Hoe verwerken jullie omruilingen in Magento

1
Hallo,

Wij runnen een magento webshop.
Dagelijks ontvangen wij retouren welke regelmatig omruilingen zijn.
De klant ruilt het artikel om voor een andere kleur, maat of zelf model.
Soms met prijsverschil.

Wij werken met Multisafepay en een volledige koppeling met Exact online handel.

Leuk, maar wat is nou eigenlijk je vraag
Hoe verwerken andere magento gebruikers omruilingen?
Zodra wij een credit van de oorspronkelijke order maken wordt het bedrag automatisch terug gestort door Multisafepay. Standaard heeft Magento geen omruil functionaliteiten. En qua plugins vind ik alleen maar frontend RMA extenties. Maar wij willen het de klanten zo makkelijk mogelijk maken dus retouren/omruilingen vullen ze gewoon op het retourformulier in.

Iemand enig idee hoe dit te doen is?

Re: Hoe verwerken jullie omruilingen in Magento

3
Probleem is dat bij een nieuwe order ook een factuur komt.
Op zich is dat natuurlijk prima maar dit betekend wel dat voor de oude order een credit moet komen.

En daar gaat het fout.
Door de credit wordt automatisch (door de koppeling met multisafepay) het bedrag teruggestort naar de klant.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe verwerken jullie omruilingen in Magento

5
mikemike schreef:Probleem is dat bij een nieuwe order ook een factuur komt.
Op zich is dat natuurlijk prima maar dit betekend wel dat voor de oude order een credit moet komen.

En daar gaat het fout.
Door de credit wordt automatisch (door de koppeling met multisafepay) het bedrag teruggestort naar de klant.
Ik gebruik Sisow en daar geeft de plugin de mogelijkheid een online of offline credit te doen. Dit onderscheid is standaard Magento functionaliteit maar moet dus ook door de provider's plugin ondersteund worden. Is dat niet zo bij MSP?
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Hoe verwerken jullie omruilingen in Magento

6
Hmm, wij werken ook met Magento en Exact Online.

Ik zie echter Magento slechts als een verkoopkanaal. De verdere verwerking en facturering geschiedt geheel in Exact.

Als wij een retour krijgen dan doen wij hier niets mee in Magento maar volledig in Exact.
Vanwege de koppeling wordt de voorraad in Magento toch weer gesynchroniseerd dus daar is geen omkijken naar.

Re: Hoe verwerken jullie omruilingen in Magento

7
frafra schreef:Hmm, wij werken ook met Magento en Exact Online.

Ik zie echter Magento slechts als een verkoopkanaal. De verdere verwerking en facturering geschiedt geheel in Exact.

Als wij een retour krijgen dan doen wij hier niets mee in Magento maar volledig in Exact.
Vanwege de koppeling wordt de voorraad in Magento toch weer gesynchroniseerd dus daar is geen omkijken naar.
Interessant.
Stuurt magento dan de bestelbevestiging en de verzendbevesting (met eventueel track & trace link) en Exact de factuur en creditfactuur?

Re: Hoe verwerken jullie omruilingen in Magento

8
sjoerdk schreef: Ik gebruik Sisow en daar geeft de plugin de mogelijkheid een online of offline credit te doen. Dit onderscheid is standaard Magento functionaliteit maar moet dus ook door de provider's plugin ondersteund worden. Is dat niet zo bij MSP?
Nee maar ik heb ondertussen van MSP dat dit wel op de roadmap staat.

Re: Hoe verwerken jullie omruilingen in Magento

9
mikemike schreef:
frafra schreef:Hmm, wij werken ook met Magento en Exact Online.

Ik zie echter Magento slechts als een verkoopkanaal. De verdere verwerking en facturering geschiedt geheel in Exact.

Als wij een retour krijgen dan doen wij hier niets mee in Magento maar volledig in Exact.
Vanwege de koppeling wordt de voorraad in Magento toch weer gesynchroniseerd dus daar is geen omkijken naar.
Interessant.
Stuurt magento dan de bestelbevestiging en de verzendbevesting (met eventueel track & trace link) en Exact de factuur en creditfactuur?
Precies zoals je het zegt inderdaad.

