Bezorging op afhaalpunt

1
De hele week hoor ik op de radio, dat als ik het goed versta 24% van de online kopers, hun bestelling het liefst laat bezorgen op een afhaalpunt in plaats van op hun eigen adres. Dit is een reclame van DPD. Nu lijkt 24% mij wat overdreven, maar het is wel een dusdanig indrukwekkend percentage, dat het me de moeite waard leek deze optie aan de webshop toe te voegen.

Daarom heb ik nu na lang zwoegen een afleverpunt zoekfunctie gemaakt om afleverpunten in de buurt te zoeken voor PostNL en DPD te zoeken op basis van postcode + huisnummer.

Hoe denken jullie daarover? Zou dit de moeite waard zijn geweest?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Bezorging op afhaalpunt

2
Volmondig JA!

Voor jouw beeldvorming, we hebben ons bestelproces iets aangepast dat je eerst vijf suggesties krijgt a/d van de postcode (factuuradres). 75% kies daarmee ook voor een afhaalpunt (en ons voordeel dat er veel minder vragen zijn 'hoelaat komen ze nou ??')

Succes ermee! ;)
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Bezorging op afhaalpunt

3
Ik zat precies hetzelfde te bedenken toen ik die reclame hoorde. Dacht eigenlijk eerst dat het juist reclame was voor een afhaalpunt. Maar dat was niet het geval.

Het spaart volgens mij ook nog verzendkosten uit. Ben ook wel benieuwd wat DHL gaat goed met de pakketbussen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Bezorging op afhaalpunt

5
Het heeft puur te maken met kosten drukken door pakketdiensten

Bezorgers worden al uitgemolken. Het is eenvoudiger om naar 1 afhaalpunt af te leveren dan 40 adressen. Daarbij geen problemen bij afgeven aan de buren.

Sterker nog ik denk dat grote verzenders extra korting krijgen bij deze verzendmethode.