Excuses voor mijn late antwoord. (beter laat dan nooit)
In 2011 publiceerde Google een onderzoek. Hieruit bleek dat 89 procent van de Adwords bezoekers niet word vervangen door verkeer uit de organische resultaten. Met andere woorden:
89 procent van de Adwords bezoekers komt niet op uw website terecht via de organische resultaten na pauzering van uw Adwords campagnes.
Natuurlijk bent u sceptisch over dit onderzoek en logisch. Google zegt eigenlijk "U kunt beter ons product (in dit geval) Adwords gebruiken zodat u meer website bezoekers krijgt. Zonder Adwords zou u deze bezoekers niet krijgen".
Google was hier bewust van en heeft daarom een vervolg onderzoek gepubliceerd.
De volgende vragen werden gesteld:
[*]Hoe vaak staan AdWords adverteerders in de betaalde resultaten en tevens in de organische resultaten?
Slechts 19 procent van de Adwords adverteerders waren zichtbaar met Adwords advertenties evenals organische resultaten.
[*]Heeft de organische positie op Google, effect op de schommeling in website bezoekers die ontstaat als gevolg van de pauzering van de AdWords campagnes?
Google heeft een groot deel zoekwoorden ingekocht. Veel websites zijn niet zichtbaar met deze zoekwoorden in de organische resultaten.
Met andere woorden als je je Adwords campagnes pauzeerd/verwijderd zal je een groot verlies aan website bezoekers/leads/verkopen krijgen
Verder blijkt uit het onderzoek blijkt dat zo’n 82% van de Google AdWords bezoekers verloren gaan bij een nummer 2 tot 4 organische positie. Het gaat dus wel echt om een nummer 1 positie.
Op basis van deze gegevens kunnen we dus concluderen dat Google AdWords een toegevoegde waarde heeft met betrekking tot het genereren van verkeer naar uw site, en uw organische positie op Google.
Voordelen:
Betrouwbaarheid (een potentiële klant vertrouwd een bedrijf nog meer als deze ook in de betaalde resultaten word weergegeven). Dus u bent op 1 pagina 2 keer zichtbaar. 1 keer in de organische resultaten en 1 keer in de betaalde resultaten.
Herkenbaarheid
Wanneer een potentiële klant uw bedrijf/link 2 maal ziet dus vaker dan andere bedrijven dan maakt dit ook indruk op het onderbewustzijn. Haast automatisch zal een bezoeker uw bedrijf meer vertrouwen dan die van een partij die slechts 1 keer getoond word.
Tips:
Zorg dat u bovenaan komt te staan in de organische resultaten voor de voor uw belangrijkste zoekwoorden.
Zorg dat uw Adwords campagnes up to date zijn en goed geoptimaliseerd.
Zorg dat u in uw adwords advertenties een andere boodschap heeft dan die van de organische resultaten. (Zo profiteert u dubbelop u kunt nu meerdere boodschappen overbrengen)
Zorg ervoor dat alles meetbaar is (Google analytics).
Onze conclusie:
Zorg dat u een geoptimaliseerde Adwords campagne hebt die aansluit op de nummer 1 positie van Google in de organische resultaten. Het gevolg:
Meer offerte aanvragen en verkopen!
Full service online marketing bureau Mediadeboer
Google AdWords uitbesteden Tips, Trends internetmarketing.