DHL Parcel of PostNL

1
Beste medeondernemers,

Wij hebben een offerte ontvangen van DHL Parcel voorheen selektvracht.

Hoe is jullie ervaring met deze dienst?
De tarieven die we hebben gekregen zijn redelijk netjes.

Wij verzenden al jaren met DHL Benelux de grotere zendingen, maar dit s B2B
Maar we hebben niet echt ervaringen met B2C

B2C pakketen worden nu allemaal verzonden met PostNL

Zijn er tevens mensen die een koppeling hebben met Magento DHL
En hoe zijn jullie ervaringen hiermee

Alvast bedankt

Re: DHL Parcel of PostNL

2
Google eens en lees ook de ervaringen van de chauffeurs. Niet echt motiverend.

Ik krijg chauffeurs van DHL aan de deur en die zijn altijd vriendelijk. Dit is dan ook echt DHL.
DHL parcel zijn eigenlijk gewoon amateurs in de meeste gevallen. Ze komen dan ook met hun eigen auto. Mijn vraag is dan natuurlijk wil jij dat er iemand met een fiat panda jouw product komt brengen bij je klant?

Een paar kenmerken bij DHL Parcel.

*Goedkoop
*Indien niet thuis word het bij je in de tuin of voor de deur gelegd.
*Meer daagse levering is zeker geen uitzondering.
*Hoge aantal schademeldingen.
*Komen voor een klein bedrag het bij je afhalen (vaak is dit nog onderhandelbaar)

Is jou product niet breekbaar en vind je het niet erg dat je klant wat langer moet wachten op zijn product dan is het een prima oplossing
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: DHL Parcel of PostNL

4
Wij hebben in het begin selektvracht ook een poosje gebruikt.

Echter wij zijn hier heel snel vanaf gestapt omdat je inderdaad te maken hebt met amateuristische mensen. Dit resulteert heel vaak in "ik kon het adres niet vinden" of "ik heb echt gebeld niemand deed open, terwijl klant hele dag gewacht heeft thuis"

Tevens wanneer je grotere pakketten stuurt kan dat nog weleens lastig worden in een kleine prive auto (proppen dus) gevolg schade, half verrotte dozen.

Dozen die stinken naar de rook (als de vervoeder lekker zit te paffen in zn eigen auto)

voor ons was het helemaal niks.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: DHL Parcel of PostNL

5
Ik ben onlangs ook overgestapt op My Parcel en eerlijk gezegd alleen maar lof...Er is een heel goed contact. Het programma is prettig om mee te werken. Gratis adresstickers!

Re: DHL Parcel of PostNL

6
pauwke schreef:Ik heb tot op heden prima ervaringen met myparcel. Pakketen worden dan verzonden via PostNL.
In ruim 1,5 jaar nog geen 1 klacht ontvangen.
Ook dit kan ik bevestigen. Na nu zo'n 1000 pakketten te hebben verzonden geen 1 schademelding.

Ook hebben de meeste bestelbussen een stelling in de laadbak voor de lichtere pakketten zodat deze niet geplet worden door de zwaardere grote dozen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: DHL Parcel of PostNL

7
Electronixs.nl schreef:Een paar kenmerken bij DHL Parcel.

*Goedkoop
*Indien niet thuis word het bij je in de tuin of voor de deur gelegd.
*Meer daagse levering is zeker geen uitzondering.
*Hoge aantal schademeldingen.
*Komen voor een klein bedrag het bij je afhalen (vaak is dit nog onderhandelbaar)
Ik heb het hier al vaker gezegd: Mensen verwarren DHL4You met Selectvracht/DHL Parcel (allemaal DHL inderdaad), en gaan er vanuit dat bedrijven zich niet verbeteren.
DHL4You is bedoeld voor consumenten, en daar kan het inderdaad een paar dagen duren voor een pakket is afgeleverd. Wij werken met DHL Parcel:
- en die levert gewoon de volgende dag af
- legt niks in de tuin (levert bij de buren af als je niet thuis)
- Ik heb nauwelijks schademeldingen of vermiste pakketten. In elk geval veel minder dan ik met PostNL had
- Ze komen gratis de pakketten ophalen (ligt misschien aan je contract, geen idee)

Ik weet niet of jouw punten je eigen ervaringen (uit het verleden) zijn of van horen zeggen.

