Directpakket failliet?

1
We hebben voor onze korte vakantie pakketten ( ong 23 ) meegegeven aan directpakket, wat voorheen redelijk goed verliep allemaal ( maken ook gebruik van TNT, DPD ). Nu blijkt dat deze tot op vandaag nog niet zijn afgeleverd, laat staan dat Directpakket te bereiken is. We gaan dot monitoren en hier aanvullen, maar voor nu zeggen wij Failliet? Nummers afgesloten en geen reactie meer op e-mails....
Accessoires en toebehoren voor VW & Audi

Direktpakket failliet?

2
Als het faillissement was uitgesproken zou Direktpakket tussen het rijtje op Faillissementen.com staan en daar zie ik ze niet tussen. Blijkbaar is er nog geen rechter die een faillissement heeft uitgesproken. Maar dat is natuurlijk alleen juridisch geleuter.

Wat is de website van ze? Ik ken het niet, maar via Google kom ik op www.direktpakket.nl en die website lijkt niet te werken? Oh oh..

PS: Je doelt niet op Direkt Post he? Want daar staat wel wat over.

3
Ik werd getipt door over direktpakket ( www.direktpakket.eu ) hier op het forum een aantal maanden terug, en dat ging op wat kleine dingen na goed. Daarom probeer ik het up-to-date te houden hier en als er meer duidelijk is dit ook aan te geven....site doet het nog, maar bv 06 nummer is al afgesloten....
Accessoires en toebehoren voor VW & Audi

Directpakket of Direktpakket?

4
Ah wacht. Ik zocht even verder en kwam toen een aanbieder tegen met de naam Directpakket, met een C dus. Is dat em? Directpakket.eu? Die website werkt nog prima. Ook op Twitter lees ik niets over problemen met Directpakket danwel Direktpakket. Er zouden, bij werkelijke problemen zoals een komend faillissement, toch meer mensen moeten klagen lijkt me.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Inderdaad...bij een directe sluiting zou er meer bekend zijn, maar 23 pakketten die al meer dan 1,5 week te samen naar 23 adressen onderweg zijn en nog alle niet geleverd, telefoonnummers afgesloten?

Een klant heeft ze ergens vorige week gebeld waar zijn pakket bleef nadat hij eerder een briefje had gehad, hij zei u bent bij mij aan de deur geweest, waarop DP zei; gefeliciteerdt meneer.... we komen zodra het kan en ze zijn ook niet meer geweest.

failliet?! Dat weet ik niet, daarom vraagteken, maar aangezien ik via dit Forum op Directpakket ben uitgekomen vind ik wel goed even mijn ervaring te delen. Wellicht zijn de problemen te overzien en zijn ze weer snel bereikbaar, maar eerlijk, dit kan toch eigenlijk niet?!
Accessoires en toebehoren voor VW & Audi

6
Op Higherlevel is er ook een thread over: http://www.higherlevel.nl/forum/index.p ... 7;start=15

Ik stond eigenlijk op het punt om het eens te proberen, maar als ik dit nu lees zie ik er mooi vanaf. En eigenlijk kan het toch niet, voor zulke lage bedragen pakjes bezorgen terwijl je maar een klein bedrijfje hebt.

Failliet gaan zullen ze niet, want volgens mij is het geen BV (nouja misschien dat de eigenaar privé failliet gaat.

Overigens zag ik laatst op de KVK website dat er op dat adres al heel wat bedrijfjes (geloof 8 of 9) hebben gezeten die zijn opgeheven, vandaar dat ik er vrij sceptisch over was en het nog niet geprobeerd had.

7
Ik moet zeggen tot een week geleden ging het bijna perfect bij ze, op wat kleine schoonheidsfoutjes die bij een TNT meer regel zijn dan uitzondering was ik heel tevreden. Kan wel zeggen gelukkig verstuurd op rekening,maar de waarde van de pakketten en de klanten die reeds betaald hebben en dus zeker recht hebben op hun pakket zal voor mij, mist ik de pakketten terug krijg, financieel een zeer grote strop zijn...
Accessoires en toebehoren voor VW & Audi

8
Als er 23 pakketten zijn zoekgeraakt kan dit geen toeval zijn, dus ook niet een risico wat je als verzender nu eenmaal neemt.

Ik zou aangifte doen wegens verduistering o.i.d., dan zal je zien dat ze zo boven water zijn!

