Zakyra.nl webwinkel in dames schoenen graag feedback

1
Hallo iedereen,

Ik ben een webwinkel in dames schoenen begonnen. Sinds 1 december 2012 ben ik online.
Ik ben sinds februari 2012 bezig geweest met het plannen en de voorbereidingen voor mijn webwinkel.

Wat heb ik gedaan?

Ik heb al het werk wat er gedaan kon worden aan de webwinkel zelf gedaan.
Ik heb hakken en plateau's van de schoenen gemeten. Alle 300 schoenen een voor een gecontroleerd op fabrieksfouten. Foto's gemaakt van alle schoenen. Hiernaast heb ik de foto's bewerkt. Verder heb ik met fotograaf een professionele fotoshoot gedaan, als jullie zo op de website kijken kan je bij lookbook een aantal van de foto's zien. Deze foto's heb ik eerder gebruikt als banners, ( dus op de voorkant van de pagina geplaatst met tekst).
Ik heb absoluut nog veel meer gedaan, maar dit is ongeveer het belangerijkste.


USP

Mijn schoenen zijn "uniek", ze komen uit het buitenland. Ze zijn in Nederland helemaal niet of heel zeldzaam te vinden. Ze zijn limited edition, dit houd in dat er van alle schoenen maar een aantal paar zijn. Klanten lopen dus niet rond met schoenen die iedereen heeft.
Mijn schoenen zijn van goede kwaliteit en ondanks dat de hakken hoog zijn, lopen ze niet moeilijk. De laarsjes hebben bijvoorbeeld binnenvoering, en zijn heel stevig gebouwd, waardoor je bijna niet voelt dat je op hakken loopt. Deze ervaring hebben mijn klanten ook met mij gedeeld.
De prijsklasse is laag tot gemiddeld. Ik heb mezelf vergeleken met heel veel webwinkels in nederland. Vergeleken met vele zijn mijn prijzen laag.
Verder reken ik naast de productprijs geen extra verzendskosten.
Ik heb een afhaalpunt in amsterdam. Klanten van amsterdam en omgeving kunnen dus de schoenen komen ophalen en gelijk passen.

Marketing en promotie

Ik heb natuurlijk veel met facebook gedaan, ben begonnen via mijn persoonlijke facebook en heb zo likes getrokken naar mijn bedrijfspagina. Verder heb ik een aantal facebook campagnes gedaan. Ik heb bloggers benaderd, hierbij niet veel succes. Bij vele zijn de prijzen extreem hoog voor een artikel en op het moment zijn me sales niet echt lopend dus kan ik 300 euro voor een artikel niet betalen.
Ik wilde mij aanmelden voor affiliates netwerken echter, gaven ze zelf al aan dat ik te weinig sales heb. Ik zou veel meer uitgeven dan ik zou verdienen. Dit is dus totdat ik meer sales haal geen optie. Ik heb op marktplaats geprobeerd, maar hier las ik op deze forum niet veel goeds over en inderdaad voor ik het weet staat mijn advertentie helemaal op pagina zoveel.

Ik ben wel bezig met mooie fashion foto's te maken, heb gemerkt dat dit op facebook en instagram veel effect heeft. ik heb in 3 dagen toch 30 likes erbij gekregen.


Verder heb ik veel offline acties en evenementen gedaan waardoor ik wel redelijk veel offline sales heb kunnen behalen. Echter is het natuurlijk de bedoeling dat mijn online publiek groeit.
Graag zou ik dus van jullie je mening willen weten over de webwinkel en ontvang ik graag tips over hoe ik meer sales en bezoekers zou kunnen krijgen. ( hoe kan ik mijn publiek vergroten).

http://www.zakyra.nl is mijn webwinkel.

Re: Zakyra.nl webwinkel in dames schoenen graag feedback

2
Ik heb niet veel tijd maar ik denk kijk toch even.
Binnen 1 klik zit ik op je facebook pagina. Daar verkoop je niets dus waarom stuur je me met het grootste deel van de pagina daar naar toe? Ik dacht mooie schoenen te zien maar facebook.... nee dat was het laatste wat ik hoopte.

Re: Zakyra.nl webwinkel in dames schoenen graag feedback

4
Mijn eerste indruk: Mooie website.
Netjes, duidelijk, overzichtelijk.
Zakyra staat altijd voor jou klaar , dus heb jij nog vragen of heb jij persoonlijk advies nodig ?
Deze zin vind ik een beetje raar. Ik zou hem zelf aanpassen naar: "Zakyra staat altijd voor jou klaar. Dus heb je nog vragen of persoonlijk advies nodig? Neem dan contact met ons op via ....."

Klanten kunnen online alleen via iDeal betalen. Dit is tegen de wet. Klanten moeten de keus hebben om zeker 50% achteraf te betalen.

Ik vind de productfoto's zeer uitgebreid. Dit zie je maar weinig. Evenals de omschrijvingen. Mijn complimenten daarvoor.
http://www.horsetopshop.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Zakyra.nl webwinkel in dames schoenen graag feedback

6
Mooie shop, mooie schoenen.

Ik zie dat je aanbied om verzekerd te verzenden. Mag ik vragen waarom? Als verzender ben jij altijd verantwoordelijk. Dus klanten extra laten betalen voor een verzekering is onzin en onnodig.

Verder staat een rare tekst in het winkelmandje wanneer ik wil afrekenen:
Let wel op dat niet al onze klantenservice beschikbaar zal zijn voor klanten die geen account hebben aangemaakt. U kunt ook niet uw order status zien, en u moet uw gegevens opnieuw invoeren als u weer bij ons winkelt.
Huh? Zou ik nog even nakijken.

Er staan op meer plekken hele lange zinnen. Dit is lastig om te lezen. Bijvoorbeeld bij ruilen/retouren. Maak het de klant makkelijk en maak korte goed leesbare zinnen.
Ook op schrijffouten zou ik nog even een rondje maken.

Site ziet er verder goed en strak uit met mooie foto's.
Succes.