Re: Verzendtips voor startende webwinkel zonder idee van aan

2
Hoi Margot,
Welkom op het forum! Er zijn genoeg opties voor het verzenden zonder contracten die over aantallen gaan.
  • PostNL heeft zijn eigen online verzendservice, met een zakelijk account gaan er dan twee kwartjes van je verzendprijs af
  • MyParcel (PostNL) wordt door veel mensen hier op het forum gebruikt
  • Sendcloud (PostNL) is een nieuwe speler
  • DHLFORYOU is voordelig, maar je hebt geen bezorging volgende dag (+hier op het forum wordt er niet altijd positief over geschreven, ook mbt het retourenbeleid)
  • Shops United doet ook verzendingen via DHL (FORYOU voor B2C als ik het niet mis heb), en PostNL. Als je iDeal via Sisow hebt kun je nog extra korting op je DHL zending krijgen, je iDeal kosten gaan er dan nog vanaf (dus €5,70 - €0,45)
  • Zo zijn er nog veel meer partijen, hier op het forum bieden ze zich regelmatig aan. Zonder volume betaal je zo rond de €5,50 per pakketje met bovenstaande aanbieders. Bij de meesten hoef je geen contract te hebben en betaal je gewoon maandelijks een factuur.
Vraag eens wat offertes aan en vraag of je een demo van de interface mag zien, je kunt dan kijken wat je prettig vindt werken, en ook kijken of een eventuele koppeling met jouw webshop goed werkt. Probeer ook in te schatten of je geen cowboy aan de haak hebt geslagen die volgende maand weer een ander project begint.

Re: Verzendtips voor startende webwinkel zonder idee van aan

4
Om verder te gaan; wanneer je meer dan 250 zendingen per JAAR gaat verzenden kun je terecht bij de pakketsjouwer zelf. Als je het slim speelt kun je meestal betere tarieven scoren dan een derde partij (Parcel International en consorten) jouw aanbieden.

Het enige nadeel is dat je zelf nu naar de -soms- omslachtige klantenservice moet bellen als je problemen hebt.

Als kantekening:
> PostNL is de meest gebruikte vervoerder binnen Nederland; als je hier kleine aantallen gaat verzenden moet je alles zelf wegbrengen naar een postpunt of businesscenter. Informeer daar goed, hoelaat de goederen worden opgehaald.

Je betaald altijd per doos + kilo tarief. Afhankelijk van de hoeveelheid zendingen wordt je doostarief goedkoper.

>DHL4YOU is best een leuk en goedkoop alternatief. Maar je moet niet verzenden via de website dhl4you en je zendingen naar het servicepoint brengen. (Vertraging van 2 werkdagen)

Als je meer dan 10 zendingen per dag hebt, haalt DHL Express het bij jou op en wordt het de volgende werkdag bezorgd bij jouw klant. (11-18; 18-21u).

Afhankelijk van je aantallen betaal je ongeveer 5 euro per doos, krijg je op zendingen naar servicepoints korting; wordt toeslag in rekening gebracht bij retour (1 euro + verzendkosten), zaterdagbezorging (1 euro) of direct op de avond (1 euro).

>DHL Express werk ik zelf mee, maar dit wilt zich profileren als B2B bezorger. Als je veel zakelijke zendingen hebt binnen de Benelux raad ik het je zeker aan. Is wel wat duurder dan PostNL en legt even wat minder makkelijk het bij de buren.

Afhankelijk van de keuze die je maakt wordt je op volume of per doos afgerekend.
Maar heb je zelden (nooit) schades en vermissingen.

>DPD timmert anders ook hard aan de weg, heeft ook wat pakketshops geopend voor verzending en afhaling. Ik ben niet goed op de hoogte van de services, tarieven van DPD maar ik meen dat ze je per doos afrekenen en kilo's.

>UPS betrouwbare partij, maar rekent ook doodleuk een 2 euro als het op een thuisadres wordt afgeleverd.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzendtips voor startende webwinkel zonder idee van aan

6
Dag Margot,
wij hebben ook een paar webwinkeltjes met normale omzetten en nog veel envelopverzending. We hebben nu net bij een partij een overeenkomst gesloten voor goedkoper verzenden gewoon via PostNL wat toch wel fijn werkt (relatief gezien) maar tegen een veel beter tarief dan bij PostNL zelf. het scheelde ons iets van 40-50 ct per verzending.
Dit gaat via een bedrijf genaamd Webwinkelbundel. Tot nu toe werkt het goed, maar ja, in feite zoen ze ook niets meer dan slim combineren...wat ons zelf niet lukte door veel te lage volumes.
Succes!

