Wat te doen bij afwezigheid?
1Stel je bent door vakantie een periode niet in staat bent om je webshop te beheren en je kunt ook niet altijd direct reageren op e-mails van (mogelijke) klanten. Wat doen jullie in zo'n geval?
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
De "simpele e-mail" kun je voor een belangrijk deel voor zijn. Turf eens een tijd lang welke standaardvragen je kunt beantwoorden met een standaardantwoord. Daarmee heb je een lijst voor verbeteringen op grofweg vier niveaus: productpagina's, servicepagina's, winkelwagentje en de automatische e-mail (bijvoorbeeld de orderbevestiging).malibu schreef:Probeer iemand in te huren voor een uur per dag ofzo die de simpele mail kan beantwoorden.
Voor ingewikkelde vragen kan een email worden gestuurd met de mededeling dat er over enkele dagen inhoudelijk antwoord komt.
Zo kun je een hoop problemen voorkomen.
Ik heb zelf een SHOP_REOPENS_ON-constante ingebouwd waarin ik alleen de datum van thuiskomst hoef in te vullen. De verwachte levertijd, op productpagina's en in winkelwagentjes, wordt daarmee dagelijks automatisch bijgesteld. Daarnaast stuurt de constante wat speciale teksten in servicepagina's en de automatische e-mail.Dirkjan schreef:Zo kun je toch geld verdienen tijdens je vakantie en de klant vindt door de korting de langere levertijd mogelijk best prima?