Ik heb mijn webshop aangemeld bij Webwinkelkeur. Nu wil ik graag een email (uitnodiging) opstellen zodat klanten een review achterlaten. Heeft iemand nog tips hoe je het beste de klant kan overhalen een beoordeling te schrijven?
Alvast bedankt
Re: Uitnodigen tot beoordeling
2Je zou kunnen overwegen om klanten te motiveren om een review in te vullen, door hen een korting aan te bieden op een vervolgaankoop. Deze moet je dan natuurlijk wel aanbieden ongeacht de inhoud van de review.
Niet alle webshop eigenaren houden ervan om iets aan te bieden. Er zijn er ook genoeg die alleen een kort emailbericht sturen met de vraag of men tevreden en dit wil laten weten op de reviewpagina.
Zorg er in ieder geval voor dat het makkelijk is voor mensen om een review in te vullen. Dat betekent een directe link en wellicht een aantal voorbeeld vragen...
Niet alle webshop eigenaren houden ervan om iets aan te bieden. Er zijn er ook genoeg die alleen een kort emailbericht sturen met de vraag of men tevreden en dit wil laten weten op de reviewpagina.
Zorg er in ieder geval voor dat het makkelijk is voor mensen om een review in te vullen. Dat betekent een directe link en wellicht een aantal voorbeeld vragen...
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: Uitnodigen tot beoordeling
3Wellicht iets orgineels? Je zou er voor kunnen kiezen om 1 euro te doneren naar een goed doel voor elke review die geplaatst wordt? Kun je het eind van het jaar een mooie foto op je website zetten waarin je onder de aandacht brengt dat je een goed doel sponsort en kun je de cheque overhandigen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Uitnodigen tot beoordeling
4 Ik heb hier zelf ook aan gedacht, maar ik denk dat de klant zelf korting wil ontvangen. Hij ontvangt nu EUR 2,50 voor een review, maar geeft de klant mij nog een review als ik hem EUR 1,50 geef en ik doneer EUR 1,00 aan het goede doel?
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Uitnodigen tot beoordeling
5eriks1805 schreef:Ik heb mijn webshop aangemeld bij Webwinkelkeur. Nu wil ik graag een email (uitnodiging) opstellen zodat klanten een review achterlaten. Heeft iemand nog tips hoe je het beste de klant kan overhalen een beoordeling te schrijven?
Alvast bedankt
Hi Erik,
Er zijn altijd afwegingen die je moet maken bij dit soort onderwerpen.
Je kunt een vergoeding geven, maar de vraag is hoe betrouwbaar de reviews dan zijn. De vergoeding beïnvloedt hoogstwaarschijnlijk de reviews positief. Als dit je bedoeling is, dan is het natuurlijk geen probleem. De vraag is echter of een review jouw geld waard is.
Je kunt hiervoor ook eerst proberen om een mailing zonder korting naar een select groepje te sturen. Als de respons voldoende is, dan ga je daarmee verder. Anders stuur je een mailing met korting naar een ander groepje en vergelijk je de resultaten.
Daarnaast kun je ook bij elke bestelling iets van een bedankbrief doen waarin je vraagt of ze een review willen geven.
Benoem in welke geval wel dat je echt iets met de reviews gaat doen wat ten goede komt voor hen.
Succes en ben benieuwd naar je uiteindelijke oplossing + het behaalde effect.
Groet,
Mike
Re: Uitnodigen tot beoordeling
6Wanneer ik een mailtje krijg met de vraag om een review te schrijven met daarin korting op mijn volgende bestelling, dan plaats ik die zéker niet.Anders stuur je een mailing met korting naar een ander groepje en vergelijk je de resultaten.
Groet,
Mike
Wat de webshop je eigenlijk vertelt: Ik licht je op wanneer je geen review schrijft, en de volgende keer bestelt zonder review.
Dit is exact hetzelfde als "u krijgt als nieuwe klant 20% korting op uw eerste bestelling..." Dan word je bij je tweede bestelling genaaid.
Criticasters let op: ik schrijf hier niet dat ik vind dat je nooit korting moet geven hé...
Het mag geen doel op zich worden om beoordelingen binnen te krijgen... Natuurlijk zullen er (potentiële) klanten geïnteresseerd zijn in geschreven reviews. Maar ik heb zelf maandenland zónder reviews een keurmerk actief gevoerd, zonder negatief resultaat of reacties.
De voordeligste autopoetsproducten vind je bij www.123carcleaning.nl!
Re: Uitnodigen tot beoordeling
7Ik zie het als een beloning, omdat men tijd en moeite neemt om een review te schrijven. In de uitnodiging wordt niet over korting gesproken, maar het wordt wel op de site genoemd. De beloning is voor iedere review, dus ook voor ontevreden klanten.
