Geschil met vervoerder

1
Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Graag hoor ik jullie mening over de volgende situatie.

Ik heb een contract bij een vervoerder waardoor ik betere tarieven heb voor bepaalde landen.
Dit contract is gebaseerd op een bepaalde weekomzet die ik draai.

Blijkbaar kwam ik in de vakantieperiode € 0,05 tekort waardoor ik, zonder het te weten, de daarop 2 volgende weken mijn zendingen heb geboekt tegen een hoger tarief. (Ik was terug gevallen in een hogere band zoals dat zo mooi heet).
Ik heb dus geen notificatie o.i.d. ontvangen en kwam er pas ongeveer 1,5 week later achter bij het inboeken van de factuur.

Ik dacht dat de vervoerder een fout had gemaakt en sprak ze daar op aan. Toen aan het licht kwam dat het geen fout was heb ik gevraagd om een credit. Dit heb ik gedaan omdat ik geen waarschuwing heb gekregen en de hogere band bovendien meer dan een verdubbeling van mijn tarief was... Griekenland bijvoorbeeld was € 18,- en nu ineens liep ik, zonder het te beseffen een zending aan te maken voor € 42,-. Extra pijnlijk is dus omdat ik de omzet niet gehaald heb met € 0,05...

De vervoerder is langs geweest en gaven aan een nieuw contract op te stellen dat zoiets niet meer kon gebeuren maar aan het eind van het gesprek werd wel gezegd dat een credit niet kon omdat ze niets fout hadden gedaan, contract is contract.

Telefonisch is daarna een compensatie van € 100,- geboden maar mijn schade is € 700,-.
Ik ben daar niet meer akkoord gegaan en had al eerder aangegeven op zoek te gaan naar een andere vervoerder en was dat nog steeds van plan.

Vandaag ben ik gebeld en ze willen 50-50 doen, een compensatie van € 350,-
Echter is de manager (niet mijn contactpersoon) niet blij dat ik aan het dreigen was weg bij te gaan dus nu wil deze manager dat ik ook een contract teken waarbij ik aangeef nog voor minimaal een jaar te blijven.

Met de € 350,- ga ik in principe mee akkoord (met tegenzin) maar ik ben wel van mening dat de vervoerder hier fouten heeft gemaakt (of minimaal een service niveau van 0 laat zien) en dit ook laat blijken door mij een contract te laten tekenen dat ik blijf.

Aan de ene kant heb ik geen zin in gezeur. Buiten deze kwestie werk ik al ruim 6 jaar naar tevredenheid met deze vervoerder en ik heb sowieso geen idee of ik bij een andere vervoerder dezelfde tarieven zou kunnen krijgen en snelheid van levering.

Mijn vrouw zegt dat ik weg moet gaan en ook mijn collega is het er niet mee eens.

Wat is jullie gedachte?

Re: Geschil met vervoerder

2
Lastig verhaal, maar duidelijk uitgelegd.

Ben je verder wel tevreden over het serviceniveau?

Ik denk dat die vraag de doorslag moet geven. Afgaande op het geluid van je vrouw en collega is dat niet zo, maar daar zijn dan vast meer redenen voor, denk ik dan.
StoreCore.io

Re: Geschil met vervoerder

3
Tja je hebt een contract en al is het maar 0,05 euro het zit in hun systeem wat automatisch werkt. Met automatsiche systemen krijg je dit. Ze hebben natuurlijk ook automatsiche systemen nodig.

Natuurlijk als je een goede klant bent zou men flexibel moeten zijn en schijnbaar wil men jou niet als klant verliezen. 50/50 is dan een redelijke oplossing lijkt me.

Gaan ze er niet mee akkoord, aanbieders genoeg zou ik zeggen die je graag als klant willen hebben. Dreig je er mee zorg dan wel dat je ook van vandaag op morgen kan overstapen en niet aan ze vast blijft hangen.

Re: Geschil met vervoerder

4
Kan je in het nieuwe contract een clausule laten opstellen dan indien je weer in een 'lagere band' zou gaan vallen dat je tijdig op de hoogte gesteld wordt? Zodat je nu zeker bent dat dit niet nog een keer voor kan komen.

Overigens kan het toch geen kwaad om even rond te kijken of je ergens anders een gelijkwaardig of beter tarief kan krijgen?

Ik zou overigens gewoon opzeggen. Maarja ik ben nogal 'hardcore' wat dat betreft. Betaal liever bij een andere partij meer dan zo behandeld te worden maarja zo ben ik dan weer :lol:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Geschil met vervoerder

5
Bedankt voor de reacties!
Ward schreef:Ben je verder wel tevreden over het serviceniveau?
Ik heb de naam van de vervoerder niet genoemd maar ik ben buiten dit voorval wel erg tevreden over het serviceniveau. Ik vrees ook dat mijn vaste klanten gaan piepen indien ik overstap naar een andere vervoerder waarbij de transit tijd (wellicht) langer is.

Ook het prijsniveau van andere vervoerders weet ik niet maar ik heb dagelijks minimaal 1 zending naar Griekenland, Finland, Estland, Litouwen, Polen, Italië en meerdere naar België. Allemaal volgende dag geleverd (bij grotere steden).

