Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

31
Jan Roelofsen schreef:Heerlijk gevoel is dat :)

Opvallende regel zag ik:
enkele image's achter SSL vandaan gehaald om snelheid te winnen.
Terwijl ik in een ander comment (ander topic) las dat met een moderne server SSL geen verschil mag maken in snelheid..?


Afbeelding

http://www.dutchcowboys.nl/online/de-to ... irritaties
Zeker. Ik heb een topic gestart of de winkel nu geheel achter SSL moet verdwijnen of niet. Ik lees wel een boel hoofdpijn topics op internet met Magento en geheel achter SSL. Er zijn zo merk ik toch nog wel een paar zaken waar je rekening mee moet houden.

Vandaag heb ik al mijn energie gestoken in het sneller maken van mijn webwinkel. Op mijn frontpage waren 4 plaatjes die de https opvroegen en zorgden voor een flinke vertraging. Als de hele winkel achter SSL verdwijnt, wat gebeurd er dan wel niet??

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

33
Be-Slank schreef:Leuk om te lezen dat al je inspanningen ook lonen. Fijn dat je de tips gelijk oppakt en het resultaat hier dan ook deelt.
Graag gedaan! :D

Ik ga denk ik wel even vragen aan een mod of ze mn link kunnen verwijderen. Met alle goede bedoelingen heb ik nu bijna 300 bezoekers achter de rug via dit forum. Dat is wel even goed zo denk ik voordat ook al mn stats echt compleet door de war liggen haha :D
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

36
Royk schreef:Ik ga denk ik wel even vragen aan een mod of ze mn link kunnen verwijderen. Met alle goede bedoelingen heb ik nu bijna 300 bezoekers achter de rug via dit forum. Dat is wel even goed zo denk ik voordat ook al mn stats echt compleet door de war liggen haha :D
Dat zou ik niet doen: dit forum wordt goed geïndexeerd en elke goede backlink is er één.

Als je de stats zuiver wilt houden, verwijder je gewoon de statistische uitbijters.
StoreCore.io

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

37
Ward schreef:
Royk schreef:Ik ga denk ik wel even vragen aan een mod of ze mn link kunnen verwijderen. Met alle goede bedoelingen heb ik nu bijna 300 bezoekers achter de rug via dit forum. Dat is wel even goed zo denk ik voordat ook al mn stats echt compleet door de war liggen haha :D
Dat zou ik niet doen: dit forum wordt goed geïndexeerd en elke goede backlink is er één.

Als je de stats zuiver wilt houden, verwijder je gewoon de statistische uitbijters.
Bedankt Ward. Waardevolle informatie zoals iedere keer weer!

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

38
Middels een hoop aangepakt. De webwinkel is een behoorlijk stuk sneller geworden en ik heb een paar aanpassingen gemaakt aan de looks van de winkel. Afkijken van andere zeg maar. Ik ben nog niet over alles tevreden maar goed. Dat is een eigenschap die ik als grafisch persoon altijd heb.

Het probleem:

Mensen kijken wel, bladeren door de winkel heen, neuzen minuten lang rond maar kopen niets. Ik heb het aantal bezoeken op weten te voeren met adwords en de doelgroep komt netjes binnen. Ondanks meer bezoekers die ook betaald netjes door de winkel bladeren doet geen aankoop.

Nu heb ik thuis hier dagelijks discussie over want het frustreert me enorm. Ik creëer het artwork allemaal zelf, bijna ieder artwork kan je voorzien van een naam welke ik er gratis voor de koper inzet, het verzenden is vanaf een wat grotere maat zelfs gratis, gratis retour sturen ongeacht dat er een persoonlijke naam op staat (groot risico voor mij), een vaste telefoon aangeschaft zodat het meer vertrouwen geeft, een keurmerk, goede review score.. de vele honderden man uren in het bouwen en mooi maken van een leuke nette ogende winkel. En toch blijven de verkopen zo enorm achter.

Nu is het een product waar je misschien even een nachtje over moet slapen of moe tje even overleggen met man of vrouwlief voordat je het aanschaf. 25% van mijn bezoekers zijn terugkerend.

Toch, momenteel een conversie van 0,45 en dropping.