Ik heb overigens even gekeken maar als ik in Magento een credit wil maken dan staat er wel "terugbetaling offline". Dan zou ik denken dat MSP dit niet automatisch terug betaalt maar dat ik dit zelf handmatig dien te doen. (Wij werken ook met MSP).

Re: Hoe verwerken jullie omruilingen in Magento

10
Hallo,

Bij het aanmaken van een creditmemo voor de factuur in een bestelling, krijg je twee knoppen/opties; “Refund Offline” en “Refund”.
Indien er gebruikt wordt gemaakt van de knop “Refund”, zal er een terugbetaling bij MultiSafepay wordt aangemeld.
Bij gebruik van de knop “Refund Offline”, zal er geen er geen terugbetaling worden aangemeld bij MultiSafepay.
Met vriendelijke groet,


MultiSafepay

Re: Hoe verwerken jullie omruilingen in Magento

11
MultiSafepay schreef:Hallo,

Bij het aanmaken van een creditmemo voor de factuur in een bestelling, krijg je twee knoppen/opties; “Refund Offline” en “Refund”.
Indien er gebruikt wordt gemaakt van de knop “Refund”, zal er een terugbetaling bij MultiSafepay wordt aangemeld.
Bij gebruik van de knop “Refund Offline”, zal er geen er geen terugbetaling worden aangemeld bij MultiSafepay.
Dat zou super zijn en het probleem goed oplossen.
Maar bij ons komt er 1 knop: Terugbetaling offline.
En bij gebruik van deze knop stort MSP het bedrag automatisch terug.

Wij gebruiken Magento 1.9.2.1
En Multisafepay plugin 2.0.2

Re: Hoe verwerken jullie omruilingen in Magento

14
MultiSafepay schreef:We zien trouwens dat je een verouderde plugin gebruikt. We hebben een oplossing opgenomen in de recentere plugins (versie 2.1.0) die je via de onderstaande URL terug kan vinden:

https://www.multisafepay.com/solutions/ ... s/magento/

En de changelog vind je hier: https://www.multisafepay.com/fileadmin/ ... gento.html
Wij hebben alleen de refund offline knop.
Ik zal morgenochtend de plugin updaten want het is nu te druk in de shop.
Ik hou jullie op de hoogte.
Bedankt tot nu toe!

Re: Hoe verwerken jullie omruilingen in Magento

15
mikemike schreef:
MultiSafepay schreef:We zien trouwens dat je een verouderde plugin gebruikt. We hebben een oplossing opgenomen in de recentere plugins (versie 2.1.0) die je via de onderstaande URL terug kan vinden:

https://www.multisafepay.com/solutions/ ... s/magento/

En de changelog vind je hier: https://www.multisafepay.com/fileadmin/ ... gento.html
Wij hebben alleen de refund offline knop.
Ik zal morgenochtend de plugin updaten want het is nu te druk in de shop.
Ik hou jullie op de hoogte.
Bedankt tot nu toe!
Goedemorgen,

De nieuwste versie van de plugin is nu geinstalleerd maar er is nog steeds alleen de "terugbetaling" offline knop zichtbaar bij het maken van een creditnota.

Re: Hoe verwerken jullie omruilingen in Magento

17
MultiSafepay schreef:Dan helpen we je graag verder om het op te lossen. Zou je een mail hierover kunnen sturen met je gegevens naar techsupport@multisafepay.com?

Alvast bedankt.
Ik ben iets verder.
Verschillende paden geven verschillende opties:
Wanneer ik in de order op credit klik krijg ik alleen de optie terugbetaling offline.
Wanneer ik eerst naar de factuur ga en daar op credit klik krijg ik beide knoppen.

Ik heb nu zo dat wanneer ik via de factuur een creditfactuur aanmaak en op handmatig terugbetalen klik de terugbetaling niet via MSP gaat?

Re: Hoe verwerken jullie omruilingen in Magento

18
Hoi Mike,

In Magento dient een creditmemo te worden aangemaakt o.b.v. de factuur.
Dit houdt in dat de factuur inderdaad dient te worden geopend, en dus niet de bestelling. Vanuit daar dient de creditmemo te worden aangemaakt.

Wat betreft je laatste vraag: Dat klopt. Bij de handmatige terugbetaling wordt er geen opdracht tot het verrichten van een terugbetaling doorgestuurd naar MultiSafepay.
Met vriendelijke groet,


MultiSafepay