. Heeft iemand ervaring met een aanbieder die ook B2B doet? Bij voorkeur een internationale speler in de markt.
Goede ervaringen mee.
Re: Achteraf betalen topic
40Svea doet ook B2B. Althans dat is het plan.Marco71 schreef:Wij zijn voor een groot deel actief in de B2B-markt. Zojuist van een medewerker van Cashper begrepen dat zij alleen B2C doen omdat zij zakelijke adressen niet kunnen controleren. Heeft iemand ervaring met een aanbieder die ook B2B doet? Bij voorkeur een internationale speler in de markt.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
Re: Achteraf betalen topic
41Wij maken sinds kort gebruik van Billink. Tot nu toe heel tevreden.
Juist geen problemen met de communicatie, zoals hiervoor geschreven is. Snel 1 op 1 contact. Zelfs via google chat. heerlijk.
En ja ik we zien het aantal trasacties omhoog gaan door 'achteraf betalen' aan te bieden. Groot voordeel is het als er iDeal storingen zijn zoals afgelopen weken.
Juist geen problemen met de communicatie, zoals hiervoor geschreven is. Snel 1 op 1 contact. Zelfs via google chat. heerlijk.
En ja ik we zien het aantal trasacties omhoog gaan door 'achteraf betalen' aan te bieden. Groot voordeel is het als er iDeal storingen zijn zoals afgelopen weken.
Just Carpets: De webwinkel voor o.a. Automatten, Karpetten.
Re: Achteraf betalen topic
42Kijk ook even op onze site onder het tabje 'Achteraf Betalen'. Daar vind je de belangrijkste spelers op een rijtje zoals Afterpay, Billink, Klarna, Sisow e-care en Buckaroo betaalgarant.
Sinds kort heeft Billink ook de mogelijkheid om je factuurbedrag te garanderen, uiteraard vragen ze hier een fee voor.
De kosten betaan meestal uit 2 delen: bedrag van 1-2 euro voor het facturatie proces en een 3-5% van het transactie bedrag als vergoeding voor het debiteuren risico.
Succes!
Sinds kort heeft Billink ook de mogelijkheid om je factuurbedrag te garanderen, uiteraard vragen ze hier een fee voor.
De kosten betaan meestal uit 2 delen: bedrag van 1-2 euro voor het facturatie proces en een 3-5% van het transactie bedrag als vergoeding voor het debiteuren risico.
Succes!
Het team van OverOnlineBetalen
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl
Re: Achteraf betalen topic
43Achteraf betalen of kopen op rekening is niet plicht.
Het is wel verboden uitsluitend na vooruitbetaling te leveren.
De gedachte die achter deze wet steekt , is dat de consument de gekochte goederen fysiek in de handen moet kunnen hebben alvorens te betalen zoals dit ook in fysieke winkels het geval is. Deze mogelijkheid bestaat bij "betalen bij afhalen " ( contant of pinnen )
Om aan de wet te voldoen zonder de problemen en kosten van kopen op rekening in huis te halen is het ook voldoende de optie : " betaling bij afhalen " aan te bieden. Kost niets , is veilig en wordt zelden gebruik van gemaakt. Bovendien bieden de meeste webwinkels dit al aan ook zonder dat het op de site staat.
Het is wel verboden uitsluitend na vooruitbetaling te leveren.
De gedachte die achter deze wet steekt , is dat de consument de gekochte goederen fysiek in de handen moet kunnen hebben alvorens te betalen zoals dit ook in fysieke winkels het geval is. Deze mogelijkheid bestaat bij "betalen bij afhalen " ( contant of pinnen )
Om aan de wet te voldoen zonder de problemen en kosten van kopen op rekening in huis te halen is het ook voldoende de optie : " betaling bij afhalen " aan te bieden. Kost niets , is veilig en wordt zelden gebruik van gemaakt. Bovendien bieden de meeste webwinkels dit al aan ook zonder dat het op de site staat.
Re: Achteraf betalen topic
44Jannn,
Dat klopt als jij ten minste genoeg afhaalpunten hebt zodat het grootste deel van de NL bevolking zonder al te veel moeite het bij je kan afhalen en betalen.
Met één afhaalpunt voor heel NL red je dat niet. Hierover zijn alle juristen en advocaten het wel met elkaar eens.
