[www.brouwmout.nl] Een webwinkel voor hobbybrouwers

1
Hallo Allemaal,

De afgelopen week ben ik druk geweest met het inrichten van mijn webwinkel.

http://www.brouwmout.nl/

De webwinkel levert alle soorten mout, zoals: tarwemout roggemout, pilsmout, aroma mout, caramel mout en roost mout.

In tegenstelling tot andere hobbybrouw leverancier verkoop ik alléén mout. Dus geen hop, gist en brouwapparatuur.

Mijn USP zijn de prijs (lager dan de 3 grote aanbieders) en een moutmixservice, een brouwer kan in een keer zijn recept bestellen en hoeft niet voor elke moutsoort een kilo te bestellen zodat er geen restjes mout overblijven.

De site is bijna klaar om live te gaan, ik ben nu aan het uitzoeken wat ik aan marketing zal gaan doen. Mijn budget is helaas erg beperkt, tips zijn welkom!

PS mocht je de cart willen testen, kies dan voor bankoverschrijving en vermeld even testbestelling bij de comments.

Re: [www.brouwmout.nl] Een webwinkel voor hobbybrouwers

2
Wat mij opvalt.

De verschillende mout soorten kosten tussen de €1,75 en €3,30 per kilo.
Als ik mout laat mixen betaal ik €2,50 per kilo.

Dus als ik 900g van de caramel mout (€3,30p/kg) zou mixen met 100g cara hell (€3,25p/kg) betaal ik maar €2,50 ?

Verder mis ik de nodige informatie op de homepage. (verzendkosten, bedrijfsgegevens etc.)

En wellicht toch handig om in de toekomst meer te verkopen dan alleen mout, het kan voor de klant makkelijk zijn om alle benodigdheden bij 1 leverancier te bestellen (oa. ivm. verzendkosten)

Re: [www.brouwmout.nl] Een webwinkel voor hobbybrouwers

3
Hallo Warface,

Bedankt voor het bekijken van mijn site en voor je feedback.
warface schreef: Dus als ik 900g van de caramel mout (€3,30p/kg) zou mixen met 100g cara hell (€3,25p/kg) betaal ik maar €2,50 ?
Precies! dat is nu supervoordelige service! :D

Een typisch bierrecept gebruikt veel basismout en weinig van de speciale mouten (soms maar tientallen grammen tegenover een paar kilo basismout. Daardoor kan het uit, het is wel de laagste marge van mijn hele shop, dus goed gespot!
Verder mis ik de nodige informatie op de homepage. (verzendkosten, bedrijfsgegevens etc.)
Dat is een goeie, er staat wat info bij 'Over ons' maar misschien is het plaatsen op de homepage wel een idee.
En wellicht toch handig om in de toekomst meer te verkopen dan alleen mout, het kan voor de klant makkelijk zijn om alle benodigdheden bij 1 leverancier te bestellen (oa. ivm. verzendkosten)
Door alleen mout op voorraad te hebben heb ik veel minder overheadkosten en kan dus beduidend goedkoper leveren dan andere aanbieders, aangezien mout het grootste verbruiksartikel is voor een hobbybrouwer scheelt dat de klant al snel geld.

Re: [www.brouwmout.nl] Een webwinkel voor hobbybrouwers

4
Oke, duidelijke uitleg... goed om te lezen dat het allemaal bewuste keuzes zijn!

Wat betreft de info... er zijn een aantal wettelijke verplichtingen waar je op dit moment niet aan voldoet.

En als consument zijn er altijd een aantal dingen die ik wil weten (en dus het liefst al op de eerste pagina wil zien) denk bijv. aan de verzendkosten en levertijd.

Op de over ons pagina staan nog steeds geen verzendkosten vermeld... dit gaat je gegarandeerd klanten kosten!


Verder is het misschien leuk (maar let op... ik ben echt een leek wat betreft bier brouwen. Ik drink graag een pilsje en wie weet ga ik ooit nog wat bij je bestellen) om wat goede recepten op je site te zetten. Op die manier houd je bezoekers wat langer op je site en geef je ze een reden om af en toe een kijkje te nemen (en wellicht wat bestellen voor een lekker nieuw recept).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [www.brouwmout.nl] Een webwinkel voor hobbybrouwers

5
Warface, wederom bedankt voor je feedback. Hij is voor mij van onschatbare waarde!
Ik was zo lekker aan het cowboy coden dat ik helemaal niet aan vadertje staat gedacht had. Ik schijn inderdaad vanalles te moeten vertellen op mijn site :shock: Dus die info heb ik toegevoegd.

Die recepten zijn ook een prima idee, ik denk erover om een blog pagina aan mijn shop te hangen met een recept van de week.

ps. emailadres ben ik niet vergeten maar ik heb nog wat ruzie met de dns records.