Re: Uitnodigen tot beoordeling
8Toch vraag ik me af hoe je dat gemeten hebt? Zelf Google ik als klant namelijk altijd op een term als "123carcleaning ervaringen" voor ik ergens bestel. Vind ik niks, dan vind ik dat toch een reden om nog eens goed te kijken of ik ergens wil kopen. Ook stuur ik dan geen negatieve e-mail, maar kijk ik gewoon elders. Zie ik pro-actief al klantbeoordelingen getoond, dan is dat voor mij een teken dat een webwinkel toch het vertrouwen in zijn eigen klantenservice heeft om beoordelingen te verzamelen.Jurre Lammertse schreef: Het mag geen doel op zich worden om beoordelingen binnen te krijgen... Natuurlijk zullen er (potentiële) klanten geïnteresseerd zijn in geschreven reviews. Maar ik heb zelf maandenland zónder reviews een keurmerk actief gevoerd, zonder negatief resultaat of reacties.
Uit onderzoek blijkt dat bij een bepaalde hoeveelheid reviews toch het vertrouwen om hoog gaat (http://www.smartinsights.com/conversion ... te-impact/), maar ik ben het met je eens dat het geen doel op zich moet zijn.
Aanvullend; Zelf zou ik eerder een review plaatsen als er 1 euro naar het goede doel gaat dan wanneer ik 2 euro korting krijg op mijn volgende bestelling... Je kunt de keuze ook aan de klant laten...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Uitnodigen tot beoordeling
9Wij van WC-eend ;) "Wildgroei ondergraaft vertrouwen van consument in keurmerken" - http://nos.nl/artikel/2079064-wildgroei ... erken.html. Reviews en keurmerken zijn wel echt wat anders natuurlijk, reviews zijn zeker belangrijk, maar een keurmerk voegt tegenwoordig nog maar heel weinig toe.libertes schreef:Toch vraag ik me af hoe je dat gemeten hebt? Zelf Google ik als klant namelijk altijd op een term als "123carcleaning ervaringen" voor ik ergens bestel. Vind ik niks, dan vind ik dat toch een reden om nog eens goed te kijken of ik ergens wil kopen. Ook stuur ik dan geen negatieve e-mail, maar kijk ik gewoon elders. Zie ik pro-actief al klantbeoordelingen getoond, dan is dat voor mij een teken dat een webwinkel toch het vertrouwen in zijn eigen klantenservice heeft om beoordelingen te verzamelen.Jurre Lammertse schreef: Het mag geen doel op zich worden om beoordelingen binnen te krijgen... Natuurlijk zullen er (potentiële) klanten geïnteresseerd zijn in geschreven reviews. Maar ik heb zelf maandenland zónder reviews een keurmerk actief gevoerd, zonder negatief resultaat of reacties.
Uit onderzoek blijkt dat bij een bepaalde hoeveelheid reviews toch het vertrouwen om hoog gaat (http://www.smartinsights.com/conversion ... te-impact/), maar ik ben het met je eens dat het geen doel op zich moet zijn.
Aanvullend; Zelf zou ik eerder een review plaatsen als er 1 euro naar het goede doel gaat dan wanneer ik 2 euro korting krijg op mijn volgende bestelling... Je kunt de keuze ook aan de klant laten...
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Re: Uitnodigen tot beoordeling
10@puurhost
Wij zijn ook tegen nietszeggende keurmerken. Dat is het grootste gevaar voor ons. Echter moet ik de eerste webwinkel nog vinden waar zowel reviews als een keurmerk niet zorgen voor een conversie verhoging. Bewust of onbewust wordt je daar toch door beïnvloed.
En mijn positie is volgens mij duidelijk, daar maak ik geen geheim van. Natuurlijk kijk ik met een gekleurde bril. Ook het onderzoek wat je aanhaalt is uitgevoerd middels lobby van partijen die daar belangen in hebben...
Tevens sta ik als medewerker van WC eend achter ons product, ik geloof dat we echt wat toevoegen. Ook veel klanten zijn blij met onze bemiddeling, dat is toch een stok achter de deur voor veel webwinkels. Rotte appels kunnen we helaas pas detecteren na de eerste klacht. Dan ondernemen we echter snel actie.
Is ons keurmerk dus 100% zekerheid? Nee, maar de kans dat het mis gaat is wel een stuk kleiner.
Het is altijd heel makkelijk om te roepen dat het niks voorstelt, maar in de praktijk voldoen veel webwinkels gewoon niet aan regelgeving of is de klantenservice gewoon dramatisch slecht.
Wij zijn ook tegen nietszeggende keurmerken. Dat is het grootste gevaar voor ons. Echter moet ik de eerste webwinkel nog vinden waar zowel reviews als een keurmerk niet zorgen voor een conversie verhoging. Bewust of onbewust wordt je daar toch door beïnvloed.