Maar aangezien het hele achteraf betalen straks voorbij is zodra de NL regering de wetten aanpast aan de 'nieuwe' Europese richtlijnen is deze discussie straks ook verleden tijd.
Wel ben ik persoonlijk van mening dat een optie op rekening kopen wel veel klanten voor je kan winnen ook al zullen ze het misschien niet gebruiken. Het is bekend dat als er veel verschillende betaalmogelijkheden zijn bij een webwinkel dat een klant dan sneller iets koopt omdat het meer vertrouwen wekt.
De manier die de verschillende partijen gebruiken om de kredietwaardigheid te controleren moet dan wel goed zijn en niet te moeilijk voor de klant zelf.
Dat klopt als jij ten minste genoeg afhaalpunten hebt zodat het grootste deel van de NL bevolking zonder al te veel moeite het bij je kan afhalen en betalen.
Met één afhaalpunt voor heel NL red je dat niet. Hierover zijn alle juristen en advocaten het wel met elkaar eens.
Maar aangezien het hele achteraf betalen straks voorbij is zodra de NL regering de wetten aanpast aan de 'nieuwe' Europese richtlijnen is deze discussie straks ook verleden tijd.
Wel ben ik persoonlijk van mening dat een optie op rekening kopen wel veel klanten voor je kan winnen ook al zullen ze het misschien niet gebruiken. Het is bekend dat als er veel verschillende betaalmogelijkheden zijn bij een webwinkel dat een klant dan sneller iets koopt omdat het meer vertrouwen wekt.
De manier die de verschillende partijen gebruiken om de kredietwaardigheid te controleren moet dan wel goed zijn en niet te moeilijk voor de klant zelf.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
Re: Achteraf betalen topic
45Dit thema houdt mij nog een tijdje bezig denk ik. Ik was net op de site van Svea http://www.svea.com/nl/nld/ en hier is uitsluitend sprake van B2B , hebben die nog een andere sie/service ? Of is dit de verkeerde Svea ?eentje schreef:Svea doet ook B2B. Althans dat is het plan.Marco71 schreef:Wij zijn voor een groot deel actief in de B2B-markt. Zojuist van een medewerker van Cashper begrepen dat zij alleen B2C doen omdat zij zakelijke adressen niet kunnen controleren. Heeft iemand ervaring met een aanbieder die ook B2B doet? Bij voorkeur een internationale speler in de markt.
Re: Achteraf betalen topic
47ok , bedankt dat is duidelijk. De ene biedt B2B de ander B2C hoe krijg ik dat verenigd ? Heb ik dan 2 contracten nodig ? Dat moet toch makkelijke kunen.eentje schreef:Dat is het moederbedrijf van Svea Webpay.
Dit is de normale link:
http://www.sveawebpay.nl/
Re: Achteraf betalen topic
48Svea Webpay is ook B2B...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
Re: Achteraf betalen topic
49Heb je hier wat meer informatie over, of een linkje, want ik heb hier blijkbaar iets gemist en ik ben zeer geïnteresseerd.eentje schreef:Jannn,
Maar aangezien het hele achteraf betalen straks voorbij is zodra de NL regering de wetten aanpast aan de 'nieuwe' Europese richtlijnen is deze discussie straks ook verleden tijd.
Re: Achteraf betalen topic
50oh , bedankt , dit wordt echter op de site niet duidelijk, ik ga woensdag contact opnemen. Na mijn slechte ervaringen met Klarna heb ik toch besloten om het nog een keer met een andere aanbieder te proberen en dan tevens ook voor B2B , komt wel niet dagelijks voor , maar als het gebeurd wacht je wel maanden op je geld of je bent de klant kwijt, dit wil ik graag anders organizeren.eentje schreef:Svea Webpay is ook B2B...
Happy New Year
Re: Achteraf betalen topic
51Hallo Jannn,
Je kan ook even kijken naar Billink, die biedt namelijk B2C en B2B aan. Via onze site zijn je eerste 10 transacties gratis. Sinds september kunnen ze naast de facturatie ook het betaalrisico van je overnemen.
Je kan ook even kijken naar Billink, die biedt namelijk B2C en B2B aan. Via onze site zijn je eerste 10 transacties gratis. Sinds september kunnen ze naast de facturatie ook het betaalrisico van je overnemen.
