Feedback gevraagd!

1
Hallo!

Ik heb sinds twee weken een webwinkel met biologische, vegetarische delicatessen en natuurlijke wijn uit Frankrijk. Er komen best wel veel bezoekers kijken maar heb nog weinig bestellingen binnen gekregen. Zouden jullie eens kritisch naar de site willen kijken?
Mijn dank zal groot zijn! :)

http://www.heimweenaarfrankrijk.nl

Groetjes Arwen

ps. het is via mijnwebwinkel.nl dus verwacht geen prachtige magento-shop!

Re: Feedback gevraagd!

2
Waarom dat overheersende meisjesbaby-roze? Leuk voor een site voor kinderkleren, maar ik zie het verband met een webwinkel voor wijn en lekkernijen uit Frankrijk niet. Hier en daar vloekt het roze ook met de productfotografie. Zoek het thematisch dichter bij je assortiment. Voor "vegetarisch en biologisch" is dat waarschijnlijk groen: niet origineel, wel duidelijk.
StoreCore.io

Re: Feedback gevraagd!

3
Hallo ward,

Bedankt voor je feedback! Ik zal eens over de kleuren nadenken. Ik vond het juist wel leuk om eens wat anders als groen te doen voor dit soort webwinkel... Maar het is inderdaad wel erg roze, daar heb je gelijk in.

Groetjes Arwen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback gevraagd!

5
Even in de kleren van een klant die een wijntje zoekt:
Ik klik op de site en ben bijna direct weer weg (1 seconde effect), leek me meer een blog dan een webshop. Dat komt omdat er een foto boven staat met Heimwee naar Frankrijk, dit zegt niets in de richting van een webshop. Ik zie ook geen enkel product, daarvoor moet ik naar beneden scrollen. Kost moeite, meer dan een snelle blik, doe ik dus niet. In je verhaaltje komt de term webwinkel pas voor op regel 3, kost teveel moeite dat allemaal te lezen.

Ik zou eerder zoiets doen:

In de header een foto plaatsen van Frankrijk met lekkernijen die je verkoopt
In de header je naam vermelden en een hint naar een winkel/shop
In je tekst bijvoorbeeld beginnen met: 'Welkom in onze webshop'

En inderdaad een andere kleur dan roze, mag de achtergrond alleen maar een egale kleur zijn?

Re: Feedback gevraagd!

6
Dank voor de tips. Ik ga er zeker mee aan de slag! De achtergrondkleur kan ook een plaatje zijn maar dan wordt het echt heel lelijk, met duidelijke randen en scherpe overgangen enzo. Dus vandaar de effen kleur. Maar ik ga dat ook veranderen.
Ik heb nu alvast onder de banner een snelkoppeling naar de wijn en de delicatessen gemaakt zodat je dat wel gelijk ziet.

Dank!

Re: Feedback gevraagd!

8
Ik sluit me aan bij meesleepbeest. Mijn eerste indruk, een weblog over iemand die ieder jaar in Frankrijk op vakantie gaat.

De header is te hoog, kostbare ruimte waar je eigenlijk niets mee doet. Alle waardevolle content schuift zo omlaag.

Bij een webshop wil je direct de interessantste producten zien. Onder de header gebruik je veel tekst... maar een consument wil iets kopen, niet een tekst lezen.

Ik heb al vaker deze layout gezien bij mijnwebwinkel, deze layout vind ik niet sterk. Kun je een andere layout kiezen?
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.

Re: Feedback gevraagd!

10
hallo!

Nogmaals bedankt voor jullie opmerkingen! Ik heb wat aanpassingen gedaan aan de lay-out. Het roze is er uit en groen er in, de zijkanten zijn met een structuur, de header is dunner en breder en ik heb wat wijnflessen er op gezet (de fotos moeten beter, ik weet het...). Je kan helaas niet voor een andere indeling kiezen, wel wat kleine veranderingen hier en daar.

Ik ben al meer tevreden over de webwinkel! :D

Re: Feedback gevraagd!

11
Heimwee naar Frankrijk schreef:Ik ben al meer tevreden over de webwinkel! :D
En helemaal terecht!! Dit ziet er al een heeeeel stuk beter uit :D
Veel duidelijker, sfeervoller en mooier. Je bent goed bezig.