Postcollect Drama

1
Wij hebben een tijdje de service van http://www.Postcollect.nl uitgeprobeerd. Diverse beloftes zijn er gedaan via de email (emails zijn bewaard) waaronder :

Verzekerd vervoer :
Voor de goede orde bevestigen wij u dat de geoffreerde prijs inclusief handtekening is en verzekering tot een maximum van € 500.= per zending. Indien gewenst kan er worden bijverzekerd .

Na 3 problemen (1 vermiste zending en 2 kapot gearriveerde zendingen) de claim ingediend ter hoogte van de inkoopwaarde van deze 3 zendingen.

Nu word er gewoon geroepen dat dit niet in de overeenkomst zou staan.
Zijn er meer bedrijven die last hebben van dit soort praktijken ?

Andere problemen die wij met Postcollect.nl hebben ondervonden zijn om de haverklap :
Non-conveyable toeslagen

Toeslagen die worden berekend als een pakket buiten de opgegeven maten zouden liggen.
Ook dit is niet van toepassing geweest bij een enorme reeks aan zendingen. Zo kun je misschien jezelf voordoen als 'de goedkoopste' maar geloof me ! Het is alleen maar duurder op deze manier.

Niets wijst erop dat Postcollect.nl ook iets eraan gaat doen. Sterker nog, we hebben pas geleden een herinnering ontvangen voor de laatste factuur die we natuurlijk niet gaan betalen.
Wij overwegen stappen te ondernemen jegens deze firma daar dit riekt naar fraude.

Graag reacties want hoe meer bedrijven hier last van hebben hoe eerder we deze partij op het matje kunnen roepen.

m.vr.gr.
Peter

Re: Postcollect Drama

2
Bezint eer ge begint ...
... aan laster of smaad op een openbaar forum.
Viper schreef:Na 3 problemen (1 vermiste zending en 2 kapot gearriveerde zendingen) de claim ingediend ter hoogte van de inkoopwaarde van deze 3 zendingen. [...] Wij overwegen stappen te ondernemen jegens deze firma daar dit riekt naar fraude.
Wáár vindt hier dan de fraude plaats!?
Pakketten kunnen verloren gaan. En soms beschadigd worden bezorgd.
Dat is geen fraude, maar operationele realiteit.

Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet hoe de vervoerder zou kunnen frauderen door beschadigde zendingen te bezorgen. Dan zouden ze onbeschadigde artikelen moeten verwisselen voor beschadigde artikelen en de onbeschadigde artikelen vervolgens elders van de hand doen. Hoe wil je die fraude bewijzen?

Re: Postcollect Drama

3
ik heb ook een aantal vervelende kwesties gehad met Postcollect. Ze pleegde halverwege het contract contractbreuk (in mijn hoogverkoopseizoen) door ineens met allerlei non-toeslagen te komen terwijl ik een vaste prijs had. Er werd nog gedreigd met een rechtzaak en beslaglegging maar na een juridische brief retour hebben ze eieren voor hun geld gekozen.