Ik ga nu maar eens stunten met de prijs wat tegen al mijn zintuigen in gaat. Als de mensen dan wel wat kopen is de prijs misschien een factor geweest. ik moet het uitsluiten. Immers kan ik moeilijk vragen aan de bezoekers wat ze van de prijs vinden. Ik vrees ook dat de muurstickers die je voor 5 euro om de hoek kan kopen ook een doorn in het oog kan zijn. Ik wil zelf met de tijd ook muurstickers gaan produceren alleen was het plan eigenlijk om niet weer een winkel te zijn met weer dezelfde boom stickers die je in 1001 winkels kan kopen (creatief - NOT!) En wellicht zit gewoon bijna niemand op een leuke unieke decoratie met naam op canvas te wachten.

Wat zouden jullie doen? Adwords loopt nu 3 dagen op 8 euro per dag. Misschien met een "december sale" kijken wat er gebeurd? Als ik dan voor vrijdag geen aankopen heb gehad ga ik denk ik de adwords machine even op pauze zetten. Immers is het de bedoeling dat het zich terug verdiend.

Men, ik zit even met mn ziel onder mn armen op het moment. Ik wil nog een boel artwork creëren maar daar heb ik even helemaal geen behoefte meer aan. De zin en drive ontbreekt at this moment!

Nu is de winkel pas sinds juli echt online. Maar toch, er zijn genoeg succes verhalen te lezen op internet. En met middels 40 tot 60 bezoekers per dag moet daar iedere 2 dagen toch wel een sale bij kunnen zitten. Toch?

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

39
Misschien kan ik je nog helpen met wat tips.

Ik klik de pagina 'muurdecoraties voor meisjes' open. Ik zie hele leuke fleurige decoraties, maar o, wat zijn ze groot! Pas als ik doorklik, zie ik dat er verschillende maten verkrijgbaar zijn. Dat zou ik al eerder willen weten.

Je laat op de foto een vrij groot formaat zien, en toont daarbij de prijs voor het kleinste formaat. Valt het toch een beetje tegen als je het grootste formaat wil hebben en die blijkt dan even € 40 extra te kosten. Persoonlijk vind ik € 39 voor een decoratie van 40 x 40 cm best duur, maar ik ben er niet in thuis moet ik eerlijk zeggen.

Datzelfde geldt voor alle categorieën: foto's van grote decoraties (wel heel leuk overigens) en dan de prijs van het kleinste formaat erbij. Ik zou dat anders doen want dat is best een domper als je een bestelling wil plaatsen.

Ook nog een puntje: je hebt geen voorraad. Hou er rekening mee dat mensen die iets bestellen dat het liefste gisteren al in huis willen hebben. Is het geen idee om bijvoorbeeld de kinderschilderijen slechts in 1 maat aan te bieden en daarvan dan ook een klein voorraadje te hebben? En ik vind een decoratie van 30 x 30 cm op een drukke kinderkamer ook al erg leuk. Wat te denken van een tweeluik? Bijvoorbeeld series van twee schilderijtjes die je apart kunt bestellen maar ook heel leuk zijn als tweeluik.

Je richt je nu vooral op de kleintjes. Voor mijn jongste dochter van 8 zie ik eigenlijk al niets geschikts meer. Misschien kun je daarin nog wat uitbreiden. Tieners misschien ook nog meepakken.

Nou ja, zomaar wat ideetjes. Misschien kun je er wat mee.

Succes!

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

40
Bedankt voor je reactie. Erg fijn om te ontvangen!

Momenteel richt ik me nog even op de babykamers. Met de eenvoudige reden dat ik maar 1 hand heb en ik de winkel naast mn bedrijfje als illustrator draai en ik het daar heel erg druk heb met een paar grote tekenklussen. Alles komt op tussendoor en de avonduren uit. Maar, artwork voor tieners zit zeker in de planning! Mits er wat sales gaan ontstaan. Immers steek ik graag tijd in iets dat werkt.

Betreft de maten. Dat is een hele interessante opmerking. Ik ga daar wat mee doen. Misschien kan ik ook een nog kleinere maat aanbieden zodat in ieder geval een soort van budget versie aanwezig is. De prijzen zijn op zich gewoon netjes. Ik heb een formule op de prijs gehanteerd op mijn inkoop. Ik kan natuurlijk een beetje zakken maar dat heeft invloed op alles. Dan zou ik me gaan moeten richten op grote volume verkoop, en dat zie ik nog niet zo heel snel gebeuren. De 20% korting op alles voor deze maand zal vast een blik geven hoe mensen op de prijs gaan reageren. Interessant!

