Re: Onze beste webshop in de verkoop.

3
Ik ben ervan overtuigd dat je de omzet makkelijk naar 5K kan brengen wanneer je ook sterkere magneten gaat aanschaffen en verkopen. Echter vind ik hetzelf wat te gevaarlijk voor hier te stokeren in een klein appartement met redelijk wat elektronica.

Bovendien zit er een grote voorraad bij, 3 extra websites in 3 extra talen, een uitgebreid affiliate systeem met enkele affiliates waar nog veel kan uitgehaald worden, een affiliate webshop met alle rechten tot doorverkopen en hij staat op alle keywords heel hoog in google in deze niche.

Wat ik nu merk is dat heel veel klanten eerst bij mij kopen en vervolgens bij concurrenten sterkere magneten kopen. Vind ik wat jammer, maar is wat te riskant voor mij om deze te stokeren.

Nog iets tof, heb nog een t-shirt en pull van vismagneet.be ( heb de .be domein ook, staat niet in de advertentie ) Krijgt de koper er uiteraard ook bij.

Ik weet dat de vraagprijs voor vele wat hoog zal liggen, maar dit is een toppertje waar ik niet veel tijd insteek, buiten klanten beantwoorden + pakjes verzenden. Steek wat tijd in marketing en je gaat snel 2 a 3x de omzet halen dan wat ik nu heb.

Re: Onze beste webshop in de verkoop.

4
MichaelDW schreef:Steek wat tijd in marketing en je gaat snel 2 a 3x de omzet halen dan wat ik nu heb.
Een koper legt geen hoger bedrag neer voor dit soort niet-onderbouwde berekeningen.

Ik vind trouwens nergens iets terug over de winst, hooguit per product, maar dat valt niet om te rekenen naar een marge in procenten per jaar natuurlijk.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Onze beste webshop in de verkoop.

6
Ja het is altijd mooi als mensen hun prijs bazeren op ''wat er allemaal mogelijk is''.
Maar zo werkt het helaas niet.

Ook het omgaan met deze zware magneten is dus een hele klus. Blijkbaar kun je ze niet overal opslaan en moet je opletten wat je ermee doet. Verzending zal ook wel een flinke klus zijn en betwijfel of dit uberhaupt zomaar met elk bedrijf mee mag (daar ligt je nieuwe laptop dan naast een sterke magneet in de PostNL bus).

Hoe verzend jij je producten eigenlijk?

Re: Onze beste webshop in de verkoop.

7
bertje schreef:Ja het is altijd mooi als mensen hun prijs bazeren op ''wat er allemaal mogelijk is''.
Maar zo werkt het helaas niet.
Inderdaad. Ik vind dit ook wel grappig altijd: Als koper moet je dus betalen voor al het werk dat je er zelf nog in moet steken om er het succes van te maken dat de verkoper nagelaten heeft er van te maken. Apart.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Onze beste webshop in de verkoop.

8
sjoerdk schreef:Ik vind dit ook wel grappig altijd: Als koper moet je dus betalen voor al het werk dat je er zelf nog in moet steken om er het succes van te maken dat de verkoper nagelaten heeft er van te maken. Apart.
+1 :lol:

Re: Onze beste webshop in de verkoop.

9
De vraagprijs is ook helemaal niet berekend op wat er nog mogelijk is, maar wat er al is.

- Voorraad inkoopwaar van +- 5000 euro.
- Omzet van een 1600 euro per maand, winst +- 1200 euro.
- Volledig affiliate programma met al verschillende verkopers.
- Alle rechten op een affiliate script met doorverkooprechten.
- Websites in 4 talen.

Hierop is de verkoopprijs berekend. Ik meld er bij dat je makkelijk met wat moeite tot 5K kan verdienen per maand. Moest ik die 5K omzet berekenen zoals jullie hier zeggen is de verkoopprijs 50K en niet 15K.

Vragen ? Stuur gerust een PBtje. Verder ga ik niet meer ingaan op de verkoopprijs. Heb al verschillende geinteresseerde die tot 12.5K hebben geboden, maar wacht nog af.

Re: Onze beste webshop in de verkoop.

10
MichaelDW schreef:De vraagprijs is ook helemaal niet berekend op wat er nog mogelijk is, maar wat er al is.
Volgens mij spreek je jezelf nu tegen:
"Ik weet dat de vraagprijs voor vele wat hoog zal liggen, maar dit is een toppertje waar ik niet veel tijd insteek, buiten klanten beantwoorden + pakjes verzenden. Steek wat tijd in marketing en je gaat snel 2 a 3x de omzet halen dan wat ik nu heb."
Je koppelt dus zelf de hoge vraagprijs aan de potentie.

Overigens dacht ik begrepen te hebben dat slechts je startbod 15K was, 'Nu Kopen' staat op 30K. Ik ging er dus vanuit dat je op minstens 30K mikte. Dus dan heb ik verkeerd begrepen wat je vraagprijs is.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Onze beste webshop in de verkoop.

12
bertje schreef:Zou je nog kunnen uitleggen hoe je je producten verzend?
Als aanvulling daarop ben ik wel nieuwsgierig naar de manier van opslaan. Wij hebben metalen stellingen/schappenkasten en stapelen onze producten. Dat lijkt me met magneten niet zo praktisch.

Geen interesse in de webshop trouwens, gewoon nieuwsgierigheid :)

Re: Onze beste webshop in de verkoop.

13
Er kan worden geboden vanaf 15K inderdaad. Het betreft een veiling en je kan hem direct kopen zonder veiling voor 30K. Dat ik er geen 30K uithaal weet ik ook wel, maar dat heeft niet veel met de veiling zelf te maken.

Magneten verstuur ik gewoon met Bpost ( Ben een Belg ) in NL kan dat gewoon met PostNL. Versturen via wegtransport en boottransport is geen enkel probleem. Voor het versturen via luchttransport zijn er wel grote regels. Hiervoor heb ik een bedrijf gevonden die het kan doen en de magneten speciaal inpakt zodat er geen flux waardes die te groot zijn buiten het pakket. Dit om besturingsprogramma's van het vliegtuig niet in het 100 te laten lopen.

Magneten zijn zeer sterk als je ze tegen ijzer houd. Zit je er op 1 meter afstand van is de trekkracht enorm klein, dus dat is geen probleem zolang je ze maar een beetje deftig inpakt.

Zoals ik in het topic aangeef woon ik op een klein appartementje. Heb verschillende webshops en niet veel plaats meer over. Ze liggen allemaal in een kast op dit moment, maar dat is niet altijd even handig. Als ik een magneet wil die achteraan de kast ligt moet eerst alles eruit en moet altijd opletten dat ik ze niet te dicht bij elkaar leg of ze kunnen naar elkaar toegetrokken worden. Voor de meeste magneten kan dit geen kwaad, maar de 200 en 300 KG magneten zijn wat anders. Daar wil je niet met je handen tussenzitten.

Als je een beetje meer plaatst hebt dan wat ik heb ( 1 kleine kast ) kan je alles netjes stokeren en is er vervolgens ook geen probleem. Maar kan niet echt uitbreiden want in andere kasten liggen dashcams en wil de magneten daar niet naast leggen.