Feedback op posterwand.com

1
Hallo leden,

Een jaar geleden ben ik begonnen met mijn nieuwe webshop http://www.posterwand.com.
Gemiddeld heb ik 500-700 bezoekers per maand maar de aankopen blijven uit.
Graag wil ik weten waar jullie tegenaan lopen en wat jullie tegenhoud om aankopen te doen.

Wanneer ik deze producten op marktplaats zet worden ze wel verkocht.
De bounce-rate op de website was 31% de afgelopen 30 dagen.

Bedankt!

Re: Feedback op posterwand.com

2
Op zich een Mooie website.

- Ik zelf zou in de plaats van Categorieën in je hoofdpagina, een aantal producten doen.
De Categorieën zie ik links boven al staan.

- In je banner beneden "vraag er naar via de contact pagina". Leuk dat er binnenkort er een nieuwe lijn is maar daar heb ik geen zin in! Om ernaar te gaan vragen hoe het zit... Misschien is de tekst; Kom binnenkort nog eens terug!" een idee om ervan te maken. Of iets om me aan te melden voor een nieuwsbrief.

- Als ik naar een Categorie ga. Krijg ik een stukje uitleg te zien over deze Categorie. Tot zo ver goed. Alleen daarna krijg ik een lijstje met prijzen te zien...wat ik zelf onnodig vind. Die zie ik wel bij de producten zelf. En ik moet veel te ver naar beneden scrollen om uiteindelijk de producten te zien die erbij horen. Misschien een idee om die foto's boven je producten weg te laten.

- Leuk zo'n sale pagina! vroeg me af; Hoeveel koste het product eerst? ik zie alleen de huidige prijs.

Ik zelf ben ook geen professional of de meest ervaren persoon in het bouwen van webshops. maar dit zijn kleine dingetjes wat ik zelf storend vond aan mijn bezoek . hopelijk heb je hier iets aan! veel succes

Groetjes
spiritueel, hobby, quilt, stoffen, decoratie, woon artikelen http://www.decado.nl

Re: Feedback op posterwand.com

3
Ok, net even gekeken:

- Ik kan niet vinden wat het kost om iets te verzenden. Ah, zie nu pas dat het bij de producten zelf vermeld staan. Dat koste moeite om het te vinden. Maak het makkelijk zichtbaar door bijvoorbeeld een aparte pagina met bestellen en betalen. Zie namelijk ook geen betaalmogelijkheden (behalve in het winkelmandje, dat is een beetje laat....) vermeld staan.
- je biedt geen achteraf betaalmethode aan, dit is Wettelijk verplicht. Denk bijvoorbeeld aan rembours.
- Geen telefoonnummer, weer een reden om af te haken als klant.
- Waarom vraag je een extra E. 2,50 voor een overboeking?
- Hoe kan ik iets retouren? Of wat als een product niet bevalt? Wederom geen informatie op de site.

De site ziet er overzichtelijk en netjes uit. Ook fijn: 1 pagina met afrekenen. Goed overzichtelijk. Ik denk persoonlijk dat het gebrek aan informatie op de site je klanten kost. Maak het de klant zo duidelijk mogelijk en neem de onzekerheid weg.

Succes.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback op posterwand.com

5
Hey, ik heb net even heel kort op je site gekeken, kan nu al een paar tips geven.

Schrijf je algemene voorwaarden maar in Jip en Janneke taal. Zulke deftige formele taal schrikt vaak erg af.

Daarnaast zou ik persoonlijk kiezen voor een witte achtergrond. Die houten balken zorgen voor veel te veel afleiding.

PM mij voor wat meer info dan praten we hierover.

Groetjes Ori.
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien

Re: Feedback op posterwand.com

6
Ik vind het er wel mooi uit zien en die houten achtergrond werkt voor mij juist wel.
wat voor mij wel een echte afknapper is, is het ontbreken van een telefoonnummer.
Komt minder betrouwbaar over, en als ik een vraag heb wil ik niet een contactformulier invullen en afwachten of en wanneer iemand reageert. Dan wil ik dat meteen weten.

De pagina met linken vond ik ook nogal vreemd.
ik zie het verband niet met iemand die riolering aanlegt.

als je op een categorie klikt zie je een hele lap tekst en vervolgens de plakinstructies.
als je dan de moeite neemt om naar beneden te scrollen zie je de foto's van de producten staan.
Ik zou eerst de foto's neerzetten. of eventueel alleen de 2 linkjes naar de plakinstructies bovenaan zetten zodat je wel meteen de foto's van de producten ziet.
want ik zag dat je bij de producten zelf alsnog een hele beschrijving hebt staan. dat moet genoeg zijn.

