De discussie over reclame zie ik als appels met peren vergelijken. Soms wil je nl. gewoon derderangs klanten. Neem de voetbalplaatjes bij de supermarkt. De klant heeft er niets aan, zijn kind van tien vindt het misschien leuk. Een derderangsklant die alleen een gratis plaatje wil, maar hij zorgt wel dat zijn ouders er nu wat gaan kopen. Een kind die wat kan winnen en zijn ouders overhaalt er later ook wat te kopen, het zou zomaar kunnen. En als het je niet lijkt en je betere manieren kent, sla de site dan gewoon over?
ikkrijg schreef:
Dat Twitter-bericht wat niet handig, eens. (hoewel ik het wel een goede aktie vind, om iets te doen aan dat leed) Ik merk trouwens wel dat mensen het ook niet waarderen wanneer je alleen tweets verstuurd ter promotie van je website. Luchtige berichten worden vaak gewaardeerd.
Over Twitter: Natuurlijk worden luchtige berichten gewaardeerd. Mensen willen weten wat voor type mensen shophouders zijn. Maar dat kan ook anders! Je hoeft niet direct heel erg offtopic te gaan. Ik vind deze uitleg van
Rian Visser erg mooi.
Nu is Rian Visser niet direct erg commercieel actief. Ze vind actie en interactie leuk op Twitter, maar weet zelf volgens mij ook niet wat een Tweet oplevert. Maar voordat je wilt dat jouw Tweet wat opleveren (zowel aan goodwill als aan business) zul je eerst moeten zorgen dat jouw Twitter volgers weten wie je bent. Je zult eerst credit moeten opbouwen voor je aan beinvloeden kunt denken. Allerlei offtopic berichten over jou persoonlijk, maken jouw zakelijke Twitter eigenlijk alleen.... Offtopic.