Het plaatsen van de Google analytics Tracing code?

1
Naast mijn webwinkel heb ik nog twee andere websites die ik als een spliced document heb gemaakt in een oude versie van Macromedia Fireworks. Nu wil ik met Google analytics ook bij gaan houden hoeveel bezoekers ik op deze websites heb. Om te beginnen de website: http://www.kapsalonschoenmakers.nl

Na het aanvragen (enige weken geleden) van de tracingcode heb ik op het internet gevonden dat ik deze code in zijn geheel op alle pagina's in de "HEAD" moet plaatsen. En omdat het een spliced document is heb ik deze code dus twee keer in de HEAD geplaatst omdat er twee keer HEAD voor kwam in de code. De tweede HEAD stond een"/" voor het woord HEAD.

Nu ga ik er vanuit dat ik het correct heb gedaan en kan helaas geen activiteit bespeuren op Google analytics als ik mijn website open.

Wat zou ik verkeerd gedaan kunnen hebben?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Het plaatsen van de Google analytics Tracing code?

6
Dank jullie wel. Het is me gelukt.

Nu kan ik ook bij gaan houden waar mijn bezoekers vandaan komen en welke momenten er het meest wordt gekeken. Ik heb inmiddels een Adwords express campagne kopen zodat ik nu sneller wordt gevonden dan voorheen.

Iedereen die in een straal van 25 km. rondom mijn postcode het woord herenkapper in tikt krijgt mij meteen bovenaan te staan in Google. Ik heb inmiddels al meer nieuwe klanten in mijn zaak gekregen sinds ik meer adverteer met o.a. deze Adwords express.