Re: Wat doen jullie met de verzendkosten: Hantekening voor o

2
Dat ligt echt helemaal aan je eigen insteek.

Ik kies zelf bij DHL4YOU mét handtekening, omdat ik zeker wil weten wie de zending in ontvangst heeft genomen. In mijn geval kan ik discussies wel/niet ontvangen, niet gebruiken (stukje tijdskritiek, als het bij de buren ligt moet dat direct duidelijk zijn).

Als je zegt ik bespaar liever een kleine euro, zul je ook bereid moeten zijn om bij vermissing/discussie een vervangend product naar de klant te sturen.
Dat is bv de insteek van Coolblue, maar die hebben wel zo veel zendingen per dag. Dat die euro een flinke besparing is, waaruit rustig een nieuwe printer, laptop of telefoon vergoed kan worden.

Wat je aan je klant berekend is ook helemaal aan jou, als ik ergens zie staan dat ik (altijd) voor verzending moet betalen. Google ik nog even verder.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Wat doen jullie met de verzendkosten: Hantekening voor o

3
Ik kijk naar het bestelbedrag. Bij lage bestelbedragen vraag ik geen handtekening. Dit bespaart niet alleen geld. Particulieren waarderen het vaak als een pakket bij de buren kan worden afgeleverd.

Ik heb nog nooit klachten gekregen over vermissing van een pakket zonder handtekening voor ontvangst. Ik heb wel een keer een klacht gekregen over een pakket met handtekening voor ontvangst dat in België op de straat is neergezet. Ik vermoed dat de bezorger dit heeft gedaan omdat het pakket niet bezorgd kon worden. Met burenbelevering is de kans dat het pakket de 1e keer kan worden afgeleverd een stuk groter. Ik denk dat de bezorgers dat ook waarderen...
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Wat doen jullie met de verzendkosten: Hantekening voor o

4
Jeroen__ schreef:Ik kijk naar het bestelbedrag. Bij lage bestelbedragen vraag ik geen handtekening. Dit bespaart niet alleen geld. Particulieren waarderen het vaak als een pakket bij de buren kan worden afgeleverd.
Bij een pakket met handtekening voor ontvangst kan het alsnog bij de buren worden afgeleverd. PostNL bied weer een aparte optie om pakketten alleen bij de ontvanger zelf te laten leveren. Dit heet "Handtekening voor ontvangst alleen huisadres".

Mijn ervaring is echter wel dat dit nog geen 100% garantie is dat het pakket niet bij buren wordt afgeleverd. Bezorgers kiezen soms nog wel eens de makkelijke weg...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wat doen jullie met de verzendkosten: Hantekening voor o

5
Rudy schreef: Mijn ervaring is echter wel dat dit nog geen 100% garantie is dat het pakket niet bij buren wordt afgeleverd. Bezorgers kiezen soms nog wel eens de makkelijke weg...
De subcontract bezorgers, worden betaald per afgeleverd pakket en niet per bezorg poging. Vandaar dat er meer dan eens vreemde dingen gebeuren met de pakketten.

Oh en wat ook niet helpt is dat de bezorgers ook worden afgerekend op hun " hitrate " . Hoeveel % van de pakketten ze hebben afgeleverd per dag.

Dus aan de ene kant wil je het netjes doen en alleen op huisadres afleveren, maar als je niet aan je hitrate komt, dan word eruit gegooid, maar als je verkeerd aflevert en er komt een klacht word je er ook uitgegooid.

Re: Wat doen jullie met de verzendkosten: Hantekening voor o

6
Ik heb inmiddels wel een beetje begrepen dat je een pakket met handtekening maar vooral verzekerd moet verzenden, wil je iets op postnl kunnen verhalen als het kwijt raakt of beschadigd is. Zonder verzekering wordt er zelden iets met een klacht gedaan.
Als ik pakketten verstuur kies ik altijd voor alleen huisadres en handtekening voor ontvangst. Ik kijk inderdaad ook naar de waarde van het pakket. Als deze hoger is, kies ik ook voor verzekerd.

Re: Wat doen jullie met de verzendkosten: Hantekening voor o

10
Ik weet bijna zeker dat je xx cent te veel betaald :lol:

Verhoogde Aansprakelijkheid
Wij vragen bij uitreiking van de zending aan de ontvanger om een handtekening. Ook vermeldt de ontvanger zijn naam in blokletters. Zo weet u zeker dat de ontvanger het pakket in ontvangst heeft genomen. Een veilig gevoel.

[...]
De ontvanger krijgt het pakket pas overhandigd als hij zijn handtekening heeft geplaatst op de handterminal van de pakkettenchauffeur.

bron: http://www.postnlpakketten.nl/klantense ... kheid.aspx

:wink:
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.