Re: Verzendtips voor startende webwinkel zonder idee van aan

7
Hoi Margot,

Ik weet niet of je naar het binnenland of buitenland gaat verzenden.
Ik heb zelf een internet-apotheekje en verzend veel naar het buitenland (Duitsland/Italie).
Voor een indicatie van de goedkoopste verzendtarieven van diverse verzenders gebruik ik pakjeopsturen.nl

Veel succes met je nieuwe webshop!!

Re: Verzendtips voor startende webwinkel zonder idee van aan

8
Beste Margot,

Door mijn ervaring in het 'veld' heb ik gemerkt dat er meer startende webshops tegen het probleem van dure verzendingen aanlopen. Via mijn bedrijf : Pack & Send maak ik het voor startende webshops mogelijk te besparen op de verzendkosten. Het logistiek gaat via de betrouwbare netwerken.

Graag kom ik eens persoonlijk met je in contact om te bespreken hoeveel je bij ons kunt besparen.
Via de site http://www.packandsend.nl kom ik graag met je in contact.


http://Www.packandsend.nl - besparen op verzendkosten

Re: Verzendtips voor startende webwinkel zonder idee van aan

9
Pack&Send schreef:Beste Margot,

Door mijn ervaring in het 'veld' heb ik gemerkt dat er meer startende webshops tegen het probleem van dure verzendingen aanlopen. Via mijn bedrijf : Pack & Send maak ik het voor startende webshops mogelijk te besparen op de verzendkosten. Het logistiek gaat via de betrouwbare netwerken.

Graag kom ik eens persoonlijk met je in contact om te bespreken hoeveel je bij ons kunt besparen.
Via de site http://www.packandsend.nl kom ik graag met je in contact.


http://Www.packandsend.nl - besparen op verzendkosten
Is het niet handiger om hier wat tarieven neer te zetten?
Hebben we allemaal wat aan toch?
Ik vind dat ik een goeie vervoerder heb maar sta altijd open voor beter.

Re: Verzendtips voor startende webwinkel zonder idee van aan

12
Be-Slank schreef:
BertB schreef:Precies: een beetje meer openheid over tarieven, dan kunnen we zelf bepalen of het zin heeft de zoveelste offerte aan te vragen.
en dan is het zoals altijd stil!!!!
De tarieven die ik heb gezien, lagen bóven die van partners van PostNL. Inmiddels zijn ze offline gehaald...

Re: Verzendtips voor startende webwinkel zonder idee van aan

13
margot1709 schreef:Hallo,
Ik wil binnenkort mijn webwinkel lanceren. Wie heeft er voor mij tips m.b.t. pakketverzending. Het betreft hier pakketten onder de 10 kg. aan particulieren. Ik heb geen idee van de aantallen.
Alvast bedankt voor jullie reacties! Gr. Margot

Beste Margot,

Wij hebben aantrekkelijke verzend-tarieven (zeer gunstige voorwaarden) verdeeld in vier tariefgroepen;

1. Basis pakket (gem. 1 tot 5 pakketten per week); tot 30 kg. met T&T, incl. naam & handtekening voor ontvangst, €5,95 ex.BTW.
2. Basis Plus pakket (gem. 6 tot 10 pakketten per week); tot 30 kg. met T&T, incl. naam & handtekening voor ontvangst, €5,75 ex.BTW.
3. Premium pakket (gem. 11 tot 20 pakketten per week); tot 30 kg. met T&T, incl. naam & handtekening voor ontvangst, €5,50 ex.BTW.
4. Business Pakket ( gem. meer dan 20 pakketten per week); tot 30 kg. met T&T, incl. naam & handtekening voor ontvangst, €5,25 ex.BTW.

Voor meer info, kijk op http://www.pakketline.nl of stuur een e-mail naar info@pakketline.nl

Re: Verzendtips voor startende webwinkel zonder idee van aan

14
Ik doe zelf tussen de 500 en 1000 pakketten per jaar , maar ik verstuur gewoon zelf al mijn pakketten met nog "oude" geldige Nederlandse Gulden-zegels.
En betaal omgerekend voor een Aangetekend Pakket 1-10 Kilo met Track&Trace geen 8.05 € ,
maar ongeveer 3.75 €.... En Standaard Pakket á 6.75 € , kost mij ongeveer 3.10 €
En dan wordt het in elk geval verzonden met TNT-Post.

Groetjes, Frans Kalf (Postzegel en Munthandel Kalf)
www.kalf999.com : Het goedkoopste verzendadres !