[GESLOTEN] Graag feedback over onze vernieuwde

1
Goedemiddag allen,

Maart afgelopen jaar hebben ik en een vriend over genomen. Het bevalt ons erg goed, we hebben ook een mooie taakverdeling. Ik doe het 'commerciële' gedeelte en hij het (web)technische deel.

Toen we het overgenomen hebben bestond de winkel nog uit een oude template. De template hebben we vernieuwd, enkele teksten herschreven en extra producten toegevoegd. Er is een bedrijf ingeschakeld die werkt aan de google ranking (al gaat dat nog niet hard) en we hebben een adwords campgane gevoerd (wat overigens ook niet heel veel verschil maakte).

Het valt me op dat er behoorlijk wat winkelwagens gevuld worden, maar deze niet afgerekend worden. Ik heb gedacht aan de 1-stap betaling, maar dat ziet er qua layout erg lelijk uit.

Ik ben erg benieuwd of jullie nog bepaalde verbeterpunten zien en wat we zouden kunnen doen om nog meer bezoekers te krijgen. We willen graag groeien met deze site en eventueel meerdere sites overnemen.

Alvast erg bedankt voor de feedback,

Mvg

Roel

Re: Graag feedback over onze vernieuwde kleinmetaalshop.nl

2
Hallo Roelof,

Ik denk zeker dat het waard is om naar een one-step-checkout te gaan kijken. Ik heb even wat in het winkelmandje gegooid, maar ik vond het redelijk ingewikkeld. Vooral stap 2 waar je je gegevens moet invullen is denk ik te ingewikkeld, teveel opties en teveel keuze's die het afhaken makkelijker maken. De klant moet eigenlijk een keuze uit drie opties nemen, log ik in, maak ik een account aan, of vul ik het zo in. Denk dat het voor sommige klanten ingewikkelder is dan het moet zijn, dat ze juist onzeker worden van al deze opties en niet meer weten wat ze moeten doen.

Onder contact zou ik juist alle adres gegevens verwachten te vinden, maar dit staat bij 'over ons'. Is het juist niet leuker om bij over ons juist gewoon een leuk verhaal te schrijven over wie er achter de webwinkel zit? Daarnaast mis ik een telefoonnummer, dit wekt vertrouwen en daarnaast kan de klant jullie makkelijker bereiken met vragen en/of klachten.

Op de levering pagina staat dat voor 5 uur besteld is de volgende dag geleverd, terwijl op de voorpagina voor 2 uur besteld is volgende dag in huis. Welke is het? Misschien wel handig te vermelden wat de verzendkosten zijn, ook al gaat dit per gewicht (wat mij een beetje raar lijkt, je kan via myparcel gewoon voor een vast bedrag tot 30kg verzenden tot een bepaald max formaat van het pakket). Mensen willen graag weten hoeveel het ze ongeveer gaat kosten voordat ze gaan bestellen, misschien is dit ook een punt waardoor ze afhaken? Zijn de verzendkosten niet te hoog?

Zichttermijn is 7 werkdagen, niet 7 dagen, ik zou dit even aanpassen ;).

Verder vind ik niet alle productfoto's van even goede kwaliteit, sommige producten waarop je inzoomt, worden simpelweg niet vergroot omdat het al een kleine foto is van geringe kwaliteit. Ze zijn pixelig en niet scherp, misschien toch waard om hier eens wat tijd en energie in te steken. Een klant koopt toch iets wat hij niet in het echt kan zien en voelen, dus productfoto's zeggen meer als duizend woorden.

Verder vind ik de shop er goed uitzien hoor ;). Hopelijk kun je er wat mee met bovenstaande feedback. Veel succes.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Graag feedback over onze vernieuwde kleinmetaalshop.nl

3
Beste Hilda,

Dank voor de feedback!

Een aantal dingen zijn inderdaad vrij makkelijk aan te passen, zoals besteld 2 / 5 uur. Wat betreft de verzendkosten, we werken voor een deel op dropshipbasis en berekenen dezelfde kosten als de leverancier. We zitten er zelfs nog iets onder. Dit gaat op basis van gewicht, 0-1 kg, 2-10, 10-20, 20-30. Probleem is dat we ook veel kleine bestellingen hebben, bestellen per stuk is een usp van ons. Wanneer we dan qua verzendkosten ver onder de leverancier gaan zitten, dan leiden de kleine bestellingen tot verlies en dat kan nooit de bedoeling zijn.