Wat overigens wel echt verbeterd zou moeten worden is de retouren. Het ophalen en weer bij ons bezorgen van een retour kost soms wel twee weken.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: DHL Parcel of PostNL

8
sjoerdk schreef: Wat overigens wel echt verbeterd zou moeten worden is de retouren. Het ophalen en weer bij ons bezorgen van een retour kost soms wel twee weken.
Same here, ik raad je wel aan om elke DHL retour die er langer dan 3 dagen over doet te melden bij je accountmanager. Hij kan het weer bij MT kwijt die het betreffende (Selektvracht) depot hierop kan aanspreken. Ze hebben daar een apart programma voor, daar wordt overigens niet vaak gebruik van gemaakt (meeste klachten en hiks zijn van ons :roll: ).

Probleem is dat nu de retour stroom DHL en native-Selektvracht gescheiden moet worden op een Selektvracht depot. Retouren voor DHL klanten moeten naar het dichtstbijzijnde DHL depot, Selektvracht retour (Wehkamp ed) moeten naar Selektvracht Nieuwegein/Utrecht. Vaak wordt het omgewisseld en moeten DHL en Selektvracht nog onderling hun goederen uitwisselen.

Ze maken het zich zelf niet gemakkelijk :roll: . Konden beter bij de make-over zich compleet ontdoen van het Selektvracht netwerk en sorteercentrum in Utrecht.

Wat ook werkt is een Europlus retour inzetten, in naam van pickup adres gewenst tijdvenster (11-15 of 14-18U) + naam klant. Beetje chauffeur schikt zich er naar ;)

---
Onze ervaring is dat DHL FOR YOU (Zegmaar DHL klant op het Selektvrachtnetwerk) 99,6% de eerst volgende bezorgdag een geslaagde bezorgpoging weer uit te voeren.

Overall ben ik meer tevreden met DHL dan met PostNL.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: DHL Parcel of PostNL

9
Ik heb een tijdje 'europlus' zendingen ofzo gedaan. Dat waren B2C met regulier DHL. Dat was al ronduit ellendig. Volgens mij is Selektvracht niet veel beter. De tarieven zijn naar mijn ervaring ook in werkelijkheid slechter, dan het op eerste gezicht lijkt. Er zitten veel addertjes onder het gras bij DHL. Zoals inderdaad dat je extra moet betalen als een pakketje retour gaat en nog veel meer. Waardoor ik onderaan de streep duurder uit was bij DHL en ook nog eens meer klachten van klanten had.

Met name het aantal retouren was behoorlijk toegenomen met DHL. Inderdaad heel vaak dat klanten zogenaamd nooit thuis zijn. Dan stuur ik het met DPD of PostNL en kan het meteen bezorgd worden en niet 1 keer. Ik had op een gegeven moment 15 pakketten in enkele dagen retour gekregen. Adressen die niet zouden bestaan, mensen die niet thuis waren, etc... Alles toen met DPD verzonden, niets retour gekomen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: DHL Parcel of PostNL

10
NOP Webdesign schreef:Zoals inderdaad dat je extra moet betalen als een pakketje retour gaat en nog veel meer.
DHL Parcel doet 4 bezorgpogingen. Daarna gaat het pakket naar depot waar het ook nog kan worden opgehaald door de klant. Dan pas gaat het retour met eventueel bijkomende kosten. Ik kan me dus nauwelijks voorstellen dat dat vaak voorkwam bij je.

Alleen een adres volgens hun niet klopt of om een of andere reden niet bezorgbaar is, gaat het sneller terug. Het is een enkele keer voorgekomen dat DHL (Parcel) dat aangeeft terwijl dat in werkelijkheid niet zo is. Misschien 1-2 keer in 2 jaar.

Ik kan me ook nog voorstellen dat verkeerd labelen van je pakket tot extra kosten leidt. De verschillende opties die je hebt bij het aanmaken van een label zijn me niet altijd even helder. Maar ja, dat is in principe je eigen verantwoordelijkheid.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: DHL Parcel of PostNL

11
sjoerdk schreef:
NOP Webdesign schreef:Zoals inderdaad dat je extra moet betalen als een pakketje retour gaat en nog veel meer.
DHL Parcel doet 4 bezorgpogingen. Daarna gaat het pakket naar depot waar het ook nog kan worden opgehaald door de klant. Dan pas gaat het retour met eventueel bijkomende kosten. Ik kan me dus nauwelijks voorstellen dat dat vaak voorkwam bij je.

Alleen een adres volgens hun niet klopt of om een of andere reden niet bezorgbaar is, gaat het sneller terug. Het is een enkele keer voorgekomen dat DHL (Parcel) dat aangeeft terwijl dat in werkelijkheid niet zo is. Misschien 1-2 keer in 2 jaar.

Ik kan me ook nog voorstellen dat verkeerd labelen van je pakket tot extra kosten leidt. De verschillende opties die je hebt bij het aanmaken van een label zijn me niet altijd even helder. Maar ja, dat is in principe je eigen verantwoordelijkheid.
Het is fijn voor jou, dat het goed bevalt. Echter had ik een retour percentage van richting de 10% bij DHL en heb ik bij PostNL en DPD een retourpercentage van ongeveer 0,2%.