9
Er zijn er 21 geworden, twee pakketten zijn wel geleverd de rest niet. Inmiddels al contact gehad met een advocaat en rechtsbijstand. De claim komt er sowieso. Daarnaast ook inmiddels ander nummer achterhaald, maar deze wordt vooralsnog niet opgenomen. Een pakket of 5 tot 7 is nog wel op te brengen, maar we hebben het ook over aantal pakketten met waardes van 300 tot een zelfs 899,-. Uiteraard wordt dit wellicht een heel verhaal, wat goed kan aflopen, maar onze klanten wachten en met een kostenpost van tegen de 10.000 euro kunnen jullie zich voorstellen dat dit niet geheel gedragen kan worden. Morgen klanten inlichten en bekijken waar we wat kunnen doen.
Accessoires en toebehoren voor VW & Audi

11
Dit is wel een beetje het risico van het in zee gaan met een dergelijk kleine partij. Je bespaart er misschien een paar euro per pakket mee en dat kan op jaarbasis best leuk zijn op de balans, maar het brengt zeer grote risico's met zich mee, zoals hier helaas zichtbaar is geworden.

12
Ter info:

Op higherlevel.nl loopt een vergelijkbaar topic met vergelijkbare problemen

Frans
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop

13
Risico's loop je altijd, maar als iets maanden en maanden goed gaat dan vertrouw je op een gegeven moment wel op natuurlijk. Daarbij is DPD van het voorjaar ook een grote zending kwijtgeraakt, zaak loopt nog en ze rekken en rekken maar! Garanties heb je in ieder geval bijna nooit, verzekeringswerk duurt en duurt. Normaal kan je dit wel opvangen als het een op de tig pakketten gebeurd en je levert een nieuw artikel zodat de klant geholpen is en de rest handel je af met je vervoerder. maar omdat het nu om zoveel pakketten gaat en die al betaald zijn door klant maar ook al betaald zijn door ons aan leverancier moet je nu maar bekijken hoe we dit gaan oplossen. We hebben reeds alle klanten een mail gestuurd met hierin de informatie en er volgt nog een mail hoe we dit kunnen oplossen? iemand suggesties?:). Buiten de gerechtelijke stappen natuurlijk. Er is gisterenavond ook al iemand op adres geweest, daar trof men niemand aan. Echter dat is een huisadres en lijkt me sterk dat daar de pakketten zijn.
Accessoires en toebehoren voor VW & Audi

14
Inmiddels heb ik gesproken met iemand die oa de vervoersmiddelen heeft geleverd. De persoon in kwestie heeft inmiddels beslag laten leggen op deze goederen. Directpakket heeft ook een ruimte gehuurd en deze blijkt nu leeg te zijn, althans onze pakketten staan daar niet.
Accessoires en toebehoren voor VW & Audi

Directpakket is niet failliet

15
Ik zal hier het enige ware verhaal vertellen inzake de problemen Directpakket. Directpakket is begonnen als klein vervoerder van pakketten met priveauto. Ik ging naar de garage waar ik altijd onderhoud laat plegen aan mijn auto. Ik vroeg aan de eigenaar R.Stelten of deze een kleine bestelauto voor mij wist. En ja hoor, na een paar dagen had ik mijn eerste kleine bestelauto. Cash betaald. De eigenaar van de garage vroeg wat ik met de bestelauto ging doen. Ik zei Pakket- en Koeriersdienst. Oh, daar ben ik al lang op zoek naar om zoiets te beginnen. Ok, zei ik, je kan meedoen. Na enkele weken zei deze, ik stel je 2 bussen ter beschikking als instap in Directpakket, mooi toch. Ik zei dat er buiten het inbrengen van 2 bussen meer nodig is, totn kwam hij met een meubelbak, ook mooi. Tot 10 september ging alles redelijk goed.
Ik was een bus ophalen welke weer eens defect was. Ik belde R.Stelten onderweg, dat er vandaag (10-09) geld nodig was om de facteuren van de ZZP-ers te betalen, hier had ik al enkele keren om gevraagd.
Toen was er teveel gevraagd, geld, hoe kan dat nou, voor mij hoeft het niet meer, ik stop ermee enz.enz. Het schijnt dat deze ondernemer alleen maar dacht dat er duizende euro's te verdienen waren.

Dan lees ik een bericht van Vagshop, ik zou 23 pakketten afgehaald hebben en nooit bezorgd, nou alle pakketten op misschien 3 of 4 na zijn correct bezorgd.

De ondernemer!!! R.Stelten liet eenvoudig alle chauffeurs naar Geleen, adres Burgemeester Lemmensstraat 109 komen om alle resterende pakketten en auto's achter slot en grendel te zetten, waar ik niet meer bij kon.

Laat mij duidelijk zijn, alle auto's staan op mijn naam, ook bezit ik alle overschrijvingsbewijzen, er was nooit gesproken over betalen van de auto's, deze had R.Stelten in gebracht. Nu dat er niets te verdienen valt, trekt deze zijn keutel in en loopt rond te bazuinen dat Directpakket failliet is.

