Even voorstellen: de installatie shop.

1
Hallo mede ondernemers,

als ondernemend installatiebedrijf , kwam bij mij de gedachte een paar maanden geleden op om een webshop te starten in installatie materialen gericht op: centrale verwarming, sanitair, vloerverwarming zonnepanelen etc.

wanneer je verschillende ideeen op doet door rond te surfen, dan zie je er diverse mogelijkheden.
kijkende naar het grote artikelen bestand van mijn groothandel, kwam ik tot de conclusie: daar gaat een heleboel tijd in zitten, om je producten in te voeren.

de start werd gemaakt, met de gedachte dat in ieder geval het eerste 1/2 -1 jaar er wellicht geen omzet zou zijn.

dit viel best mee. er staan nu een paar duizend producten vermeld en de eerste omzet begint te komen. wanneer ik andere webwinkels bezoek, dan komen er weer nieuwe ideeen en veel werk te verzetten.

ik zie dan ook graag reacties tegemoet.

http://www.energie-techniek.com
http://www.energie-techniek.com
de installatie shop

cv gas water sanitair vloerverwarming riolering zonnepanelen zonneboilers etc

Re: Even voorstellen: de installatie shop.

3
Richard van Delft schreef:Leuk om te horen dat het al snel begint te lopen.

Slim aangepakt met afhaal punten bij artikelen van dit gewicht en grotere afmetingen. Heb je die afhaal plaatsen zelf geregeld of gaat dit via een andere partij?

Ook meteen een tip, laat je eens informeren over de regelgeving. Ik mis nog het eea wat noodzakelijk is en al helemaal als je ook aan particulieren wilt leveren.
bedankt richard van delft voor de info,

- de afhaal plaatsen zijn de afhaal balies van de groothandel waar ik mijn producten inkoop.
deze groothandel doet zo wie zo al mijn leveringen bezorgen , maar als mensen in nood zitten kunnen ze na betaling ook afhalen ( dit scheelt 1 a 2 dagen levertijd)

graag hoor ik van je omtrent de regelgeveing waar in ik blijkbaar iets te kort schiet, dan kan ik dit waar nodig aan passen.

mvg,

Jan Hooijenga
http://www.energie-techniek.com
de installatie shop

cv gas water sanitair vloerverwarming riolering zonnepanelen zonneboilers etc

Re: Even voorstellen: de installatie shop.

4
j.hooijenga schreef:
- de afhaal plaatsen zijn de afhaal balies van de groothandel waar ik mijn producten inkoop.
deze groothandel doet zo wie zo al mijn leveringen bezorgen , maar als mensen in nood zitten kunnen ze na betaling ook afhalen ( dit scheelt 1 a 2 dagen levertijd)
Jan Hooijenga
Hoe voorkom je dat klanten de volgende keer je niet overslaan en rechtstreeks via de groothandel gaan bestellen ?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Even voorstellen: de installatie shop.

5
B. Voorraadartikelen kunnen in principe retour, alleen vanaf winkelwaarde 75,00 euro of hoger gezien de bijkomende kosten, doch hieraan zijn ook retourkosten verbonden die volledig voor rekening van de klant komen.
Het minimum bedrag van 75 euro mag niet. Je dient ook iets van 10 euro retour te nemen.

Je algemene voorwaarden zijn niet fijn te lezen. Maak gebruik van regels en zorg ervoor dat opsommingen onder elkaar staan en niet naast elkaar.
Dit met een minimum van euro 50,00.
Minimum incassokosten is 40 euro, geen 50.
Tenzij anders overeengekomen dient betaling per omgaande te geschieden via IDEAL
Het is andersom, maximaal 50% vooruitbetaling tenzij anders overeengekomen. Niet maximaal 100% vooruitbetaling tenzij anders overeengekomen.

Daarnaast betwijfel ik of je wel artikelen mag uitsluiten van retourneren wanneer het speciaal voor de klant wordt besteld, het is immers geen maatwerk.
En als je er bij vermeld, '' let op dit artikel wordt speciaal voor u besteld '' vind ik het wel zo netjes om ook direct te vermelden dat het retourrecht van de consument hierbij uitgesloten wordt.

In ieder geval, welkom op het forum.

Re: Even voorstellen: de installatie shop.

6
vampirelord schreef:
j.hooijenga schreef:
- de afhaal plaatsen zijn de afhaal balies van de groothandel waar ik mijn producten inkoop.
deze groothandel doet zo wie zo al mijn leveringen bezorgen , maar als mensen in nood zitten kunnen ze na betaling ook afhalen ( dit scheelt 1 a 2 dagen levertijd)
Jan Hooijenga
Hoe voorkom je dat klanten de volgende keer je niet overslaan en rechtstreeks via de groothandel gaan bestellen ?
deze groothandel levert alleen aan de bedrijven die staan bij hen staan ingeschreven.
consumenten kunnen alleen hun goederen afhalen wanneer deze van te voren besteld zijn door hun leverancier ( de installateur )
consumenten kunnen daar dus niet rechtstreeks zelf inkopen doen.
http://www.energie-techniek.com
de installatie shop

cv gas water sanitair vloerverwarming riolering zonnepanelen zonneboilers etc

Re: Even voorstellen: de installatie shop.

7
RicardoV schreef:
B. Voorraadartikelen kunnen in principe retour, alleen vanaf winkelwaarde 75,00 euro of hoger gezien de bijkomende kosten, doch hieraan zijn ook retourkosten verbonden die volledig voor rekening van de klant komen.
Het minimum bedrag van 75 euro mag niet. Je dient ook iets van 10 euro retour te nemen.

Je algemene voorwaarden zijn niet fijn te lezen. Maak gebruik van regels en zorg ervoor dat opsommingen onder elkaar staan en niet naast elkaar.
Dit met een minimum van euro 50,00.
Minimum incassokosten is 40 euro, geen 50.
Tenzij anders overeengekomen dient betaling per omgaande te geschieden via IDEAL
Het is andersom, maximaal 50% vooruitbetaling tenzij anders overeengekomen. Niet maximaal 100% vooruitbetaling tenzij anders overeengekomen.

Daarnaast betwijfel ik of je wel artikelen mag uitsluiten van retourneren wanneer het speciaal voor de klant wordt besteld, het is immers geen maatwerk.
En als je er bij vermeld, '' let op dit artikel wordt speciaal voor u besteld '' vind ik het wel zo netjes om ook direct te vermelden dat het retourrecht van de consument hierbij uitgesloten wordt.

In ieder geval, welkom op het forum.
bedankt voor je op en aanmerkingen.
ik zal de voorwaarden zowel nogmaals juridisch na laten kijken als wel op leesbaarheid.
http://www.energie-techniek.com
de installatie shop

cv gas water sanitair vloerverwarming riolering zonnepanelen zonneboilers etc