De one step payment is iets waar we al een tijdje mee stoeien. Het is natuurlijk een template waarin je dat niet zomaar veranderd, dat zul je dan op de code moeten doen (programmeren). De huidige layout van de one step payment is erg rommelig en onoverzichtelijk, vandaar dat we nog werken met de 5 step payment. We zullen nogmaals kijken of hier wat aan te doen is.

De foto's zijn we mee bezig, deze zijn grotendeels in bezit in een betere kwaliteit.

Dit is ongeveer hoe het zit wat onze site betreft.

Hopelijk komt er meer feedback en Hilda, misschien kun je reageren op bovenstaande?

Dank

Re: Graag feedback over onze vernieuwde kleinmetaalshop.nl

4
Oh sorry maar ik ga direct afhaken! Ik doe iets wat in een envelop kan in mijn winkelmandje "Karabijnhaak 70mm verzinkt" en kost mij €0,40, maar uiteindelijk kost het mij € 3,65 tot ik het binnen heb. Dan ga ik wel naar de bouwmarkt en haal ik er daar één.

Ik moet mij aanmelden om de betaling kunnen zien? Maar kan ik dan wel als gast betalen? Volgens mij niet, want ik moet dus een account aanmaken. En ook zoiets 2x mijn gegevens? Direct afrekenen en dan weer bij afleveradres moet ik weer mijn naam invoeren? :S

Ik vermoed dat dit al de "one page step checkout" is? Zo, ja dan is dit drama. Oh en one step checkout is niet altijd het beste voor je systeem, ligt er wel aan wat voor software je hebt. En juridisch is ook niet altijd waterdicht. En eigenlijk af te raden, maar vanwege het gemak en conversieverhogend moet je het gebruiken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Graag feedback over onze vernieuwde kleinmetaalshop.nl

5
Zyra schreef:Oh sorry maar ik ga direct afhaken! Ik doe iets wat in een envelop kan in mijn winkelmandje "Karabijnhaak 70mm verzinkt" en kost mij €0,40, maar uiteindelijk kost het mij € 3,65 tot ik het binnen heb. Dan ga ik wel naar de bouwmarkt en haal ik er daar één.

Ik moet mij aanmelden om de betaling kunnen zien? Maar kan ik dan wel als gast betalen? Volgens mij niet, want ik moet dus een account aanmaken. En ook zoiets 2x mijn gegevens? Direct afrekenen en dan weer bij afleveradres moet ik weer mijn naam invoeren? :S

Ik vermoed dat dit al de "one page step checkout" is? Zo, ja dan is dit drama. Oh en one step checkout is niet altijd het beste voor je systeem, ligt er wel aan wat voor software je hebt. En juridisch is ook niet altijd waterdicht. En eigenlijk af te raden, maar vanwege het gemak en conversieverhogend moet je het gebruiken.
Meestal word er niet 1 product besteld, maar minimaal 10 stuks. Dan vallen de verzendkosten nog wel mee, naar de bouwmarkt rijden kost namelijk ook geld en tijd.

Je kunt wel "Direct Afreken" bij One Page Checkout. Dit heet: "Als gast afrekenen".
Zelf vind ik One Page Checkout zeer rommelig en daarom af te raden.

Re: Graag feedback over onze vernieuwde kleinmetaalshop.nl

6
Roelof schreef:De one step payment is iets waar we al een tijdje mee stoeien. Het is natuurlijk een template waarin je dat niet zomaar veranderd, dat zul je dan op de code moeten doen (programmeren). De huidige layout van de one step payment is erg rommelig en onoverzichtelijk, vandaar dat we nog werken met de 5 step payment. We zullen nogmaals kijken of hier wat aan te doen is.
Die module kun je voor een paar tientjes via magento connect vinden.

Ik vind het trouwens niks, we hebben er bewust niet voor gekozen.

Edit: Dat laatste zal ik even toelichten. We verkopen niet iets dat makkelijk te vinden is in Nederland. Het product wel, maar het merk/type niet, een vergelijkbaar iets voor dezelfde prijs overigens ook niet. Klanten zijn dan minder snel geneigd af te haken.

Hoewel ik dat sowieso niet snel zie gebeuren hoor. Persoonlijk doe ik het niet, als ik net vanalles uitgezocht heb en in mijn winkelmandje gedaan heb ga ik niet opeens ergens anders heen. Wel bij Bol.com vanmiddag, toen ik erachter kwam dat zakelijke klanten alleen met een creditcard mogen betalen.

