Extra optie: Cadeaupapier

1
Ik wil een extra optie toevoegen aan mijn webwinkel bij het afrekensysteem. Cadeaupapier.
Ik heb het al vaker bij webwinkels gezien. Mijn vraag is alleen: Pak je het bestelde product dan in of doe je het opgerold erbij in de doos?

Als ik een cadeau voor iemand bestel, wil ik het graag nog even van te voren zien voordat ik het ga geven, maar mijn collega zegt net dat ze bij zo'n optie het graag direct aan de jarige zou willen laten versturen. Dus mijn idee is niet inpakken, maar opgerold erbij doen en mijn collega's idee is juist wel inpakken.

Tja, wat is wijsheid?
http://www.horsetopshop.nl

Re: Extra optie: Cadeaupapier

3
Mijn ding, want ik heb dat "toevallig" net tot op de bodem uitgezocht.

Als je "gratis cadeaupapier" aanvinkt, krijg je meestal een meter of twee cadeaupapier gratis meegeleverd. Je moet dan alleen als klant nog wel zelf inpakken. Excusez le mot: het gratis cadeaupapier wordt dan meegeflikkerd in de verzenddoos en de klant mag het verder zelf uitzoeken.

Dsn kun je volgens mij beter een complete cadeauservice aanbieden: inpakken in cadeaupapier voor ongeveer een euro per artikel en het cadeau naar keuze laten bezorgen op een apart bezorgadres. In de fulfilment kost mij dat ook concreet 80 cent per artikel exclusief het papier, dus het is te doen.
StoreCore.io

Re: Extra optie: Cadeaupapier

4
Ik zou zelf willen dat het ingepakt is.
Bovendien als een klant het wil laten bezorgen bij iemand anders als cadeau, dan is het erg knullig als het pakpapier er los bij zit.

Dit heb ik dus meegemaakt.
Het pakketje werd netjes thuisbezorgd op het door mij aangegeven adres, het pakpapier zat er netjes los bij :?
http://www.blitzekidz.nl
Kinderkleding en babykleding is gewoon leuk!

Ik kom hier op het forum om kennis te delen en te vergaren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Extra optie: Cadeaupapier

6
Los pakpapier lijkt mij nogal overbodig.

Hier in de huiskamer liggen bijv. altijd wel twee rollen pakpapier voor bijvoorbeeld wanneer er weer een verjaardag aan zit te komen o.i.d..

Daarnaast ben ik wel nieuwsgierig wat voor soort pakpapier jullie gebruiken?

Re: Extra optie: Cadeaupapier

8
Ik heb tot 2 maal toe meegemaakt dat ik de optie koos voor inpakpapier en beide keren niet bevallen. Bij een grote webwinkel werd het wel ingepakt, maar was het gewoon compleet beschadigd en dat komt totaal niet professioneel over. En dat het beschadigd was kon in dit geval niet door de postbode komen. De tweede keer was het er gewoon bij gedaan en nog eens te weinig ook. Hiervoor heb ik mijn geld voor de optie overigens teruggekregen, maar slaat natuurlijk nergens op.

Als de service wordt aangeboden verwacht ik eigenlijk dat het ook netjes wordt ingepakt. Als de optie cadeaupapier staat verwacht ik in eerste instantie dat het wordt ingepakt in cadeaupapier. Je kan dit echter dubbel opvatten, want de ondernemer kan het dus ook los meeleveren. Veel consumenten verwachten dit echter niet. Het komt immers veel voor dat het cadeau direct wordt opgestuurd naar de jarige. Beschrijf dus goed op de website wat je doet en dat jij dus werkelijk inpakt. Desnoods met was foto's erbij om de service te benadrukken. Het is immers extra omzet, en met afbeeldingen verkoop je altijd beter wanneer mensen zien hoe het aan zal komen.
Webwinkel software - eenvoudig en GRATIS

Re: Extra optie: Cadeaupapier

9
Software webwinkel schreef:Ik heb tot 2 maal toe meegemaakt dat ik de optie koos voor inpakpapier en beide keren niet bevallen. Bij een grote webwinkel werd het wel ingepakt, maar was het gewoon compleet beschadigd en dat komt totaal niet professioneel over. En dat het beschadigd was kon in dit geval niet door de postbode komen. De tweede keer was het er gewoon bij gedaan en nog eens te weinig ook. Hiervoor heb ik mijn geld voor de optie overigens teruggekregen, maar slaat natuurlijk nergens op.

Als de service wordt aangeboden verwacht ik eigenlijk dat het ook netjes wordt ingepakt. Als de optie cadeaupapier staat verwacht ik in eerste instantie dat het wordt ingepakt in cadeaupapier. Je kan dit echter dubbel opvatten, want de ondernemer kan het dus ook los meeleveren. Veel consumenten verwachten dit echter niet. Het komt immers veel voor dat het cadeau direct wordt opgestuurd naar de jarige. Beschrijf dus goed op de website wat je doet en dat jij dus werkelijk inpakt. Desnoods met was foto's erbij om de service te benadrukken. Het is immers extra omzet, en met afbeeldingen verkoop je altijd beter wanneer mensen zien hoe het aan zal komen.
Was het toevallig bij Bol?
Daar komt mijn ervaring weg.
http://www.blitzekidz.nl
Kinderkleding en babykleding is gewoon leuk!

Ik kom hier op het forum om kennis te delen en te vergaren.

Re: Extra optie: Cadeaupapier

10
Ik bied het nu meer dan een jaar aan in mijn webwinkel. Voor de meeste artikelen worden ingepakt voor €1,- , een aantal grote artikelen voor € 2,- en een aantal artikelen niet (is niet mogelijk mooi in te pakken). Een en ander heb ik uitgelegd op een pagina, waar ik ook een foto geplaatst heb van een ingepakt artikel, zodat de klanten een idee hebben hoe het eruit komt te zien.

Cadeaupapier er los bij leveren, lijkt mij zinloos. Het papier is helemaal verkreukeld, en dan moet je zelf alsnog aan het werk.