Ik heb een vraag over de verlaten winkelwagen en hoopte dat jullie mij kunnen helpen.
Als iemand zijn winkelwagen verlaat.
na 4 uur moet dan een trigger afgaan in Magento en die moet een mail sturen van dat ik als gebruiker nog een verlaten winkelwagen heb.
Op het moment dat in die 4 uur dat product uitverkocht raakt. Krijg ik dan nog een mailtje dat ik iets in mijn winkel wagen heb zitten? of word dit er dan uitgefilterd?
Re: verlaten winkelwagen campagne
2Als ik iets gruwelijk irritant vind is dat het wel.
Laatst gewoon een uur nadat ik de winkelmand verliet meteen een kortingscode van 10% en vervolgens mij iedere 2 uur een reminder sturen. Ten eerste had ik toch bijna 10% teveel betaald en ten tweede zo desperate opdringerig dat ik gevraagd heb mijn account per direct te verwijderen.
Laatst gewoon een uur nadat ik de winkelmand verliet meteen een kortingscode van 10% en vervolgens mij iedere 2 uur een reminder sturen. Ten eerste had ik toch bijna 10% teveel betaald en ten tweede zo desperate opdringerig dat ik gevraagd heb mijn account per direct te verwijderen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Re: verlaten winkelwagen campagne
3Dat is zeker erg, wordt tijd voor een blacklist met slecht webwinkels (die is er zeker).Het Varaantje schreef:Als ik iets gruwelijk irritant vind is dat het wel.
Laatst gewoon een uur nadat ik de winkelmand verliet meteen een kortingscode van 10% en vervolgens mij iedere 2 uur een reminder sturen. Ten eerste had ik toch bijna 10% teveel betaald en ten tweede zo desperate opdringerig dat ik gevraagd heb mijn account per direct te verwijderen.
Ik denk dat op kort tijdstip zo een mail niet echt veel oplevert. Ik vind een vervolgmailtje op de volgende dag veel beter (Voorbeeld wehkamp). Als er weinig voorraad is zou ik het zeker niet, het is zeker erg balen voor de klant als hij dan eindelijk wil kopen de producten niet meer op voorraad zijn.
Re: verlaten winkelwagen campagne
4Daar zou ik een slimmer algoritme voor verzinnen. Als iemand om 22:00 uur 's avonds het winkelwagentje achterlaat, heeft om 02:00 uur 's nachts mailen minder effect dan om 8:00 uur 's ochtends. Aangezien mensen vaak een redelijk regelmatig dag/nacht-ritme hebben, is rond 21:30 uur de volgende dag mailen mogelijk nog effectiever: de kans dat iemand rond die tijd opnieuw online is, is waarschijnlijk groter.rvdelft schreef:Als iemand zijn winkelwagen verlaat.
na 4 uur moet dan een trigger afgaan in Magento en die moet een mail sturen van dat ik als gebruiker nog een verlaten winkelwagen heb.
Die mail hoort er inderdaad uitgefilterd te worden. Er is een beter alternatief: pas mailen wanneer het artikel weer op voorraad is.rvdelft schreef:Op het moment dat in die 4 uur dat product uitverkocht raakt. Krijg ik dan nog een mailtje dat ik iets in mijn winkel wagen heb zitten? of word dit er dan uitgefilterd?
De eerder genoemde bezwaren lijken me minder ter zake doen: je mag namelijk sowieso pas reclame mailen na een opt-in. Een goede herinneringsmail bereikt dus alleen bezoekers die prijs stellen op zo'n herinnering en dat verhoogt opnieuw de effectiviteit.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: verlaten winkelwagen campagne
5Dus dan mag dit mailtje bij nieuwe klanten in principe niet verstuurd wordenDe eerder genoemde bezwaren lijken me minder ter zake doen: je mag namelijk sowieso pas reclame mailen na een opt-in. Een goede herinneringsmail bereikt dus alleen bezoekers die prijs stellen op zo'n herinnering en dat verhoogt opnieuw de effectiviteit.
Het lijkt mij niet echt gebruikelijk dat mensen niet betalen maar wel een (double) opt-in uitvoeren.
