SociaalSparen.nl

1
Het is niet direct een webshop, maar samengevat een Marktplaats voor het kopen en verkopen van Tweets, Likes en Facebook berichten. Hierbij gaat het niet om "nep tweets", maar om social media advertenties middels echte gebruikers die je bedrijf/merk/website steunen en daarvoor een beloning krijgen.

Ik wil niet teveel los laten, omdat ik vooral wil vragen of het idee jullie duidelijk is. Daarbij is voor Webwinkels denk ik het adverteerders gedeelte het meest interresant.

Alvast bedankt voor jullie feedback!

De url: http://www.sociaalsparen.nl/adverteerder/
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: SociaalSparen.nl

2
Interessant initiatief, ben benieuwd naar de animo.

Zelf vind ik onderstaande voorbeelden altijd ontzettend misleidend en vraag me ook echt af of er mensen zijn die dit daadwerkelijk geloven.
Het bereik van sociaal media is enorm. Stel u betaald een gebruiker 50 punten om een bericht te verspreiden. Uw bericht wordt geplaatst door 100 gebruikers met elk gemiddeld 150 volgers. U bereikt met deze campagne maar liefst 15.000 mensen!
We website ziet er overzichtelijk uit.

Wat mij onduidelijk is over het concept:

Er staat onder Hoe werkt het:
Plaats jij een bericht van een adverteerder op jouw Facebook of Twitter account dan wordt je hiervoor beloond met punten.
Vervolgens kijk ik bij de spaaracties en zie ik staan bij bijvoorbeeld de actie voor webwinkelkeur:
Beloning: 1 punt per follower
Hoe moet ik dit zien?

Re: SociaalSparen.nl

3
Te veel d/t-fouten in de uitleg, maar verder is het concept helder.

Persoonlijk denk ik dat het misbruik van social media als "cash media" op de langere termijn niet werkt, maar op de korte termijn is er vast een markt voor. Volgers kopen is bijvoorbeeld ook "not done" en toch gebeurt het.

Re: SociaalSparen.nl

4
@warface - Volgens mij is het voorbeeld niet misleidend? Ik denk dat er zeker 100 mensen zijn die het bericht willen plaatsen voor 50 punten. Denk ook dat 150 vrienden niet veel zijn. Bereik is enkel wel de weergaves, dus niet de kliks. Volgens mij schets ik daarmee een waarheidsgetrouw beeld.

Wat de acties betreft. 1 punt per volger betekend dat je per vriend of facebook of per volger op twitter 1 punt krijgt. Heb je 50 vrienden, dan krijg je 50 punten...

@ward
Taal ga ik kritisch naar kijken, zoals je merkt niet mijn sterkste punt. Verder sta ik helemaal achter je idee dat we social media niet moeten overspoelen. Denk dat het vooral werkt bij bestaande klanten die een beloning kunnen gebruiken als extra stimulans om iets te delen. We gaan dan ook zeker verder ontwikkelen om de mogelijkheden te vergroten...

edit: BEIDE natuurlijk bedankt voor de feedback!
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: SociaalSparen.nl

5
Tjah... je kunt natuurlijk discussiëren over de definitie van "bereik" ;)
Ik denk als ik met mijn persoonlijk profiel (865 vrienden) iets post ik inderdaad een bereik heb van 865, of ik deze 865 personen ook daadwerkelijk bereikt heb met mijn informatie betwijfel ik.

Maargoed, zoals jij het uiteen zet doen nog 1000-en dat... bijvoorbeeld met twitter accounts met 25.000+ followers die allemaal bereikt kunnen worden. Ik heb ook een prive-account en zou dus ook bereikt kunnen worden. Ik kijk alleen nooit op twitter...dergelijke berichten zullen mij dus gegarandeerd niet bereiken.

Verder hoop ik dat je een aantal mooie adverteerders krijgt...want denk dat er zeker geïnteresseerde consumenten zijn die het leuk vinden om wat reclame op facebook rond te sturen in ruil voor een cadeau.