Betreft voorraden, het is bijna onmogelijk omdat erg veel antwork juist persoonlijk gemaakt kan worden met een naam erop. Dat kan ik natuurlijk niet op voorraad nemen. 2 a 3 dagen wachten op een gepersonaliseerd object, dat gedrukt moet worden, drogen en in elkaar gezet moet worden, dat moeten de mensen maar eens een keer gaan slikken. Ik snap dat de wereld 180km per uur voorbij vliegt en iedereen rent, belt, internet met 400mbit etc.. dat doe ik zelf ook. Maar soms gaan dingen even niet zo snel omdat het niet kan. :)

2 luik en 3 luik versies zijn ook leuk. Maar het zal in de prijs zichtbaar gaan zijn. 2 canvassen zijn ook 2 canvas inkoop prijsjes. Misschien alleen leuk in kleine afmetingen?

Thanks voor je feedback. Geeft me weer even een beetje energie! Mn vrouw wordt middels ook gek van me en probeer ik het onderwerp even een beetje te ontwijken zodat we ook nog over andere dingen praten. haha.. Een webwinkel beginnen. Man man man, ik vind het een fantastische trip. Maar hij hakt er wel in!

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

41
Ik zit zelf nog te denken:

Misschien maak ik het niet duidelijk genoeg dat juist zoveel artwork persoonlijk gemaakt kan worden. Wellicht dat daar nog iets te winnen is. En dat ik het artwork allemaal zelf teken. Met name dat laatste is denk ik toch best een romantisch dingetje om mee te geven. Ik vind dat leuker dan al die Chinese troep die je voor een paar euro bij de Liddle haal.

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

42
Ik zou er zeker de nadruk op leggen dat het allemaal eigen ontwerpen zijn en dat het vrij exclusief is.

Dat van die voorraad bedoelde ik ook schilderijtjes waar geen naam op komt te staan. Logisch dat je die niet op voorraad kunt hebben.

Ik ben het met je eens dat mensen, als ze iets persoonlijks, iets bijzonders willen hebben, daar best een paar dagen op moeten kunnen wachten, maar veel mensen zoeken nou eenmaal iets dat ze de volgende dag in huis kunnen hebben.

Misschien kun je bij de decoraties zetten: muurdecoratie..., diverse maten. Vanaf 39,90. (Even als voorbeeldje)

Hier is het trouwens andersom. Mijn man kan soms erg moe worden van alle ideetjes en dingetjes rondom de webwinkel, het stress gebeuren vlak voor beurzen en zo.

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

43
Droomjuweeltjes schreef:Ik zou er zeker de nadruk op leggen dat het allemaal eigen ontwerpen zijn en dat het vrij exclusief is.

Dat van die voorraad bedoelde ik ook schilderijtjes waar geen naam op komt te staan. Logisch dat je die niet op voorraad kunt hebben.

Ik ben het met je eens dat mensen, als ze iets persoonlijks, iets bijzonders willen hebben, daar best een paar dagen op moeten kunnen wachten, maar veel mensen zoeken nou eenmaal iets dat ze de volgende dag in huis kunnen hebben.

Misschien kun je bij de decoraties zetten: muurdecoratie..., diverse maten. Vanaf 39,90. (Even als voorbeeldje)

Hier is het trouwens andersom. Mijn man kan soms erg moe worden van alle ideetjes en dingetjes rondom de webwinkel, het stress gebeuren vlak voor beurzen en zo.
Haha fijn om te horen dat het niet alleen hier zo gaat :D

Ik ga eens uitzoeken of ik het woordje "vanaf" voor de prijs kan krijgen. Ik denk dat ik dan even een template ergens moet aanpassen. Vanavond ga ik verder aan de winkel. Voor nu stapelt het werk zich op hier wat weg getekend moet worden! :)

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

44
Vannacht tot half 2 gewerkt aan een product als proefobject. Ben door een heleboel tekenwerk voor klanten momenteel even aan de avonden en nachten overgeleverd haha!

