Re: Werkomstandigheden Zalando

3
Ik denk dat het overgrote merendeel van de consumenten niet onder de indruk is van deze berichten... ze zullen onverstoord doorgaan met kopen bij Zalando.

Wat ik zorgelijker vind is dat ze geen problemen hebben met (grote) verliezen lijden om een groot marktaandeel in handen te krijgen en de stenen winkels en kleinere webshops weg te concureren om als monopolist de markt te kunnen domineren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Werkomstandigheden Zalando

5
Ik vraag me wel af of de beschuldigende vingers nu allemaal in de juiste richting wijzen. Zalando heeft de fulfilment immers uitbesteed aan het Nederlandse Docdata. En Docdata N.V. doet op haar homepage ook rijkelijk aan "name dropping" van haar grootste klanten: Zalando, HP, de Bijenkorf, bol.com...

Re: Werkomstandigheden Zalando

6
Ward schreef:Ik vraag me wel af of de beschuldigende vingers nu allemaal in de juiste richting wijzen. Zalando heeft de fulfilment immers uitbesteed aan het Nederlandse Docdata. En Docdata N.V. doet op haar homepage ook rijkelijk aan "name dropping" van haar grootste klanten: Zalando, HP, de Bijenkorf, bol.com...
De keuze om gebruik te maken van de diensten van docdata is er een van Zalando.... dus daar kunnen ze zich niet achter verschuilen.

Re: Werkomstandigheden Zalando

8
Zalando heeft een meer jaren plan. Dat zie je bij veel van dergelijke ondernemingen. De eerste jaren de gehele markt opkopen. Vervolgens heb je zon grote omzet dat je bij een kleine optimalisatie als enorme winst maakt. Tevens ben je zeer interessant voor overname.

Je moet diepe zakken hebben, maar je weet bijna zeker dat een concurrent het niet efficiënter kan doen. Dus bedrijfskundig een best slimme strategie.

Natuurlijk zijn de arbeidsomstandigheden dan niet om naar huis te schrijven. Daar moet zeker wat aan gedaan worden. Het is echter een feit dat de Polen weinig klagen en hard werken. Ze zijn wat minder verwend wat dat betreft en moeten wel...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Werkomstandigheden Zalando

10
Nieuwtje over Zalando en Docdata van gisteren.
http://www.brabantsdagblad.nl/regio/bra ... -1.3679191

Vraag me af hoeveel geenstijl en de reacties hierop te doen hadden? Of het is misschien geheel toevallig.

Ik heb in het verleden wel eens wat bij zalando besteld, maar ik was er al klaar mee toen ze begonnen met het versturen van retourstickers met een kruis erdoor, zodat je het retourticket zelf alsnog moet uitprinten (geeft natuurlijk een extra hobbel). Een retour-etiket meesturen omdat die al aan het leverdocument zit, en om die reden er maar een 'dit is onbruikbaar' op te printen.. Gek.