Feedback op GoedeShampoo.nl

1
Hallo allemaal,

graag zou ik jullie willen uitnodigen om een keer met een kritische blik naar mijn webshop te kijken:
http://www.GoedeShampoo.nl .

Enkele punten van aandacht
- Mist er informatie?
- Wat is de snelheid van de pagina?
- Is de menu structuur goed/overzichtelijk?
- Zou je nog iets toevoegen/aanpassen
- Is het bestelproces duidelijk

Momenteel werk ik met een 'interne blog' (goedeshampoo.nl/blog) om updates over nieuwe producten te schrijven. Ik voeg nieuwe pagina's toe voor meer uitgebreide informatie en algemene informatie over producten. Dit vind je terug in de footer.

Alvast hartelijke dank!
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Feedback op GoedeShampoo.nl

2
GoedeShampoo schreef:Hallo allemaal,

graag zou ik jullie willen uitnodigen om een keer met een kritische blik naar mijn webshop te kijken:
http://www.GoedeShampoo.nl .

Enkele punten van aandacht
- Mist er informatie?
- Wat is de snelheid van de pagina?
- Is de menu structuur goed/overzichtelijk?
- Zou je nog iets toevoegen/aanpassen
- Is het bestelproces duidelijk

Momenteel werk ik met een 'interne blog' (goedeshampoo.nl/blog) om updates over nieuwe producten te schrijven. Ik voeg nieuwe pagina's toe voor meer uitgebreide informatie en algemene informatie over producten. Dit vind je terug in de footer.

Alvast hartelijke dank!
De website ziet er wel oké uit. Wat weinig producten, maar dit zal nog wel komen denk ik?
Ik mis bronvermeldingen in de productbeschrijving. Zo lees ik ergens over een onderzoek uit 2012 waarbij 90% van de vrijwilligers minder haaruitval ervaart. Hoe is dit gemeten? Zijn alle haartjes geteld en aan het einde van de dag ook?
Haaruitval is volgens mij een heel natuurlijk proces waar wij als mens baat bij hebben. Het probleem is juist dat er geen nieuwe aangroei komt en waardoor wij als mens kaal/dun haar krijgen. De stoffen in de shampoo werken inderdaad positief voor de haarzakjes. Ga hier wat dieper op in. In plaats van "Caffeine en carnitine zorgen ervoor dat Revita nog effectiever wordt." Waarom werken die stoffen in combinatie met die andere stoffen? Of wat voor effect hebben ze?

Daarnaast vind ik het knap dat je op basis van een mailtje met gegevens van de klant kunt weten wat voor type haaruitval iemand heeft en wat voor product iemand hiervoor nodig heeft.

Ik mis het telefoonnummertje. Zeker als ik een shampoo van €25,- wil kopen zou ik hier eerst advies over willen.

Zoals je begrijpt ben ik geen voorstander van het idee, en voornamelijk het "anti-haaruitval" gebied.
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Feedback op GoedeShampoo.nl

3
Elecs schreef:
GoedeShampoo schreef:Hallo allemaal,

graag zou ik jullie willen uitnodigen om een keer met een kritische blik naar mijn webshop te kijken:
http://www.GoedeShampoo.nl .

Enkele punten van aandacht
- Mist er informatie?
- Wat is de snelheid van de pagina?
- Is de menu structuur goed/overzichtelijk?
- Zou je nog iets toevoegen/aanpassen
- Is het bestelproces duidelijk

Momenteel werk ik met een 'interne blog' (goedeshampoo.nl/blog) om updates over nieuwe producten te schrijven. Ik voeg nieuwe pagina's toe voor meer uitgebreide informatie en algemene informatie over producten. Dit vind je terug in de footer.

Alvast hartelijke dank!
De website ziet er wel oké uit. Wat weinig producten, maar dit zal nog wel komen denk ik?
Ik mis bronvermeldingen in de productbeschrijving. Zo lees ik ergens over een onderzoek uit 2012 waarbij 90% van de vrijwilligers minder haaruitval ervaart. Hoe is dit gemeten? Zijn alle haartjes geteld en aan het einde van de dag ook?
Haaruitval is volgens mij een heel natuurlijk proces waar wij als mens baat bij hebben. Het probleem is juist dat er geen nieuwe aangroei komt en waardoor wij als mens kaal/dun haar krijgen. De stoffen in de shampoo werken inderdaad positief voor de haarzakjes. Ga hier wat dieper op in. In plaats van "Caffeine en carnitine zorgen ervoor dat Revita nog effectiever wordt." Waarom werken die stoffen in combinatie met die andere stoffen? Of wat voor effect hebben ze?

Daarnaast vind ik het knap dat je op basis van een mailtje met gegevens van de klant kunt weten wat voor type haaruitval iemand heeft en wat voor product iemand hiervoor nodig heeft.