Nou ik zal doorvechten, dit is de enige echte waarheid.

mvg
Fons Bruls

16
Beste Fons

Ik kan je bericht niet beoordelen maar wellicht is het handig ook hier te reageren

Frans
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop

17
Beste Fons,

Inmiddels vandaag al met een aantal andere klanten van jou gebeld en alle zitten met dezelfde problemen. Als je wilt vechten neem dan de telefoon op of neem zelf contact op met je klanten. Dit doe je pertinent niet. Je bent en blijft onbereikbaar. Ga het nu niet alleen op Stelten gooien, dat is geen excuus, absoluut niet. Je chauffeurs nota bene zeggen dat je niet betaald. Het feit dat ik nu door een aantal klanten ben gebeld van jou en mijn klanten zonder pakketten zitten terwijl jij niet thuis geeft en onbereikbaar bent of op je adres in Munstergeleen is een feit. Wanneer neem je contact op met ons?
Accessoires en toebehoren voor VW & Audi

18
Dat is nou net het probleem, iedereen weet dat het opzetten van dit soort bedrijven geld en investeren kost. Als er iemand wil meedoen en je vraagt om geldelijke bijdrage en deze persoon geeft dan niet thuis, dan is het logisch dat je op een bepaald moment de mensen die voor je rijden niet kunt betalen, jammer maar waar. Ik zal er ook alles aan doen om de chauffeurs te betalen, dit is het laatste wat ik niet wil. Alleen het probleem is dat jij met R.Stelten gepraat hebt en je door deze persoon hebt laten inpakken met alle negatieviteit naar mij toe.
Klopt, ik had de telefoon moeten pakken en mijn klanten moeten bellen, maar ik was en ben nog steeds te druk om te redden wat er te redden valt.

Nogmaals sorry

19
fbruls schreef:Klopt, ik had de telefoon moeten pakken en mijn klanten moeten bellen, maar ik was en ben nog steeds te druk om te redden wat er te redden valt.
Dus je stelt nu dat je in die 24 uur die in een dag zitten niet de mogelijkheid hebt om vanuit je auto, vanachter de keukentafel tijdens je ontbijt, of voor mijn part vanaf het toilet de tijd hebt om iemand te bellen die grote problemen heeft met jouw bedrijf?

En dan beweer je wel full-time druk te zijn met het redden van je bedrijf?

Lijkt me dat, om je bedrijf te redden, je eerst moet zorgen voor tevreden klanten en niet een dergelijk slap excuus moet ophangen.

Frans

PS: Dit bericht is gepost op vrijdag 17 september 0:19 uur. De berichtendatum staat echter op 16 september
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop

Re: Directpakket is niet failliet

20
fbruls schreef:Ik zal hier het enige ware verhaal vertellen inzake de problemen Directpakket.
Beste Fons,

Dank voor je reactie. Het is altijd fijn als er helderheid wordt gebracht. Geloof mij als ik zeg dat de telefoon niet opnemen soms de meest slechte keuze is. Met webhosting heb ik (gelukkig inmiddels al weer een jaar of 5 geleden) bij offtime ook wel eens een paar minuten niet opgenomen. Als je ziet wat mensen dan over je schrijven, waanzinnig! Tegenwoordig ben ik dag en nacht bereikbaar voor mijn klanten.

Ik weet zeker dat iedereen op dit forum je jouw bedrijf gunt. Dat iedereen het zelfs begrijpt als er een keer een pakketje te laat of zelfs niet aankomt. We zijn allemaal ondernemer en kennen dus onze pieken en dalen.

Maar zet dan op je website even dat je onderneming tijdelijk is gesloten vanwege "autopech" of zoiets, en stuur de klanten van wie je nu pakketjes hebt, even een email met een korte uitleg en laat hen weten dat je binnen 48 uur meer van je laat horen. Zo heb je wat tijd, en geef je andere ondernemers, de webwinkeliers, ook een verhaal naar hun klant. Nu weet niemand iets, en denken we dus meteen het ergste. Goed te horen dat je nog, hoe lastig misschien ook, de boel wilt oplossen.

21
fbruls schreef:Alleen het probleem is dat jij met R.Stelten gepraat hebt en je door deze persoon hebt laten inpakken met alle negatieviteit naar mij toe.Nogmaals sorry
Beste Fons, ??? Alleen het probleem is???? Het wordt nu dus bij andere neergelegd buiten jezelf om, mmmm. Dat is natuurlijk erg makkelijk. Ik heb begrip voor je situatie en of nu Stelten of de inmiddels 5 a 6 andere die ik gesproken al dan niet 'schuldig'zijn is voor mij bijzaak. Ik wilde contact met jou. En waar het wel lukte met chauffeurs, andere klanten van jou en partners, lukte het niet met jou te bellen.