Succes verder.
groetjes Monica
alles voor stoere kids

Re: Feedback op posterwand.com

7
Bekertje schreef:Een jaar geleden ben ik begonnen met mijn nieuwe webshop http://www.posterwand.com. Gemiddeld heb ik 500-700 bezoekers per maand maar de aankopen blijven uit.
Graag wil ik weten waar jullie tegenaan lopen en wat jullie tegenhoud om aankopen te doen.
Veel is al genoemd, maar hierbij toch even waarom ik, als ik als klant bij je terecht zou komen, niets zou bestellen (terwijl je aanbod wel aanspreekt):

- Anonieme webshop; geen telefoonnummer en adres op de voorpagina en bij contact alleen een mailformuliertje, geen telefoonnummer en ook het email adres zelf wordt geheim gehouden.

Voor mij als klant is dit reden om snel verder te zoeken; ik vraag me dan af wat een shop te verbergen heeft. Wat is de gemiddelde tijd die bezoekers doorbrengen op je website?

Omdat je het nu hier vraagt ben ik gaan speuren en helemaal onderaan de pagina "Wat is posterwand.com?" (een webshop!) vind ik een 06 nummer, maar daar lees ik ook dat je jong bent, overdag een baan hebt en je bedrijf hebt om als hobby wat bij te verdienen. Dat zou mij als klant niet over de streep trekken maar juist veel vragen oproepen.

Je USP is "altijd alles op voorraad" - ik vraag me dan af hoe en waar na het lezen van de (wel heel erg lange) 'over ons' pagina ("Wat is posterwand.com" zou ik vervangen door "Over ons").

Een ander USP is dat ik met iDeal kan betalen. Daar ga ik eigenlijk altijd al van uit, niet echt een USP.

Wat ik helemaal niet heb kunnen vinden is "Klantenservice" -- hoe werkt ruilen & retourneren? Welke termijn heb ik? Hoe moet ik dat aanpakken? Wanneer ben je bereikbaar en hoe? Wat betaal ik voor de verzending?
De pagina "Klantenservice" is zo'n beetje de belangrijkste pagina van een webshop (vind ik), die moet voorkomen dat klanten info niet kunnen vinden.

Wél help je me met het vinden van een stratenmaker, dat is een leverancier van je? Wat die 'links' pagina daar doet is me volkomen onduidelijk; dient geen enkel doel en een stratenmaker als leverancier van wandposters is ook niet echt te plaatsen.

Probeer vanuit de klant te denken: waarom zou die nou net bij jou kopen, en niet bij je conculega? Het ontbreken van informatie, bedrijfsgegevens, beoordelingen/keurmerk etc. geven juist een reden om bij de conculega te gaan kijken, en dat is niet handig ;)

Ik hoop dat je wat kunt met alle reacties; je hebt een leuk aanbod en als je inderdaad alles snel kunt leveren dan is het best een interessante shop. Om van bezoekers daadwerkelijk klanten te maken zul je mensen moeten informeren. In één oogopslag moet duidelijk zijn wie & waar je bent, en waar alle belangrijke info direct te vinden is.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Feedback op posterwand.com

9
Bedankt voor de nuttige tips! Het een en ander heb ik al aangepast.
Binnenkort ga ik een nieuwe header maken waarin ik mijn adres en telefoonnummer verwerk.

De ups zal ik nog eens met een kritisch oog naar kijken. En iets ontwikkelen waardoor de sidebar de nodige informatie gaat bevatten als verzendkosten, bedenktijd e.d.

Re: Feedback op posterwand.com

10
Goed bezig! =)

Vraagje: hoe kom je aan 7,50 euro verzendkosten? Da's wel duur, via PostNL kost een pakket verzenden 6,75 euro. Verzendkosten zijn voor mensen een belangrijke beslis-factor; hoge verzendkosten zal je waarschijnlijk orders kosten, zeker zonder uitleg over het bedrag.

Opmerking: je vraagt klanten om een reden op te geven bij retourneren. In de wet staat echter dat klanten 7 werkdagen de tijd hebben (dat worden er 14) om zonder opgaaf van reden een aankoop terug te sturen. Als webshop ben je dan verplicht om het volledige bedrag (incl. verzendkosten) terug te sturen.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Feedback op posterwand.com

11
Een aantal producten zal ik zelf gaan bezorgen of versturen via post nl en DHL.
Om verwarring van de verschillende verzendkosten te krijgen heb ik besloten om prijzen wat lager te houden en iets meer voor de verzendkosten te rekenen.

Ik heb gekeken wat andere bedrijven doen met retourneren en communicatie van hun gegevens. Erg leerzaam!