Ik heb het product "Kleurige hartjes" als project object genomen om te kijken wat ik allemaal kan verbeteren. Wellicht dat het een potentiële koper helpt om tot een koop over te gaan en de eventuele twijfel weg te nemen

wat heb ik gedaan:

- Titel van het artikel iets korter gemaakt. Wellicht snij ik in mn SEO vingers hiermee. Wel beter leesbaar zo (rustiger)
- Het woordje "Vanaf" voor de prijs kunnen krijgen.
- Productfoto langwerpig gemaakt ipv vierkant. hierdoor valt de informatie rechts er mooi langs
- In de informatie rechts achter levertijd de tekst "(maatwerk)" toegevoegd
- In de informatie rechts aangegeven dat er meerdere formaten zijn (mocht dat kwartje nog niet gevallen zijn)
- 1 product foto gemaakt met het artwork in verschillende maten zichtbaar, ter illustratie
- In de informatie eronder een extra Tab aangemaakt met klantenservice informatie
- de USP icons helemaal rechts rond gemaakt en de tekst verbeterd.
- veilig betalen en logo van webwinkelkeur toegevoegd.


To do:
Mogelijk moet ik de categorie pagina forceren dat enkel een "lijst" weergave mogelijk is. Dan komen ze onder elkaar te staan en staat er rechts al een beetje informatie. Wat vinden jullie daarvan? (dit kan je nu in de toolbox zelf veranderen op de categorie pagina

Ik heb nog oorlog met de CCS om de kleur van de prijzen goed te krijgen. Ergens is er een conflict.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie hierop.

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

45
Je kunt in Google Chrome met de rechtermuisknop op een paginaonderdeel klikken en Element inspecteren kiezen in het snelmenu. Op het tabblad Styles zie je dan de toegepaste CSS-stijlen. Op het tabblad Computed rechts daarnaast staat de berekende CSS-layout; schakel je hier Show inherited properties in, dan zie je van welke CSS-definities bepaalde instellingen worden overgenomen.

Hetzelfde "onderwaterscherm" kun je overigens gebruiken om kleuren uit te proberen. Je kunt de CSS-instellingen en HTML-code van de huidige pagina er namelijk mee wijzigen.
StoreCore.io

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

47
thanks!! Jazeker, het zit me ook enorm dwars dat de winkel zo slecht converteert. Na alle inzet en toch zo leuke producten!

Vind je de prijzen misschien ook iets interessanter bij het test artikel? Startende met een 30x30 voor weinig en ook 50x50 toegevoegd zodat er meer producten zijn en de stapjes in prijs omhoog wat korter

Thanks Ward, ik gebruik zelf Firebug in firefox. Het vinden van de CSS is het probleem niet. Dat hij de CSS aanpassing negeert, dat is het probleem. In Magento kan je een custom CSS aanmaken welke middels een aardige lijst is geworden. Hij negeert mijn CSS aanpassing op de prijs. Wellicht mis ik nog een stukje code. Boeiend en frustrerend tegelijk haha! dat is weer iets voor vannacht! :D

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

48
Wat nog wel eens wil helpen, is met !important een override forceren:

Code: Selecteer alles

.fooBar {
  color: #a70059 !important;
}
Verder moet je soms om samengestelde eigenschappen heen werken. Als het CSS-stylesheet dit gebruikt:

Code: Selecteer alles

.fooBar {
  border-top-color: #123456;
  border-right-color: #123456;
  border-bottom-color: #123456;
  border-left-color: #123456;
}
kun je dat niet altijd overschrijven met:

Code: Selecteer alles

.fooBar {
  border-color: #abcdef;
}
Dit is een wat raadselachtig en onlogisch probleem, maar je kunt het omzeilen door dan opnieuw alle individuele eigenschappen te noemen:

Code: Selecteer alles

.fooBar {
  border-top-color: #abcdef;
  border-right-color: #abcdef;
  border-bottom-color: #abcdef;
  border-left-color: #abcdef;
}
StoreCore.io

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

52
Royk schreef:Middels een hoop aangepakt. De webwinkel is een behoorlijk stuk sneller geworden en ik heb een paar aanpassingen gemaakt aan de looks van de winkel. Afkijken van andere zeg maar. Ik ben nog niet over alles tevreden maar goed. Dat is een eigenschap die ik als grafisch persoon altijd heb.