We zijn inmiddels dik twee weken verder wat betreft de pakketten. Wat je ook doet achter de schermen, klanten bellen doe je niet. Dus aub, Alleen het probleem is dat jij.....!!! Nee, het probleem is hoe we dit gaan oplossen,niet andere en niet met wie ik wel of geen contact heb.

Ik gun iederen zijn business, zijn passie, zijn werk, zijn ding. Fouten maken we allemaal en al het begin is moeilijk. Ik heb zelfs nog begrip voor pakketten die te laat kunnen zijn. Hoor graag van je.
Accessoires en toebehoren voor VW & Audi

Re: Directpakket is niet failliet

22
fbruls schreef:De ondernemer!!! R.Stelten liet eenvoudig alle chauffeurs naar Geleen, adres Burgemeester Lemmensstraat 109 komen om alle resterende pakketten en auto's achter slot en grendel te zetten, waar ik niet meer bij kon.
Beste Fons,

Als dit inderdaad zo is dan zou er sprake zijn van diefstal of in ieder geval onwettige in beslag name. Dan kun je dus naar de politie stappen om de pakketten van de ondernemers alsnog te laten bezorgen en aangifte te doen jegens diefstal.

Ik vind het soweiso een vreemd verhaal, een aantal auto's en bussen krijgen en daarna ook nog aankloppen om geld. Klinkt allemaal niet heel onderbouwd in de oren. Desondanks hoop ik dat je de zaak alsnog tot een goed einde kunt brengen, nu zijn er anderen de dupe. En gezien de berichtgeving op dit en andere fora wordt doorzetten van je bedrijf nu wel heel lastig. Veel sterkte daarmee.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

Re: Directpakket failliet?

23
Kan iemand mij vertellen waarom de website dan nog wel volledig werkt, ik heb een pakketje aangemeld en betaald via Ideal, was gelukkig maar €4,75...
Maar het idee dat alles nog werkt, ik kijk (jammer genoeg) niet eerst of een bedrijf nog werkt of niet, en kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die dit niet doen, en alle kleine bedragen worden toch een leuk bedrag, ja toch....

Re: Directpakket failliet?

24
Mwierdold schreef:Kan iemand mij vertellen waarom de website dan nog wel volledig werkt
Als de webhosting provider is betaald, en dat is naar alle waarschijnlijkheid gewoon vooraf voor een bepaalde periode gebeurd, is er geen reden om de websie offline te halen.

Tenzij er natuurlijk echt een faillissement is uitgesproken maar voor zover ik weet is dat niet gebeurd? Ik hoor dan ook graag van je @Mwierdold of jouw pakketje gewoon aankomt en Directpakket dus weer actief is?
Nu op mijn weblogs:

Re: Directpakket failliet?

25
Pakketje had gisteren al opgehaald moeten zijn maar vandaag weer niks, dus ik vrees het ergste... Maar had er dan geen vermelding op de site moeten staan, ik ben echt niet de eenige die er zo intrapt... toch??

Re:

26
Beste Mike van Vagshop,

<knip>kleine, wellicht terechte tirade</knip>
Neem contact op met me

Groet,
Niels


<mod edit>Beste Niels,

Heel vervelend dit alleen dit forum is niet de plek om in contact te komen met VAG Shop.
Je hebt als klant van een webwinkel veel rechten, mijn advies is maak er gebruik van.
Stel VAG in de gelegenheid om binnen afzienbare tijd te leveren en mochten ze dit niet doen dan het geld terug te storten mocht er al betaald zijn.

Doen ze dit niet zet er een advocaat op.

</mod edit>

Re: Directpakket failliet?

27
Hallo even een update. De heer *naam verwijderd* heeft meerdere loesje bedrijven op naam gehad en nog steeds. b]*naam verwijderd*[/b] heeft een hobby gemaakt om mensen op te lichten en kleineren. Deze *naam verwijderd* haalt oud papier op bij mensen en gebruikt hun gegevens om zich zelf te verrijken via stichting Munster. Veel ouderen zijn daar de duppe van. Mensen u kunt u geld op halen bij (*adres verwijderd*) ik zelf ben er heen gegaan en heb €2500 terug ontvangen. Hij zegt een ieder krijgt zijn geld terug. Dus ff langs gaan. Bvd
Laatst gewijzigd door Rudy op 14 juni 2014, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam en adresgegevens verwijderd.

Re: Directpakket failliet?

28
deze man heeft idd meerdere duistere bedrijven
tig websites, de een nog vager dan de ander, en haalt
zogenaamd spullen op om andere mensen te helpen (maar niet heus)

is een oplichter 1e klas, die zich verschuilt achter de vele smoesjes van hem