Ik onderschep foute adressen namelijk zelf en doe sowieso standaard postcode / huisnummer check automatisch. Foute adressen zijn een zeldzaamheid.

Daarbij kwam ook nog eens, dat de maat voor pakketten die als 'standaard' geldt en waar je een standaard tarief voor betaald vrij klein was vond ik. Ik had bij een aardig groot aandeel, dat ik toeslag moest betalen omdat het zogenaamd een groot pakket was. Bij PostNL is toeslag betalen voor een groot pakket, dan ook een écht groot pakket. Bij DPD is het maximum standaard formaat in vrijwel alle gevallen toereikend voor mij.

Dan was echt de druppel, de prijzen die je betaald voor landen waar je geen van te voren gemaakte prijsafspraken op hebt. Dat is absurd. Ik heb voor een 30x20x20 pakketje van 1,5kG naar Duitsland bij DHL een factuur gehad van ongeveer 45,- Excl. BTW.

Als reactie krijg je dan doodleuk, dan had je maar een prijsafspraak voor Duitsland moeten maken. Als ik als consument naar PostNL ga, betaal ik voor zo'n zelfde pakketje nog geen 9,-. Dan heb ik toch ook geen afwijkende prijsafspraak?

Dus kortom, DHL klinkt heel mooi, maar pas erg op met ze.

Ik kwam er nog bekaaid vanaf. Mijn leverancier heeft ooit ook zaken gedaan met DHL. Die stuurde een pallet zending naar Denemarken en kreeg met dezelfde argumentatie een factuur van ~2000,- euro.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: DHL Parcel of PostNL

12
Electronixs.nl schreef:
pauwke schreef:Ik heb tot op heden prima ervaringen met myparcel. Pakketen worden dan verzonden via PostNL.
In ruim 1,5 jaar nog geen 1 klacht ontvangen.
Ook dit kan ik bevestigen. Na nu zo'n 1000 pakketten te hebben verzonden geen 1 schademelding.

Ook hebben de meeste bestelbussen een stelling in de laadbak voor de lichtere pakketten zodat deze niet geplet worden door de zwaardere grote dozen.
Mijn PostNL bezorger heeft zelfs vaak pakketjes van mij die dan niet zo groot zijn naast hem liggen. Hoppa uit de auto en afleveren maar.
Nooit problemen mee.

Re: DHL Parcel of PostNL

13
NOP Webdesign schreef: Het is fijn voor jou, dat het goed bevalt. Echter had ik een retour percentage van richting de 10% bij DHL en heb ik bij PostNL en DPD een retourpercentage van ongeveer 0,2%.
Tja, was ook misschien een beetje de goden verzoeken, want nadat ik dat schreef had ik achter elkaar 2 problemen :|
Maar het is echt al een tijd geleden sinds de laatste klacht. De enorme retouren die jij hebt vind ik toch erg opvallend. Ik moet wel zeggen dat er bij mij nog een tussenpersoon tussen zit, dus bv voor alle landen waren er automatisch prijsafspraken. Ook labelen zij wel eens om als bv optie van maat verkeerd gekozen zijn door mij. Die vele en krappe categorieën van maten vind ik ook niet handig inderdaad. Maar blijft dat ik ze nauwelijks retour krijg (durf ik nu haast niet meer te zeggen haha)
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: DHL Parcel of PostNL

14
Binnen Nederland heb ik geen ervaring met de DHL Parcel service en versturen wij alle pakketten B2C met PostNL en GLS.
Wij gebruiken de DHL Parcel service wel voor B2C leveringen in Duitsland. Die service is perfect, kan niet anders zeggen.
MCS Fulfilment, de totaaloplossing voor webwinkeliers.
E-fulfilment voor webshops. Opslag, inpakken en verzenden

Re: DHL Parcel of PostNL

15
NOP Webdesign schreef: Dan was echt de druppel, de prijzen die je betaald voor landen waar je geen van te voren gemaakte prijsafspraken op hebt. Dat is absurd. Ik heb voor een 30x20x20 pakketje van 1,5kG naar Duitsland bij DHL een factuur gehad van ongeveer 45,- Excl. BTW.
Holy crap! Ik heb net 21 euro betaald voor een pakje Oekraine.... Met verzekering en hvo
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: DHL Parcel of PostNL

16
Verzendsnelheid kost gewoon veel geld. Als ik een doosje uit China laat komen kost me dit 130 euro per doos. Maar binnen 24 uur is het pakket dus bij mij afgeleverd. Hij komt dan met zijn bestelbus er bijna speciaal voor rijden. Meestal heeft hij een adres of 3 /4 erin zitten maar ik ben ook wel eens de enige.