En mijn positie is volgens mij duidelijk, daar maak ik geen geheim van. Natuurlijk kijk ik met een gekleurde bril. Ook het onderzoek wat je aanhaalt is uitgevoerd middels lobby van partijen die daar belangen in hebben...
Tevens sta ik als medewerker van WC eend achter ons product, ik geloof dat we echt wat toevoegen. Ook veel klanten zijn blij met onze bemiddeling, dat is toch een stok achter de deur voor veel webwinkels. Rotte appels kunnen we helaas pas detecteren na de eerste klacht. Dan ondernemen we echter snel actie.
Is ons keurmerk dus 100% zekerheid? Nee, maar de kans dat het mis gaat is wel een stuk kleiner.
Het is altijd heel makkelijk om te roepen dat het niks voorstelt, maar in de praktijk voldoen veel webwinkels gewoon niet aan regelgeving of is de klantenservice gewoon dramatisch slecht.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Uitnodigen tot beoordeling
11Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat jullie echt enorm goed werk doen met het keurmerk, maar omdat de consument al compleet wordt doodgegooid met keurmerken is deze daar veel minder gevoelig voor. Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat het vooral de reviews zijn die een klant over de streep zullen trekken, niet het keurmerk.
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Re: Uitnodigen tot beoordeling
12@puurhost
Laten we het erop houden dat er inderdaad teveel nietszeggende keurmerken zijn. Uit metingen blijven we echter een goede invloed zien, maar reviews zijn minstens zo belangrijk. Dus denk dat we het op de meeste punten eens zijn .
Laten we het erop houden dat er inderdaad teveel nietszeggende keurmerken zijn. Uit metingen blijven we echter een goede invloed zien, maar reviews zijn minstens zo belangrijk. Dus denk dat we het op de meeste punten eens zijn .
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Uitnodigen tot beoordeling
13Hi Jurre,Jurre Lammertse schreef:Wanneer ik een mailtje krijg met de vraag om een review te schrijven met daarin korting op mijn volgende bestelling, dan plaats ik die zéker niet.Anders stuur je een mailing met korting naar een ander groepje en vergelijk je de resultaten.
Groet,
Mike
Wat de webshop je eigenlijk vertelt: Ik licht je op wanneer je geen review schrijft, en de volgende keer bestelt zonder review.
Dit is exact hetzelfde als "u krijgt als nieuwe klant 20% korting op uw eerste bestelling..." Dan word je bij je tweede bestelling genaaid.
Criticasters let op: ik schrijf hier niet dat ik vind dat je nooit korting moet geven hé...
Het mag geen doel op zich worden om beoordelingen binnen te krijgen... Natuurlijk zullen er (potentiële) klanten geïnteresseerd zijn in geschreven reviews. Maar ik heb zelf maandenland zónder reviews een keurmerk actief gevoerd, zonder negatief resultaat of reacties.
Jij kunthem misschien niet plaatsen, maar het kan voor anderen wel een stimulans zijn om een review achter te laten. Jij hanteert geen verzendkosten bij een bestelling €40,-, word je dan ook 'genaaid' als je een bestelling onder €40,- plaatst?
Ik snap je punt wel. Zelf ben ik namelijk ook niet echt een voorstander van het betalen voor reviews, maar dit heeft meer te maken met de betrouwbaarheid van de respons.
Daarnaast zijn keurmerken en reviews het niet waard om er zo lang over te dubben. Maak een keuze, ga daarmee aan de slag en spendeer de rest van de tijd aan je webshop. Dat is toch wat belangrijker. Een keurmerk maakt nog geen webshop.
Groet,
Mike
Re: Uitnodigen tot beoordeling
14We hebben inmiddels de eerste beoordeling binnen. Dit dmv het geven van een kortingscode als de beoordeling is gedaan.
Re: Uitnodigen tot beoordeling
15Dit onderwerp komt vaker ter sprake. Mijn standpunt is, klanten geven mij een beoordeling, omdat ze of graag kwijt willen dat ze ontevreden zijn of juist dat ze tevreden zijn. Beiden ben ik erg blij mee. Als klanten dit niet graag kwijt willen, heb ik ook geen behoefte ze met een korting of wat dan ook over te halen dit alsnog te doen. Alle klanten krijgen automatisch een mail uitnodiging voor het plaatsen van een beoordeling.
Als je daadwerkelijk goed voor je klanten bent, geven ze uit zichzelf graag een goede beoordeling over je. Komt dus vanzelf. Geduld is een schone zaak. Het aantal beoordelingen groeit ook exponentieel naar mijn ervaring. Als het aantal beoordelingen stijgt, zijn mensen sneller geneigd om ook een beoordeling te geven.