Het team van OverOnlineBetalen
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl
Re: Achteraf betalen topic
52Hallo team,OverOnlineBetalen schreef:Hallo Jannn,
Je kan ook even kijken naar Billink, die biedt namelijk B2C en B2B aan. Via onze site zijn je eerste 10 transacties gratis. Sinds september kunnen ze naast de facturatie ook het betaalrisico van je overnemen.
ja dat was ik ook van plan , ik vind trouwens bij bijna alle aanbieders geen prijzen terwijl ze bijna allemaal de grootste zijn , dat vind ik vreemd en onserieus , in Duitsland zelfs strafbaar.
Op je site staat trouwens dat de eerste 25 transacties gratis zijn.
Re: Achteraf betalen topic
53Hallo Jannn,
De aanbieding op de site klopt dus bij inschrijving via onze site zijn de eerste 25 transacties gratis. Hoop dat je er wat aan hebt.
De aanbieding op de site klopt dus bij inschrijving via onze site zijn de eerste 25 transacties gratis. Hoop dat je er wat aan hebt.
Het team van OverOnlineBetalen
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl
Re: Achteraf betalen topic
54oke even een vraag hier in dit topic.
Sinds 2 dagen ben ik bezig om achteraf betalen mogelijk te maken in mijn webwinkel.
Helaas is het met Woocommerce niet mogelijk om extra kosten hiervoor in rekening te brengen. Niet voor rembours en ook niet via een andere vorm van achteraf betalen.
Nu dacht ik het op te kunnen lossen door mensen de mogelijkheid te geven door de bestelde producten op te komen halen en te betalen bij het ophalen. Dan hebben ze het product fysiek in handen en is op dat moment hetzelfde als ze het in een winkel zouden kopen.
Nu lees ik echter hier dat dat alleen nut zou hebben bij meerdere afhaal punten.. Is dat echt nodig, om toch aan de wet te voldoen dat je gebruik maakt van achteraf betalen ?
Sinds 2 dagen ben ik bezig om achteraf betalen mogelijk te maken in mijn webwinkel.
Helaas is het met Woocommerce niet mogelijk om extra kosten hiervoor in rekening te brengen. Niet voor rembours en ook niet via een andere vorm van achteraf betalen.
Nu dacht ik het op te kunnen lossen door mensen de mogelijkheid te geven door de bestelde producten op te komen halen en te betalen bij het ophalen. Dan hebben ze het product fysiek in handen en is op dat moment hetzelfde als ze het in een winkel zouden kopen.
Nu lees ik echter hier dat dat alleen nut zou hebben bij meerdere afhaal punten.. Is dat echt nodig, om toch aan de wet te voldoen dat je gebruik maakt van achteraf betalen ?
Re: Achteraf betalen topic
55Kun je voor een rembours geen aparte verzendmethode of, als work-around, een andere "vervoerder" of een andere "bestemming" instellen? Artikelen internationaal verzenden naar het spreekwoordelijke Verweggistan is ook duurder, dus misschien kun je de oplossing in die richting vinden.TiaID schreef:Sinds 2 dagen ben ik bezig om achteraf betalen mogelijk te maken in mijn webwinkel.
Helaas is het met Woocommerce niet mogelijk om extra kosten hiervoor in rekening te brengen. Niet voor rembours en ook niet via een andere vorm van achteraf betalen.
Ja, van klanten uit Groningen eisen dat ze naar Maastricht afreizen is "onredelijk bezwarend" of iets van gelijke strekking.TiaID schreef:Nu lees ik echter hier dat dat alleen nut zou hebben bij meerdere afhaal punten.. Is dat echt nodig, om toch aan de wet te voldoen dat je gebruik maakt van achteraf betalen ?
Re: Achteraf betalen topic
56@ Ward
Ja ik kan natuurlijk een andere vervoerder toevoegen en daar wel kosten voor in rekening brengen.
Alleen moeten de klanten dan bij betaling én bij verzenden onder rembours klikken en als betaal methode ook onder rembours. Klikken ze bij verzenden de normale verzend optie, maar wel als betalingsmogelijkheid rembours, dan worden die kosten nog niet in rekening gebracht.