Re: Graag feedback over onze vernieuwde kleinmetaalshop.nl

7
Oh sorry maar ik ga direct afhaken! Ik doe iets wat in een envelop kan in mijn winkelmandje "Karabijnhaak 70mm verzinkt" en kost mij €0,40, maar uiteindelijk kost het mij € 3,65 tot ik het binnen heb. Dan ga ik wel naar de bouwmarkt en haal ik er daar één.
Ik snap dat dit raar overkomt. Ik zie wel in de winkelwagen rechtsboven wat de verzendkosten zijn.
Het is lastig om de verzendkosten bij de producten op de productpagina weer te geven, aangezien de verzendkosten op gewicht zijn. Geen vaste verzendkosten, maar variabel.

Re: Graag feedback over onze vernieuwde kleinmetaalshop.nl

8
vverloop schreef:
Zyra schreef:Oh sorry maar ik ga direct afhaken! Ik doe iets wat in een envelop kan in mijn winkelmandje "Karabijnhaak 70mm verzinkt" en kost mij €0,40, maar uiteindelijk kost het mij € 3,65 tot ik het binnen heb. Dan ga ik wel naar de bouwmarkt en haal ik er daar één.

Ik moet mij aanmelden om de betaling kunnen zien? Maar kan ik dan wel als gast betalen? Volgens mij niet, want ik moet dus een account aanmaken. En ook zoiets 2x mijn gegevens? Direct afrekenen en dan weer bij afleveradres moet ik weer mijn naam invoeren? :S

Ik vermoed dat dit al de "one page step checkout" is? Zo, ja dan is dit drama. Oh en one step checkout is niet altijd het beste voor je systeem, ligt er wel aan wat voor software je hebt. En juridisch is ook niet altijd waterdicht. En eigenlijk af te raden, maar vanwege het gemak en conversieverhogend moet je het gebruiken.
Meestal word er niet 1 product besteld, maar minimaal 10 stuks. Dan vallen de verzendkosten nog wel mee, naar de bouwmarkt rijden kost namelijk ook geld en tijd.

Je kunt wel "Direct Afreken" bij One Page Checkout. Dit heet: "Als gast afrekenen".
Zelf vind ik One Page Checkout zeer rommelig en daarom af te raden.
Euhm sorry maar naar de bouwmarkt gaan kost voor mij minder. En die 10 stuks... wat als ik er geen 10 van hoef te hebben? En neem ik er 20 betaal ik €7,50 aan verzendkosten! €7,50 voor 20 van die haken! Dus i.p.v. €8,- betaal ik even €15,50 en al zijn ze bij mijn bouwmarkt(en) (ik heb de mazzel waar ik woon dat ik het voor het uitzoeken heb en ze veelal naast elkaar zitten) €0,50 dan ga ik liever daar naartoe.

En als gast afrekenen deed ik, maar ik moet veel te veel gegevens invullen en dubbel! Daar wijs ik dus op. Ik wil 1 keer mijn naam invoeren. En de "one-page" is weer weggehaald en nu gaat het wel goed met invullen.

De verzendkosten kun je in een blok aangeven. Gewicht + verzendkosten. En dat het bovenin te zien is begrijp ik, maar als ik 20 haken van €0,40 wil bestellen en moet er €7,50 verzendkosten betalen dan haak ik af, omdat ik weet dat je het veel goedkoper kunt verzenden.

En moet ik voor de sleutelhangers die hetzelfde zijn en alleen gekleurd + ringetje hebben ook zoveel betalen? Ja, helaas dus wel. Dan is het niet interessant meer. Dat zijn dan producten die misschien ooit een keertje leuk zijn om meebesteld te worden, maar dat is dan ook alles.

Re: Graag feedback over onze vernieuwde kleinmetaalshop.nl

9
Dank wederom voor de reacties.

Ik ga in ieder geval de prijzen verlagen van het verzenden, maar dan schieten we er wel bij in. Wij berekenen gewoon de verzendkosten die ons worden doorberekend door de dropshipper.

Hebben jullie hier een alternatief voor? Wat zou een betere optie zijn? Wanneer de verzendkosten erg omlaag gaan lijden we alleen maar verliezen op de kleine bestellingen, dan zal niet de bedoeling zijn toch?

Het betaalproces blijft een heikel punt, maar we gaan er toch wat aan proberen te doen. Dat zal programmeren worden dan.

De meeste overige zaken zijn inmiddels al verbeterd.

Mvg

Roel

Re: Graag feedback over onze vernieuwde kleinmetaalshop.nl

10
Hoeveel kleine bestellingen heb je ongeveer? Onze webwinkel is nog niet officieel online, dus daar kan ik niets over zeggen, maar we verkopen al 9,5 jaar diensten/producten. Daar zitten klanten bij waar we verlies op gemaakt hebben. Een deel van die klanten plaatste later een grote order waarbij dat verlies ruim gecompenseerd werd.

