Magento lus fixen

1
Ik heb nu geleerd dat ik niet bezig moet zijn met mijn webshop (die nog niet draait, dus dat scheelt) terwijl ik half aan het slapen ben :roll:
Ik had om een thema te testen een aparte map gemaakt, daar een nieuwe magento in gezet en hup, thema eroverheen. Het zag er goed uit, dus wilde de thema installeren op mijn webshop. Helaas kwam dit er niet goed uit te zien, ondanks dat ik alle stappen volgde en ik snapte maar niet hoe dat kwam. Toen kwam ik op het geniale (lees: domme) idee om alles van de test-map maar over te zetten naar de gewone map. Zo gezegd, zo gedaan. Alleen veranderde toen alle URLs mee uiteraard. Ik dus de base-URL vervangen naar de goede, en toen ging alles dus mis. Want wat gebeurde er nu, er was een omleidingslus gecreëerd. A linkt door naar B terwijl B weer naar A doorlinkt. En dat werkt dus niet. Met als gevolg dat ik ook niet meer in de backend kan komen of wat dan ook.
In welke files is dit handmatig aan te passen? Of is het beter maar weer al die weken werk terug te draaien en compleet opnieuw te installeren?

Re: Magento lus fixen

2
In de map ../app/etc rename de file local.xml, maakt niet uit hoe je hem noemt.

Browse naar je url en doorloop de Magento opstartschermen.

Overigens ... zolang je shop nog niet live is, waarom zou je dan een nieuw theme niet gewoon opbouwen in de al aanwezige magento installatie? Ook als je al wel live bent kan je dat nog steeds doen door eerst een extra shopview aan te maken en die het nieuwe theme te geven.

Ruud, http://www.getmagented.nl
Informatie & Inspiratie voor Magento webwinkeliers: http://www.magentosucces.nl

Re: Magento lus fixen

3
RuudBoer schreef: Overigens ... zolang je shop nog niet live is, waarom zou je dan een nieuw theme niet gewoon opbouwen in de al aanwezige magento installatie? Ook als je al wel live bent kan je dat nog steeds doen door eerst een extra shopview aan te maken en die het nieuwe theme te geven.
Zoals ik al zei was ik op dat moment niet echt helder aan het denken. Daarbij ben ik nog magento aan het leren, dus ken nog lang niet alle wegen.

Re: Magento lus fixen

4
De oplossing heeft gewerkt, zit helaas nog wel met het probleem dat het ontwerp er nog altijd niet uit ziet zoals zou moeten.. Maar daar ga ik wel weer verder aan sleutelen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.