Promoters van mijn webshop gezocht

1
Hallo forumleden!

De inrichting van mijn webshop is voor 90% gereed en nu kijk ik naar aanbieders die mij kunnen promoten. Ik kreeg offertes binnen van opt-inn-email verzenders, reclamezuilen langs de snelweg, flyerverspreiders, adwordsoptimalisatie, vergelijkingssites productfeedbouwers etcetera etcetera

Ik ben pas net begonnen en heb eigenlijk geen zin om nu al 10.000 euro uit te geven.

Wie heeft er tips en trucs?

Ik denk aan: autobelettering, gratis advertenties op marktplaats, stickers bij stoplichten, en andere low budget maar effectieve methoden. Of is dit niet zo effectief? Google analytics werkt maar laat nog niet veel zien.


http://www.techkoop.nl is mijn website !

Re: Promoters van mijn webshop gezocht

2
Mooie shop, de tekst in je winkelwagen loopt alleen uit de button. (chrome v 35.0)

Stickers op stoplichten, ik weet het niet. Lijkt mij niet de meest ideale manier van adverteren voor een webshop. Borden langs de weg ook niet. Je wilt landelijk klanten trekken?

Heb je je een beetje verdiept in SEO? Social media? Dit zijn gratis varianten, die echter pas hun vruchten afwerpen na maanden van investeren in tijd.

Je zou een kleine AdWords campagne op kunnen zetten om te zien of dat wat oplevert. Stel dat je 100 euro investeert en er 300 uithaalt, dan kun je mooi aan de weg timmeren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Promoters van mijn webshop gezocht

7
Ik blog wel eens wat op facebook over de ontwikkelingen in mijn website en dat vinden mijn vrienden wel leuk maar bereik er geen groot publiek mee. Enfin dat moet misschien groeien hetzelfde geldt voor twitter.

Dat de tekst van het winkelwagentje uit het blokje loopt weet ik: hier moet ik nog "betalen" van maken dan klopt het weer. Er zitten wel meer kleine dingetjes nog in zoals dat de homebutton niet werkt.

Eigenlijk hoopte ik heir ook een goede tip te vinden die mij naar een zzp-er linked die een samenhangende campgane en SEO en SEA kan doen voor de start van de marketing.

Ik was begonnen met het vullen van een sheet voor googleshopping maar dat begrijp ik kun je beter ook aan de professionelen overlaten of is dat onzin en een verkooppraatje? Enfin er zit nog veel werk aan en eigenlijk wil ik nu gaan inkopen en verkopen in plaats van al dat geprogrammeer. Ben best bereid iemand te betalen die de basisdingen voor mij inregelt maar geen 8000,- zeg maar. Gewoon een uurtarief van 45,- ex btw lijkt mij redelijk. Weten jullie iemand?

Re: Promoters van mijn webshop gezocht

8
Lijkt me geen gemakkelijke opgave, je wil verkopen aan particulieren, partij handel, business tot business, van graaf machines, kantoor benodigdheden tot tuingereedschap. En als dat nog niet genoeg is kunnen klanten ook nog mailen omdat er nóg meer dan 10000 producten zijn ? Wat wil je in je advertentie zetten, wie is de doelgroep?

Re: Promoters van mijn webshop gezocht

9
Ik vind het link wat je doet.

Het assortiment vliegt alle kanten op en, als je dadelijk goed gevonden wordt in Google, dan krijg je meest diverse vragen voorgeschoteld. Resultaat is dat je de hele dag bezig bent om te proberen een vraag zo goed mogelijk te beantwoorden over een product waar je zelf geen verstand van hebt. (Lijkt me namelijk onmogelijk met dit assortiment).

Ook heb je een B.V. Je bent je bewust van het DGA salaris wat daar aan vast hangt?

Re: Promoters van mijn webshop gezocht

11
heren,

goede kritiek

De scheiding B2B en B2C: ik denk nog na over een goede oplossing voor een splitsing van deze twee. Wellicht zelfs een andere URL. Helemaal terecht die opmerking dus. Het is ook de reden waarom bij alle artikelen ook de ex BTW prijs staat vermeld. Er komt heel veel partijhandel aan dat vind ik leuk om te doen.

Variatie aan artikelen: dat wordt inderdaad een uitdaging: echter beschik over een zeer goede leverancier die mij zeker zal helpen als ik er zelf niet uitkom. bedankt voor de waarschuwing je moet natuurlijk wel ingericht zijn op wat op je af komt.

Doelgroep B2C: dit zijn dezelfde mensen die ook de reguliere bouwmarkten bezoeken, maar die toch eerst nog even naar de prijzen op internet kijken voordat ze tot aankoop overgaan. Doel is met bepaalde (niet allemaal) de goedkoopste te zijn: zie bijvoorbeeld de Karcher K5 ECO. Die is nergens goedkoper op de vergelijkingssites googleshopping en beslist.nl verder ga ik me richten op mooie productcombi's zoals de badkamerset. Door te combineren kan ik laag gaan zitten met de prijs.

Eén van de mooie dingen is dat alle artikelen groot en klein ongeacht de hoeveelheid die je besteld altijd inclusief verzendkosten zijn, dus ook bijvoorbeeld de rolsteigers en de tegels (pallet wandtegels weegt 1300kg !).

Re: Promoters van mijn webshop gezocht

15
met stickers bij stoplichten bedoel je denk ik stickers op de paal van het verkeerslicht plakken? Als je dit bedoeld dan zou ik het niet doen. Ik heb wel eens gehoord dat de gemeente het bedrijf de reinigingskosten inrekening probeerde te brengen onder de noemer "de vervuiler betaald".