Ik mis het telefoonnummertje. Zeker als ik een shampoo van €25,- wil kopen zou ik hier eerst advies over willen.

Zoals je begrijpt ben ik geen voorstander van het idee, en voornamelijk het "anti-haaruitval" gebied.
Om verder te gaan op gebied van haaruitval, het kan ook iets medisch zijn (jup, ook bij mannen, dan heb je zelfs nog hormonaal en erfelijkheid). Dus wat ik dan weer belangrijk vind is waarom zou deze shampoo beter voor een man zijn haar is dan andere shampoo's. Ik zou haaruitval minder erg vinden dan als een man echt hoofdhuidproblemen heeft.

Dus ja meer uitleg zou wel fijn zijn.

Verder op de punten die al gegeven zijn, vind ik de informatie wel goed en de website erg netjes. Maar "discrete" verpakking? Goh ik bevind mij toch op een webshop met shampoo's en niet iets anders? Of mogen mannen niet zelf hun shampoo kopen?

Ook zie ik 2x €4,95 aan de linkerkant en €60,- :S dat is denk ik niet nodig. Eén keer is genoeg.

Nu zeg je wel SLS en Parabenen vrij, maar kijk je ook naar andere ingrediënten? Je weet dat SLS is vervangen voor ALS? Revivogen Shampoo staan geen ingrediënten, ik wil echt de ingrediënten weten van op de fles.

En ik weet niet of je mensen aantrekt met allergieën, maar ik zou hun sowieso geen Toppik aanbevelen i.v.m >> Methylchloroisothiazolinone en Methylisothiazolinone. Twee ingrediënten die nogal irritaties en eczeem kunnen geven.

Een conditioner zonder parabenen vinden is al heel moeilijk en helaas heb je ze er wel tussen staan: Revivogen Conditioner >> Mehtylparaben, Propylparaben. En het bevat siliconen (legt een laag om je haar heen). Ik zie er een woordje "natuurlijk" bij staan, ik weet niet of het bedrijf dit claimt, maar er is niets natuurlijks aan. Een paar ingrediënten, terwijl de rest zo chemisch is als wat.

Toppik conditioner: bevat geen SLS, andere sulfaten of parabenen. Conditioners bevatten geen sulfaten, omdat die nodig zijn voor het schuim en een conditioner schuimt niet. Dat is logisch dat het er niet in zit, maar MOOSH, moet er nou echt direct 3! soorten alcohol in? Cetyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Cetearyl Alcohol.

Verder zitten er heel veel ingrediënten in die ik andere shampoo's (denk dan aan de supermarktmerken/drogisterijmerken) en mijn natuurlijke shampoo's niet gezien heb en daar kan ik dus niet veel over vertellen, mijn vermoedde is dat het niet allemaal zo natuurlijk is en daarom de tag daar naar toe al niet mag verwijzen.

Maar verder heb ik weinig op te merken over de site, ik vind het er netjes uit zien. Het is allemaal duidelijk, zou alleen wel eerlijk zijn en als een merk/bedrijf iets claimt, ga op zoek naar meer informatie. Ik ben er zelf ook een paar keer in gestonken, zeggen ze "wij zijn dierproefvrij", maar ze zijn toch naar China gegaan! Ja, doei! Het is veel werk, maar hoe eerlijker je bent tegen je klanten, hoe beter.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback op GoedeShampoo.nl

5
Heb geen verstand van de dingen waar de anderen nu over schrijven.
Wel een tip voor je blog. Deze vind ik nu (heel) erg gericht op je website. Je moet een blog veel algemener schrijven zodat hij goed gaat scoren in google. Ook niet altijd een link (of zoals nu meerdere) naar de producten. Alleen ruime informatie schrijven (alsof je niets met de winkel te maken hebt)

Re: Feedback op GoedeShampoo.nl

6
Hartelijk dank voor jullie uitgebreide feedback en opmerkingen!

@Elecs
Ja nog relatief weinig producten, maar er komen elke maand nieuwe bij. Breidt dus langzaam maar zeker uit.
Het is inderdaad goed om er beter op in de gaan, maar dan zou je voor ieder artikel alle wetenschappelijke artikelen moeten gaan doorlezen. Dit lijkt mij geen doen?
Ik beweer dat ik op basis van een mailtje direct de antwoorden paraat heb, we kunnen wel altijd advies geven en de persoon op de juiste weg helpen.
Snap niet helemaal wat je bedoeld met 'ik ben geen voorstander'. Waar heb je het dan over?