Ik moet eerlijk zeggen dat het bij mijzelf ook zo werkt. Bij nieuwe leveranciers bestel ik eerst enkele dingen, om te kijken naar kwaliteit, levertijd etc. Als dat goed zit kijk ik vaak niet meer verder en bestel ik dat wat ik nodig heb gewoon daar, ook als het een paar euro meer kost.

Wat ik probeer te zeggen, je kunt dat (minimale?) verlies op kleine bestellingen ook zien als "marketing". Daarnaast, als ik 1 ding in mijn winkelmandje heb, en ik zie dat de verzendkosten dermate hoog zijn, dan haak ik vaak al af. Zijn ze lager, dan kijk ik nog even verder of er meer te vinden is :).

Re: Graag feedback over onze vernieuwde kleinmetaalshop.nl

11
Henk,

Wat je zegt is idd waar denk ik. Ik heb de verzendkosten al behoorlijk verlaagd. Laagste klasse was 3,25, het is nu 2,00 euro geworden. Daarnaast is het maximaal aan verzendkosten nu 6,95, dit was 9,95. Ook zijn de gewichtsklassen veranderd. Het werd qua gewicht al snel 6,95, nu zijn er twee klasses meer die nog 3,00 euro kosten. Het is dus tot soms 40% procent goedkoper geworden.

De betaalprocedure blijft toch lastig. Er zijn twee opties en die zijn beide niet ideaal in mijn ogen. Wat is daar aan te doen?

Bedankt tot zover, hebben er al veel aan gehad.

Roel

Re: Graag feedback over onze vernieuwde kleinmetaalshop.nl

14
Roelof schreef:Dank wederom voor de reacties.

Ik ga in ieder geval de prijzen verlagen van het verzenden, maar dan schieten we er wel bij in. Wij berekenen gewoon de verzendkosten die ons worden doorberekend door de dropshipper.


De dropshipper probeert dus lekker een slaatje uit het dropshippen te slaan. Zo zijn er meer die gewoon hoge verzendkosten vragen met excl. BTW, waarbij ik denk WHY?

En gaan zij bij 1 stuk of 2 stuks in een doos opsturen? Misschien zou je een mystery-shopper kunnen inhuren, om te kijken of het wel zo eerlijk gaat. Want ik ga een sleutelhanger wat door de brievenbus past niet via pakketpost versturen.

Daar zou de prijs dan naar moeten zijn.

Re: Graag feedback over onze vernieuwde kleinmetaalshop.nl

16
Ik ben nog niemand tegen gekomen die rijk is geworden met een dropshipping website.
Je hebt veel goedkope artikelen, neem ze zelf op voorraad zou ik zeggen, dan heb je zelf de controle over de verzendkosten.

EDIT: en op welk platform is deze shop aangezien de one-stop-checkout een probleem schijnt te zijn?

Re: Graag feedback over onze vernieuwde kleinmetaalshop.nl

18
Het is inderdaad Prestashop.

Qua verzendkosten valt het in principe nog wel mee. Betaal ongeveer 50 cent teveel bij een kleine bestelling en misschien een euro bij de hele grote bestellingen. Daartegenover staat dat ik een behoorlijke marge heb, de dropshipper prima bereikbaar is en ook netjes de afspraken na komt. Daar ben ik tevreden over. Dat zij een klein bedrag rekenen voor verpakking etcetera vind ik niet gek.
Daarover dus geen klagen.

Verder zijn bijna alle pijnpunten verbeterd en dat was ook precies de bedoeling van het vragen om feedback. Dank dus daarvoor.

Roel

Re: Graag feedback over onze vernieuwde kleinmetaalshop.nl

19
Roelof schreef:Het is inderdaad Prestashop.

Qua verzendkosten valt het in principe nog wel mee. Betaal ongeveer 50 cent teveel bij een kleine bestelling en misschien een euro bij de hele grote bestellingen. Daartegenover staat dat ik een behoorlijke marge heb, de dropshipper prima bereikbaar is en ook netjes de afspraken na komt. Daar ben ik tevreden over. Dat zij een klein bedrag rekenen voor verpakking etcetera vind ik niet gek.
Daarover dus geen klagen.

Verder zijn bijna alle pijnpunten verbeterd en dat was ook precies de bedoeling van het vragen om feedback. Dank dus daarvoor.

Roel
Graag gedaan!