Het vreemde is dan als ik Fedex IE kies dit mij ongeveer 100 euro kost en er dan 7 dagen of langer over doet. Volgens de planning word het dan bijv vrijdag geleverd. Als ik dan de track en trace maandag bekijken dan ligt het al op schiphol. Maar de dagen daarna komen dan om status te staan "hoeft nog niet geleverd te worden". Ze rekken het dus gewoon op. Het busje rijd dan wel in de buurt. Ik heb er al over gebeld maar dan zeggen ze. Het is dan beter om Express te nemen ipv economy. Verschil? Het is dezelfde tijd op schiphol maar ze wachten gewoon met leveren.

Kort samengevat. Bedenk altijd dat service geld kost. Dit zal je uit je eigen shop ook wel ervaren. Het moet toch uit de lengte of uit de breedte komen. Vooral met internationaal lopen de prijzen uiteen. Maar bekijk dan wel naar de levertijd en of ze die dan nakomen. Waarbij de ene transporteur 3 werkdagen een indicatie is kan het bij een andere transporteur juist een streven / prioriteit zijn.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: DHL Parcel of PostNL

17
Electronixs.nl schreef:Verzendsnelheid kost gewoon veel geld. Als ik een doosje uit China laat komen kost me dit 130 euro per doos. Maar binnen 24 uur is het pakket dus bij mij afgeleverd. Hij komt dan met zijn bestelbus er bijna speciaal voor rijden. Meestal heeft hij een adres of 3 /4 erin zitten maar ik ben ook wel eens de enige.

Het vreemde is dan als ik Fedex IE kies dit mij ongeveer 100 euro kost en er dan 7 dagen of langer over doet. Volgens de planning word het dan bijv vrijdag geleverd. Als ik dan de track en trace maandag bekijken dan ligt het al op schiphol. Maar de dagen daarna komen dan om status te staan "hoeft nog niet geleverd te worden". Ze rekken het dus gewoon op. Het busje rijd dan wel in de buurt. Ik heb er al over gebeld maar dan zeggen ze. Het is dan beter om Express te nemen ipv economy. Verschil? Het is dezelfde tijd op schiphol maar ze wachten gewoon met leveren.

Kort samengevat. Bedenk altijd dat service geld kost. Dit zal je uit je eigen shop ook wel ervaren. Het moet toch uit de lengte of uit de breedte komen. Vooral met internationaal lopen de prijzen uiteen. Maar bekijk dan wel naar de levertijd en of ze die dan nakomen. Waarbij de ene transporteur 3 werkdagen een indicatie is kan het bij een andere transporteur juist een streven / prioriteit zijn.
Een bakje koffie doet wonderen. Nouja, meerdere, maar inmiddels zijn we zo ver dat de pakketten als economy direct na aankomt in Nederland bij ons geleverd worden. Sterker nog, meestal belt de locatiemanager zelf even of ik het wil komen halen (ze zitten hier in het dorp) of dat ze het moeten brengen.

Top service in elk geval.

Re: DHL Parcel of PostNL

18
Service moet geld kosten? Ik heb met FedEx meegemaakt dat ik het maar ben wezen halen, omdat het mij te lang duurde voor de 2e levering. Een prutbedrijf!

Binnen Europa heb je binnen 5 werkdagen wel je pakket tegen normale tarieven. Ik bestel veel in Duitsland en dat is bij veel leveranciers qua verzendkosten en verzending nog beter geregeld dan bij sommige hier in Nederland. Daar kunnen bepaalde echt nog heel veel van leren.

Re: DHL Parcel of PostNL

19
DHL niet doen.

Zit in Begiè en 2 bestellingen gehad via DHl.
Vorige week woensdag verstuurd, normaal ups, post nl ook in België gewoon de volgende werkdag.
DHL, nee hoor, donderdag, helaas, vrijdag aan de deur, buren thuis waar ze het normaal afgeven nee nu niet.
Zaterdag waren ze er dan.

Maandag pakket opgestuurd vanuit NL, was de dag erop in België maar uitleveren nee.Net als de zending vorige week, wegens omstandigheden. Normaal denk ik wegens omstandigheden zal wel een overlijden zijn =
Woensdag uitleveren helaas ook dat lukt ze in België niet.
Nu maar kijken of het ze na de kerst nog wil lukken.

Tip blijft weg van DHL het zijn prutsers.
Betaal liever iets meer dan heb je tevreden klanten die het snel krijgen. Als je je zendingen laat verprutsen door DHL kost het jou je goede naam.