@Zyra
Zo jij hebt je goed ingelezen:). Een algemeen artikel over haaruitval en het belang van een shampoo lijkt me een goed idee! Ga deze maken.
Was het eens met je opmerkingen over discrete verpakking en dubbele vermelding. Discrete verpakking was met name relevant voor anti haaruitval producten zoals minoxidil. Deze is nu weggehaald en ook de dubbele melding is aangepast.
Ik probeer ook zo eerlijk mogelijk te zijn. Producten waarvan ik weet dat ze niet werken komen er niet bij. Zit ook op een aantal fora waar ik probeer meer informatie te vinden. Soms kun je er denk ik niet onderuit komen dat een fabrikant claims maakt die jij niet kunt nagaan.

@PaulG
Ja goede, heb nu inderdaad meer algemene pagina's toevoegd. Dacht wel dat linken naar interne pagina's (producten) over het algemeen een goede zaak is? Waarom is dit kwalijk. Of bedoel je dat het lezers kan afschrikken.
----

Meer feedback is altijd welkom!
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Feedback op GoedeShampoo.nl

7
Dacht wel dat linken naar interne pagina's (producten) over het algemeen een goede zaak is? Waarom is dit kwalijk. Of bedoel je dat het lezers kan afschrikken.
Linken intern is zeker goed maar bedoelde meer voor de lezer. Na 1 pagina en directe links naar de webwinkel hebben ze (ik wel tenminste) zoiets van "o een blog van de website, laat maar"
Gaat het algemeen dan denk je meer aan info en lees je nog een paar pagina's. (Bijkomend voordeel, wat je pas na lange tijd merkt, is dat er gelinkt wordt naar je pagina's door mensen die ook een website hebben en toevallig jouw info weer bloggen, met je webwinkel info doen ze dat niet.)
Natuurlijk kan (moet :) ) er soms een link naar de webshop maar dan meer als "ook daar te koop"
Intern linken kun je ook nog extra doen door van blogpagina naar blogpagina te linken. Zoiets van "lees ook xxxx waar ook over het merk yyyyy gesproken wordt met bijna dezelfde werking." enz

Re: Feedback op GoedeShampoo.nl

8
GoedeShampoo schreef:Hartelijk dank voor jullie uitgebreide feedback en opmerkingen!

@Elecs
Ja nog relatief weinig producten, maar er komen elke maand nieuwe bij. Breidt dus langzaam maar zeker uit.
Het is inderdaad goed om er beter op in de gaan, maar dan zou je voor ieder artikel alle wetenschappelijke artikelen moeten gaan doorlezen. Dit lijkt mij geen doen?
Ik beweer dat ik op basis van een mailtje direct de antwoorden paraat heb, we kunnen wel altijd advies geven en de persoon op de juiste weg helpen.
Snap niet helemaal wat je bedoeld met 'ik ben geen voorstander'. Waar heb je het dan over?

@Zyra
Zo jij hebt je goed ingelezen:). Een algemeen artikel over haaruitval en het belang van een shampoo lijkt me een goed idee! Ga deze maken.
Was het eens met je opmerkingen over discrete verpakking en dubbele vermelding. Discrete verpakking was met name relevant voor anti haaruitval producten zoals minoxidil. Deze is nu weggehaald en ook de dubbele melding is aangepast.
Ik probeer ook zo eerlijk mogelijk te zijn. Producten waarvan ik weet dat ze niet werken komen er niet bij. Zit ook op een aantal fora waar ik probeer meer informatie te vinden. Soms kun je er denk ik niet onderuit komen dat een fabrikant claims maakt die jij niet kunt nagaan.

@PaulG
Ja goede, heb nu inderdaad meer algemene pagina's toevoegd. Dacht wel dat linken naar interne pagina's (producten) over het algemeen een goede zaak is? Waarom is dit kwalijk. Of bedoel je dat het lezers kan afschrikken.
----

Meer feedback is altijd welkom!
Nou, je kunt ze eigenlijk bijna wel nagaan. Gewoon stellig zijn en dan het product niet verkopen. Je wil geen conditioners met siliconen of parabenen? Dan geen conditioners met siliconen/parabenen in je shop. Of je bent ruim en je haalt de tekst weg en je laat de conditioners en shampoo's toe of je houd ze uit je assortiment.

En ja over het inlezen? ;) Dat hoor je dus nog.

Feedback GoedeShampoo.nl

9
Hallo allen,

graag hoor ik jullie kritische blik over http://www.goedeshampoo.nl/.

Door de maanden heen is er flink wat veranderd. De homepage en de menu structuur is aangepast. Er is een review site toegevoegd en teksten zijn veranderd. Ook zijn wij verhuisd naar een nieuwe, snellere server en is er een SSL certificaat toegevoegd aan de betaal pagina's.

Heel graag hoor ik wat jullie zouden verbeteren:
- Verbeterpunten
- Is de snelheid van de website OK?
- Menustructuur
- Duidelijkheid
- Betrouwbaar?

Alvast heel erg bedankt!
Laatst gewijzigd door Rudy op 02 juni 2014, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topics samengevoegd. Graag 1 feedback topic per webwinkel openen.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl