Privé- of meteen al zakelijke bankrekening bij proef/start

1
Ik wil klein beginnen om een partij in te kopen en via internet te verkopen. Hoeft niet perse een webwinkel te zijn. Voordat ik mijzelf er helemaal instort wil ik bekijken hoe het product ontvangen wordt, hoeveel tijd het mij kost etc. etc. Ik vind het al erg spannend om mij in te schrijven bij de Kamer van Koophandel, inclusief BTW nummer, bedrijfsnaam en alles wat daarbij hoort.
Hebben jullie bij de eerste stap meteen een Bedrijfsbankrekening geopend? Kom je in de problemen met de belasting als je dit op je privérekening laat storten en afboeken?

Re: Privé- of meteen al zakelijke bankrekening bij proef/sta

2
Hi Eef,

Je komt niet bij de Belastingdienst in de problemen. Wel bij een iDeal-aanvraag. Voor iDeal heb je een zakelijke bankrekening nodig (in verreweg de meeste gevallen).

Zolang je geen iDeal nodig hebt en dus alleen handelt op bijvoorbeeld Marktplaats, kun je het in theorie even privé uitproberen. Kans is groot dat je toch snel die KVK inschrijving wilt, want uiteindelijk kost het starten van een bedrijf niet zoveel meer. KVK zelf is bijv. al gratis.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Privé- of meteen al zakelijke bankrekening bij proef/sta

7
GoedeShampoo schreef:
Zyra schreef:KvK-inschrijving is niet meer gratis. Kost €50,-. Afgelopen vrijdag ben ik met een vriend mee geweest naar KvK omdat hij zich wilde inschrijven en vandaar dat ik dit nu weet.
Gelukkig wel maar eenmalig
http://www.kvk.nl/over-de-kvk/de-nieuwe ... ergoeding/

Was eerst een jaarlijkse bijdrage.
Ja, maar ik ben zo goed gestart dat ik geen bijdrage hoefde te betalen en ook geen jaarlijkse bijdrage. Ze hadden t/m 2012 de inschrijvingskosten afgeschaft en vanaf 2013 jaarlijkse bijdrage. En met 2014 weer éénmalige inschrijvingskosten ingevoerd.

Dit is mij ook nog afgelopen vrijdag uitgelegd.