Het probleem:

Mensen kijken wel, bladeren door de winkel heen, neuzen minuten lang rond maar kopen niets. Ik heb het aantal bezoeken op weten te voeren met adwords en de doelgroep komt netjes binnen. Ondanks meer bezoekers die ook betaald netjes door de winkel bladeren doet geen aankoop.

Nu heb ik thuis hier dagelijks discussie over want het frustreert me enorm. Ik creëer het artwork allemaal zelf, bijna ieder artwork kan je voorzien van een naam welke ik er gratis voor de koper inzet, het verzenden is vanaf een wat grotere maat zelfs gratis, gratis retour sturen ongeacht dat er een persoonlijke naam op staat (groot risico voor mij), een vaste telefoon aangeschaft zodat het meer vertrouwen geeft, een keurmerk, goede review score.. de vele honderden man uren in het bouwen en mooi maken van een leuke nette ogende winkel. En toch blijven de verkopen zo enorm achter.

Nu is het een product waar je misschien even een nachtje over moet slapen of moe tje even overleggen met man of vrouwlief voordat je het aanschaf. 25% van mijn bezoekers zijn terugkerend.

Toch, momenteel een conversie van 0,45 en dropping.

Ik ga nu maar eens stunten met de prijs wat tegen al mijn zintuigen in gaat. Als de mensen dan wel wat kopen is de prijs misschien een factor geweest. ik moet het uitsluiten. Immers kan ik moeilijk vragen aan de bezoekers wat ze van de prijs vinden. Ik vrees ook dat de muurstickers die je voor 5 euro om de hoek kan kopen ook een doorn in het oog kan zijn. Ik wil zelf met de tijd ook muurstickers gaan produceren alleen was het plan eigenlijk om niet weer een winkel te zijn met weer dezelfde boom stickers die je in 1001 winkels kan kopen (creatief - NOT!) En wellicht zit gewoon bijna niemand op een leuke unieke decoratie met naam op canvas te wachten.

Wat zouden jullie doen? Adwords loopt nu 3 dagen op 8 euro per dag. Misschien met een "december sale" kijken wat er gebeurd? Als ik dan voor vrijdag geen aankopen heb gehad ga ik denk ik de adwords machine even op pauze zetten. Immers is het de bedoeling dat het zich terug verdiend.

Men, ik zit even met mn ziel onder mn armen op het moment. Ik wil nog een boel artwork creëren maar daar heb ik even helemaal geen behoefte meer aan. De zin en drive ontbreekt at this moment!

Nu is de winkel pas sinds juli echt online. Maar toch, er zijn genoeg succes verhalen te lezen op internet. En met middels 40 tot 60 bezoekers per dag moet daar iedere 2 dagen toch wel een sale bij kunnen zitten. Toch?
Een vriendin van mij is ook bezig en sinds een paar weken online. Die moppert ook op deze manier, ze heeft zelfs meer bezoekers dan ik per dag, maar geen verkopen. Ik heb haar nogal een heleboel tips gegeven dus ze kan aan het werk.

Daarbij kwam ik achter dat zij vooral adverteert via Facebook en de mensen dan doorstuurt naar haar webshop en dat resultaat was zelfs 65% van de bezoekers! Maar kopen niets.

Heb haar geadviseerd vooral SEO goed uit te voeren en focus meer op Google te leggen i.p.v. Facebook. Beetje geld rondpompen en mensen kopen niets is zonde.

En daarbij heb ook geduld! Mensen zoeken vooral op dit moment en pas als ze het 100% weten gaan ze kopen. Ik heb ook sales, nu ook... verschillende merken zijn ook verschillend afgeprijsd. En mensen houden daarvan. Krijg nu zelfs bestellingen uit België, terwijl ik vorig jaar bijna niets verkocht had in december.

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

53
Royk schreef:Gisteren zowaar 2 sales! Dat is even een fijn gevoel. Misschien de 20% korting op alles actie? Misschien toch de andere opzet van het tonen van producten (daar heb ik nog een hele kluif werk aan!)
Jup eventueel 20% korting het is nu toch tegen de kerst aan en altijd interessant.