Mijn vrouw werkt niet in de zaak dus heeft zelf geen ervaring met deze vervoerder en gaat slechts uit van mijn verhaal. Ze kan het dan wat makkelijker beoordelen maar een overstap is niet zo snel gedaan.
bbob schreef:Dreig je er mee zorg dan wel dat je ook van vandaag op morgen kan overstapen en niet aan ze vast blijft hangen.
Direct overstappen kan ik niet. Ook zoiets kost weer tijd (afspraken, onderhandelingen) en aanpassingen aan de site (lees: geld) en werkwijze met zich mee. De € 350,- die ik nu niet gecompenseerd krijg ben ik zeer zeker minimaal kwijt aan het zoeken naar een andere vervoerder en aanpassingen.
Het Varaantje schreef:Kan je in het nieuwe contract een clausule laten opstellen dan indien je weer in een 'lagere band' zou gaan vallen dat je tijdig op de hoogte gesteld wordt?
Daar is het nieuwe contract ook voor. In plaats van de omzet over 1 week wordt deze nu gezet op 26 weken zodat eventuele rustige perioden niet direct betekenen dat ik weer met € 0,05 de boot in kan gaan.

Ik kan ook redelijk "hardcore" zijn, dat is overigens wel nodig af en toe. Maar, ik haal me wellicht veel werk op de hals en ongeruste klanten door een overstap te maken om deze kwestie.

Ik ga er nog even over nadenken maar heb veel goede input gehad, thanks.

Re: Geschil met vervoerder

6
Ben je tevreden is wisselen zoals je aangeeft geen optie.
Het is in het algemeen echter nooit verkeerd om te kijken naar een alternatief.

Wij werken met verschillende leveranciers (kleine markt) die elkaars concurrent zijn. Ik ben er altijd open over dat ik ook met anderen werk. Bij de ene koop ik wat meer als de ander wat niet wegneemt dat ik kan schuiven met de inkoop als ik dat wil.

Het argument met 1 partij te werken is dat je betere prijzen krijgt door de grote die je hebt. Dat klopt. Aan de andere kant werk je met 2 kun je dezelfde prijzen ook krijgen als je het hard speelt. Dit hangt natuurlijk helemaal samen met hoe groot je als klant bent, doe je 10.000 euro dan zullen ze er niet wakker van liggen, ga je richting 50 of 100.000 euro dan lopen ze (afhankelijk van je markt) toch harder en kun je rustig 2 leveranciers gebruiken.

Voorlopig zou ik het 50/50 accepteren maar hou in je achterhoofd altijd een alternatief paraat mocht er iets gebeuren. Met een alternatief kun je daar ook open over zijn dat je nu tevreden bent maar toch in de toekomst misschien een alternatief wil

Re: Geschil met vervoerder

7
Soort gelijke taferelen met DHL meegemaakt. Toen die per mail aangaven niet te crediteren, belde ik ze dezelfde dag nog op om te melden dat ze de volgende dag niet meer hoefden te komen. Ik had meteen een andere vervoerder geregeld. Sindsdien ga ik met DHL het gesprek niet eens meer aan. Wat ik dus als ik jou was zou doen, mag duidelijk zijn.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Geschil met vervoerder

9
De vervoerder is gisteren weer langs geweest met het nieuwe contract waardoor zoiets niet meer kan gebeuren.

Het contract dat ik dan minimaal een jaar nog klant moest blijven hebben ze achterwege gelaten.

Door de 50-50 regeling heb ik er voorlopig vrede mee maar ik ga, als ik wat meer tijd heb, wel eens informeren bij andere partijen voor tarieven.

Re: Geschil met vervoerder

10
inetverhuurshop schreef:
frafra schreef: Ik heb een contract bij een vervoerder waardoor ik betere tarieven heb voor bepaalde landen.
Dit contract is gebaseerd op een bepaalde weekomzet die ik draai.

Wat is jullie gedachte?
Tijd voor een open huwelijk :roll:
Denk dat er gekozen is om eens voorzichtig te gaan kijken naar een partner erbij zodat je je partner als het echt slecht gaat kan inruilen ;-)

Kan natuurlijk ook dat je er gewoon een huwelijk bijneemt, dan ben je een vervoersbigaminst ;-)
In de vervoersector is dat heel normaal.

Re: Geschil met vervoerder

11
bbob schreef: Denk dat er gekozen is om eens voorzichtig te gaan kijken naar een partner erbij zodat je je partner als het echt slecht gaat kan inruilen ;-)

Kan natuurlijk ook dat je er gewoon een huwelijk bijneemt, dan ben je een vervoersbigaminst ;-)
In de vervoersector is dat heel normaal.

Ben ik ook, bevalt ook goed. Het is ook niet zo, dat je dan meer betaald. Want je kunt ze dan ook leuk tegen elkaar uitspelen om goede tarieven te krijgen. Monden vallen over het algemeen open, als ik vertel wat ik betaal. Ik denk zelfs, dat ik als ik trouw aan 1 vervoerder zou zijn, meer zou betalen. Dan is me onderhandelingspositie immers zwakker.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!