Of ik moet ze daarna een mail sturen met een nieuwe factuur bedrag.
Ja ik kan natuurlijk een andere vervoerder toevoegen en daar wel kosten voor in rekening brengen.
Alleen moeten de klanten dan bij betaling én bij verzenden onder rembours klikken en als betaal methode ook onder rembours. Klikken ze bij verzenden de normale verzend optie, maar wel als betalingsmogelijkheid rembours, dan worden die kosten nog niet in rekening gebracht.
Of ik moet ze daarna een mail sturen met een nieuwe factuur bedrag.
Re: Achteraf betalen topic
57Ja, van klanten uit Groningen eisen dat ze naar Maastricht afreizen is "onredelijk bezwarend" of iets van gelijke strekking.[/quote]TiaID schreef:Nu lees ik echter hier dat dat alleen nut zou hebben bij meerdere afhaal punten.. Is dat echt nodig, om toch aan de wet te voldoen dat je gebruik maakt van achteraf betalen ?
Ik ken genoeg winkels die uisluitend een winkel in Maastricht hebben, moeten die nu ook een winkel openen in Groningen? Interessert het verder eigenlijk iemand hoever ik soms naar een bepaalde winkel moet rijden??? NEE want niemand dwingt mij daarheen te gaan.
Ik begrijp wel wat er met deze wet bedoeld werd, maar de argumenten zijn meer dan belachelijk.
Re: Achteraf betalen topic
58@Jann ja daar ben ik het ook wel mee eens , maar goed...
Ik wil wel aan de wet voldoen, alleen kan ik wegens het systeem wat ik gebruik het niet op een juiste manier voor elkaar krijgen. Het is niet, dat ik niet achteraf betalen aan wil bieden ...
Ik wil rembours en sisow ecare aanbieden, maar dat gaat niet met woocommerce.
Ik kan wel een nieuwe verzend optie aanmaken en daar kosten aan vast koppelen. Alleen heb je klanten die denken slim te zijn, die kiezen dan voor de gratis verzending en betalen toch achteraf. Dat betekend dat ik na bestelling ze een een mail moet sturen met het juiste factuur bedrag.
Dus van mijn kant .. ik wil wel .. maar kan niet verhaal... En nee overstappen naar een ander systeem .. nee geen optie
Ik wil wel aan de wet voldoen, alleen kan ik wegens het systeem wat ik gebruik het niet op een juiste manier voor elkaar krijgen. Het is niet, dat ik niet achteraf betalen aan wil bieden ...
Ik wil rembours en sisow ecare aanbieden, maar dat gaat niet met woocommerce.
Ik kan wel een nieuwe verzend optie aanmaken en daar kosten aan vast koppelen. Alleen heb je klanten die denken slim te zijn, die kiezen dan voor de gratis verzending en betalen toch achteraf. Dat betekend dat ik na bestelling ze een een mail moet sturen met het juiste factuur bedrag.
Dus van mijn kant .. ik wil wel .. maar kan niet verhaal... En nee overstappen naar een ander systeem .. nee geen optie
Re: Achteraf betalen topic
59"Ik wil wel aan de wet voldoen maar helaas ondersteunt de software die ik heb gekozen dat niet", is geen sterk argument. Dat is zoiets als zonder rijbewijs de snelweg op gaan in een auto zonder kentekenbewijs en zonder verzekering: het kan én je kiest er zelf voor, maar het is niet aan te bevelen.TiaID schreef:Dus van mijn kant .. ik wil wel .. maar kan niet verhaal... En nee overstappen naar een ander systeem .. nee geen optie
Re: Achteraf betalen topic
60Ward schreef:"Ik wil wel aan de wet voldoen maar helaas ondersteunt de software die ik heb gekozen dat niet", is geen sterk argument. Dat is zoiets als zonder rijbewijs de snelweg op gaan in een auto zonder kentekenbewijs en zonder verzekering: het kan én je kiest er zelf voor, maar het is niet aan te bevelen.TiaID schreef:Dus van mijn kant .. ik wil wel .. maar kan niet verhaal... En nee overstappen naar een ander systeem .. nee geen optie
Ik bedoel daarmee niet te zeggen dat ik het daarom niet aan ga bieden Ik ga kijken hoe ik dat wel op kan lossen met het huidige systeem.