Re: verlaten winkelwagen campagne
6Terugkerende klanten met een account.finalwebsites schreef:Dus dan mag dit mailtje bij nieuwe klanten in principe niet verstuurd wordenDe eerder genoemde bezwaren lijken me minder ter zake doen: je mag namelijk sowieso pas reclame mailen na een opt-in. Een goede herinneringsmail bereikt dus alleen bezoekers die prijs stellen op zo'n herinnering en dat verhoogt opnieuw de effectiviteit.
Het lijkt mij niet echt gebruikelijk dat mensen niet betalen maar wel een (double) opt-in uitvoeren.
Of iemand die een bestelling plaatst, niet betaald maar dus wel akkoord heeft gegeven.
Hoe wil je anders het e-mail adres van iemand ontvangen wanneer deze nooit eerder een bestelling heeft geplaatst? Niemand die zijn e-mail gaat invullen om herinnerd te worden aan een product in zijn winkelmand.
Re: verlaten winkelwagen campagne
7Natuurlijk zijn er voldoende situaties waar het wel mag/kan:RicardoV schreef: Terugkerende klanten met een account.
Of iemand die een bestelling plaatst, niet betaald maar dus wel akkoord heeft gegeven.
Hoe wil je anders het e-mail adres van iemand ontvangen wanneer deze nooit eerder een bestelling heeft geplaatst? Niemand die zijn e-mail gaat invullen om herinnerd te worden aan een product in zijn winkelmand.
- Eerst vragen voor nieuwsbriefinschrijving
- klant account aanmaken (met opt-in) voor checkout
Maar goed dat was ook niet de vraag van het topic, zoals Ward aangeeft is er een voorraad filter nodig voordat het bericht wordt verstuurd.
Re: verlaten winkelwagen campagne
8Precies, en omdat zo'n filter toch nodig is, kun je meteen het nuttige met het aangename verenigen en andere triggers toevoegen: "we hebben x weer op voorraad" of "we hebben y tijdelijk in prijs verlaagd".finalwebsites schreef:Maar goed dat was ook niet de vraag van het topic, zoals Ward aangeeft is er een voorraad filter nodig voordat het bericht wordt verstuurd.
Bijvoorbeeld bol.com heeft een batterij triggers: een omdat je jarig bent, een omdat je al zoveel jaar klant bent, een omdat je al een paar maanden niets hebt besteld, enzovoort, enzovoort. E-mailmarketing anno 2014 vraagt om slimme data mining en daarin is de actuele voorraad slechts één variabele.
Re: verlaten winkelwagen campagne
9Juist relevantie, is erg belangrijk anders wordt je bericht snel gezien als spam of de berichten worden niet meer gelezen.
Re: verlaten winkelwagen campagne
10Ik kreeg zojuist een mail van cheaptickets (30min na mijn bezoek) over een vliegreis in mijn winkelmandje. Zonder er uberhaupt een account te hebben of ergens een opt-in aan te vinken.
Zijn zij verkeerd bezig of mag dit toch wel?
Ook voor ts interessant..
Zijn zij verkeerd bezig of mag dit toch wel?
Ook voor ts interessant..
Re: verlaten winkelwagen campagne
11Zover ik weet zijn daar toch net iets andere regels voor. Dat zie ik ook in de parkeerbranche, doen ze eigenlijk hetzelfde om de klanten binnen te halen. Terwijl jij als webshophouder dat weer niet mag doen.RicardoV schreef:Ik kreeg zojuist een mail van cheaptickets (30min na mijn bezoek) over een vliegreis in mijn winkelmandje. Zonder er uberhaupt een account te hebben of ergens een opt-in aan te vinken.
Zijn zij verkeerd bezig of mag dit toch wel?
Ook voor ts interessant..
Re: verlaten winkelwagen campagne
12hmm hoe kunnen ze je mailen zonder acc? in welke stap laat je een email adres achter dan?RicardoV schreef:Ik kreeg zojuist een mail van cheaptickets (30min na mijn bezoek) over een vliegreis in mijn winkelmandje. Zonder er uberhaupt een account te hebben of ergens een opt-in aan te vinken.
Zijn zij verkeerd bezig of mag dit toch wel?
Ook voor ts interessant..