Wanneer heb je nou echt iets aan adverteren?

1
Hoi webwinkeliers,

Ik heb hier weleens eerder gepost toen we een pilot gedaan hebben voor onze website Vind Carlo. We zijn de website nu verder aan het ontwikkelen op basis van die pilot om het gebruiksgemak te vergroten. Ook wordt de naam anders, namelijk: Fyndle.com.

We hebben nu op basis van de pilot statistieken over wat het oplevert qua bezoekers. Nu zou ik heel graag eerlijk van jullie weten of jullie hart sneller gaat kloppen van de bezoekerscijfers die we behaalden tijdens de pilot. Dit zijn de cijfers (dit hebben we direct uit onze database gehaald):

Een bezoeker die op je webwinkel komt tijdens een advertentiecampagne via Fyndle:

- Bezoekt gemiddeld 160 unieke pagina's van de webwinkel, en gemiddeld 473 pagina's in totaal
- Is gemiddeld 8 seconden op elke pagina van de webwinkel
- Is in totaal gemiddeld meer dan een uur (63 minuten) op de webwinkel
- Komt gemiddeld 6 keer terug op de webwinkel na het eerste bezoek

Dit alles tijdens de advertentiecampagne die gemiddeld een week loopt.

Vinden jullie dit goede exposure, als je bezoekers krijgt die gemiddeld zo veel pagina's bekijken, zo vaak terugkomen en zo lang op de webwinkel aanwezig zijn?

Om die vraag te beantwoorden wil je vast ook weten wat voor bezoekers het zijn: een bezoeker komt pas op je website als ze interesse hebben om een product dat je daar verkoopt te winnen, ze hebben dus interesse in de productcategorie van je webwinkel (met andere woorden als je bikini's verkoopt komen ze alleen als ze graag een bikini willen winnen).

Ik vraag me ook af, als je dit zo leest, wat is dan een reële prijs per click (een click is dus 1 bezoeker zoals bovenstaand beschreven)?

Vriendelijke groeten,

Mandy Schippers
Fyndle

Re: Wanneer heb je nou echt iets aan adverteren?

2
- Bezoekt gemiddeld 160 unieke pagina's van de webwinkel, en gemiddeld 473 pagina's in totaal
- Is gemiddeld 8 seconden op elke pagina van de webwinkel
- Is in totaal gemiddeld meer dan een uur (63 minuten) op de webwinkel
Wil je mijn eerste indruk weten? Je cijfers kloppen gewoon niet.

473 pagina's * 8 seconden = 47,3 minuten.

Op wat voor winkel is dit getest? Ik ben zelf nog nooit langer dan 15 minuten op een webwinkel geweest. (Behalve de webwinkels die ik zelf heb ontwikkeld, daarbij liggen de tijden gemiddeld op 8 uur per dag)

Ik vind je cijfers erg ongeloofwaardig. Hoe zeker weet je dat deze cijfers kloppen?

Re: Wanneer heb je nou echt iets aan adverteren?

4
Mijn eerste gedacht is ook dat het enerzijds ongeloofwaardige cijfers lijken - ik weet niet juist wat je doet of verkoopt, maar het lijkt mij sterk dat een gemiddelde bezoeker een uur op je shop doorbrengt (als ik kijk naar mezelf... tenzij je natuurlijk zalando bent 8) - kan ook aan mij liggen natuurlijk
anderzijds vind ik het ook gewoon nietszeggende cijfers - je bent veel meer met het aantal bestellingen: iemand kan dan nog een uur op je site zijn, als hij uiteindelijk niets koopt ben je er niets mee...
http://www.rascalandchic.be - de eco dierenwinkel voor boefjes én snoesjes
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wanneer heb je nou echt iets aan adverteren?

5
Waarschijnlijk ligt het aan de wedstrijd.
Als je iets verstopt op je site wat ze moeten zoeken en dan een tv kunnen winnen. Dan gaan ze van die win site misschien wel 6x naar je site om te zoeken en kunnen er mensen lang bezig zijn.
Maar als website heb je daar totaal niets aan.

Re: Wanneer heb je nou echt iets aan adverteren?

6
Wat vooral opvalt is dat bezoekers slechts 8 seconden op een pagina blijven. Nu ken ik het concept niet, maar ik zie vanuit reacties dat mensen dus iets moeten zoeken? Dan verklaard je statistieken... Als adverteerder lijkt me dit niet direct interresant, interresanter is of dit ook echt tot verkopen leidt. Verder zou ik doorgestuurde bezoekers wel via een utm_source url naar de webwinkel laten gaan. Dergelijk bezoek geeft anders een erg vertekend beeld in je Google Analytics.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m