Meer bezoekers / sales

1
Hallo,


Sinds 1 december 2012 ben ik met mijn webwinkel online.
Nu vind ik mijn sales en bezoekers toch erg tegenvallen.

Ik heb op verschillende manieren reclame gemaakt voor mijn webshop.
Maar ik heb nog niet de ultieme manier gevonden.

Nu heb ik momenteel niet een groot budget om marketing te doen aangezien ik sinds ik ben begonnen bijna alleen maar kosten heb en weinig sales.

Ik weet wat mijn doelgroep is, maar waar en hoe vind ik die? En als ik die heb gevonden hoe krijg introduceer ik mijn product ?

De klanten die ik tot nu toe heb gehad waren wel echt super tevreden.

Hebben jullie tips over wat ik kan doen ?

Re: Meer bezoekers / sales

2
Als je weet wie je doelgroep is dan moet het toch ook helder zijn waar die zich bevinden?

Zoals je nu schrijft denk ik niet dat het mogelijk is om je een stukje verder te helpen; we weten niet wat voor produkten je heb en wie volgens jou je doelgroep is.

Aangezien er een enorme groep goudzoekers al hier langs is gekomen moet je wel erg concreet gaan om nog een discussie op gang te brengen.

Succes.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Meer bezoekers / sales

3
De beste manier om meer bezoekers te krijgen is door hoger in de rankings van google te komen op specifieke zoektermen. Wanneer je op de eerste pagina beland vooral top 1-5 zullen je aantal bezoekers zeker toe nemen.

Hiervoor moet je gebruik maken van zoekmachine optimalisatie. (SEO)
Als je je geen budget hebt zul je hier, door er goed werk in te maken de juiste resultaten krijgen.
Als is het niet 1-2-3 op te pakken. Je moet goed verstand hebben van hoe dit werkt.
Partner van http://www.partytentplaza.nl

Re: Meer bezoekers / sales

4
Beste Nayo,

Alle begin is moeilijk! Zeker wanneer het gaat om het promoten van je eigen webshop, want er is niemand zo kritisch op het plaatsen van berichten dan jijzelf! Maar al doende leert men. Ik adviseer om te beginnen om je doelgroep in kaart te brengen. Bevinden zij zich op social media of zoeken zij via Google? Vanuit daar kun je je strategie gaan bepalen. In het begin is het erg eng, maar je merkt snel genoeg wat wel werkt en wat niet.

Wil je meer informatie? Ik hoor het graag!

Groetjes Marieke
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 18 april 2013, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link kan in handtekening.
Meer informatie over SEO of andere vormen van Internet Marketing? Bekijk http://www.seoonlinemarketing.nl en neem contact met mij op.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Meer bezoekers / sales

5
Goede morgen,

Ben het helemaal met Marieke eens. Ik heb Facebook en Marktplaats-Admarkt geprobeerd. Dat had geen positief effect. Een bounchepercentage van 100%. Mijn potentiele klanten zoeken via Google. Ook ga ik nu adverteren in bladen. Je bent er 7 dagen pw mee bezig.

Veel succes.

Gr. Liranda

Re: Meer bezoekers / sales

6
Ik vraag me af, of offline media wel het gewenste resultaat oplevert.

Heb drietal keren in een (vak)blad geadverteerd om te proberen, 'persoonlijke' landingspagina en kortingscode om het resultaat te meten. Opbrengst was zero, nada nopes. Net als de aantal bezoekers die de kortingscode of landingspagina hebben gebruikt.

Voor mij voorlopig geen offline media! De stap van de offline lezer naar een online actie is schijnbaar te groot. Offline media is denk ik meer weggelegd om je naamsbekendheid te verstevigen; voor bedrijven die al een reputatie hebben opgebouwd.

Persoonlijk denk ik dat online adverteren meer effect heeft, omdat men al achter de PC zit en met één klik op jouw website beland. Admarkt van Marktplaats heb ik toch met plezier gebruikt de afgelopen tijd, kosten per klik liggen nog stukken lager dan bij Google.

Google Adwords blijft in mijn ogen een ultiem medium om in te zetten. Alleen wanneer je in een branche met veel concurrentie zit, zijn de kosten per klik haast onbetaalbaar. Dat is jammer, maar zo werkt eenmaal de markt.

Ook sponsor activiteiten zijn een prima middel om reclame te maken. Nog beetje mee experimenteren, maar ik heb bij een handje vol activiteiten een product tijdelijk ter beschikking gesteld in ruil voor reclame op hun website; bedankt berichtje op bijvoorbeeld hun social media/blog/website en mond-op-mond reclame. Van de ene activiteit heb je 0 respons, van de andere activiteit heb ik er na 3 maanden nog steeds profijt van.

Het is vandaag de dag best lastig om op te vallen, nu er al zoveel advertenties zijn in blaadjes, website, zoekresultaten, op straat.

Als je echt wilt opvallen, think out the box.

Misschien om een gigantische schoen na te laten maken en midden in een druk winkel centrum zetten. Gewaagd, mag misschien ook niet helemaal. :lol:

Maar flitspalen als cadeautjes verpakken mag ook niet. Volgens mij was dat betreffende bedrijf er met een waarschuwing 'Niet meer doen' van af gekomen.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Meer bezoekers / sales

9
Be-Slank schreef:
Dashboard camera schreef:Hallo,

Wij van *** adviseren u Youtube filmpjes online te zetten.

Met vriendelijke groet,

Jan
wij van wc eend adviseren wc eend
+1