Als je daadwerkelijk goed voor je klanten bent, geven ze uit zichzelf graag een goede beoordeling over je. Komt dus vanzelf. Geduld is een schone zaak. Het aantal beoordelingen groeit ook exponentieel naar mijn ervaring. Als het aantal beoordelingen stijgt, zijn mensen sneller geneigd om ook een beoordeling te geven.
Re: Uitnodigen tot beoordeling
16Dus dit!Dierenspeciaalzaak schreef:Dit onderwerp komt vaker ter sprake. Mijn standpunt is, klanten geven mij een beoordeling, omdat ze of graag kwijt willen dat ze ontevreden zijn of juist dat ze tevreden zijn. Beiden ben ik erg blij mee. Als klanten dit niet graag kwijt willen, heb ik ook geen behoefte ze met een korting of wat dan ook over te halen dit alsnog te doen. Alle klanten krijgen automatisch een mail uitnodiging voor het plaatsen van een beoordeling.
Als je daadwerkelijk goed voor je klanten bent, geven ze uit zichzelf graag een goede beoordeling over je. Komt dus vanzelf. Geduld is een schone zaak. Het aantal beoordelingen groeit ook exponentieel naar mijn ervaring. Als het aantal beoordelingen stijgt, zijn mensen sneller geneigd om ook een beoordeling te geven.
Re: Uitnodigen tot beoordeling
17Goed om te horen. Als je een paar beoordelingen hebt ontvangen, kun je altijd proberen hoe het gaat zonder beoordelingen.eriks1805 schreef:We hebben inmiddels de eerste beoordeling binnen. Dit dmv het geven van een kortingscode als de beoordeling is gedaan.
Het moet natuurlijk ook niet je focus zijn om beoordelingen binnen te krijgen. Als je zorgt voor tevreden klanten, ontvang je vanzelf de beoordelingen.
Je bent in elk geval op de goede weg!
Re: Uitnodigen tot beoordeling
18Sinds vandaag kun je ook jezelf als afzender instellen, dat heeft ook een positief resultaat op de respons. Zie ook https://www.webwinkelkeur.nl/blog/afzen ... instellen/eriks1805 schreef:Ik heb mijn webshop aangemeld bij Webwinkelkeur. Nu wil ik graag een email (uitnodiging) opstellen zodat klanten een review achterlaten. Heeft iemand nog tips hoe je het beste de klant kan overhalen een beoordeling te schrijven?
Alvast bedankt
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Uitnodigen tot beoordeling
19Zonder korting bedoel je, neem ik aan?msegveld schreef:Goed om te horen. Als je een paar beoordelingen hebt ontvangen, kun je altijd proberen hoe het gaat zonder beoordelingen.eriks1805 schreef:We hebben inmiddels de eerste beoordeling binnen. Dit dmv het geven van een kortingscode als de beoordeling is gedaan.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: Uitnodigen tot beoordeling
20Haha, excuus! Dat bedoel ik inderdaad. Bedankt voor je scherpte. :DWebwinkelMeerwaarde schreef:Zonder korting bedoel je, neem ik aan?msegveld schreef:
Goed om te horen. Als je een paar beoordelingen hebt ontvangen, kun je altijd proberen hoe het gaat zonder beoordelingen.
Re: Uitnodigen tot beoordeling
21Eens met #15.
Met het geven van een bedrag of korting komen de reviews niet betrouwbaar over.
Zal het dan echt gaan om de review van het artikel of dat iemand er iets voor terug krijgt?
Je zou ook in de e-mail kunnen zetten hoe de klant het ervaren heeft en een review kunnen achterlaten om zo de klant nog beter van dien te zijn.
Met het geven van een bedrag of korting komen de reviews niet betrouwbaar over.
Zal het dan echt gaan om de review van het artikel of dat iemand er iets voor terug krijgt?
Je zou ook in de e-mail kunnen zetten hoe de klant het ervaren heeft en een review kunnen achterlaten om zo de klant nog beter van dien te zijn.
✓ Webdevelopment | ✓ Internetmarketing | Webbouw Plus
Re: Uitnodigen tot beoordeling
22Je moet natuurlijk niet een korting bieden voor alleen positieve reviews. De korting bied je op een vervolgaankoop.Webbouw Plus schreef:Eens met #15.
Met het geven van een bedrag of korting komen de reviews niet betrouwbaar over.
Zal het dan echt gaan om de review van het artikel of dat iemand er iets voor terug krijgt?
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: Uitnodigen tot beoordeling
23Maar dat is toch een vorm van een betaalde review? Ze plaatsen misschien alleen iets omdat ze korting krijgen.WebwinkelMeerwaarde schreef:Je moet natuurlijk niet een korting bieden voor alleen positieve reviews. De korting bied je op een vervolgaankoop.Webbouw Plus schreef:Eens met #15.
Met het geven van een bedrag of korting komen de reviews niet betrouwbaar over.
Zal het dan echt gaan om de review van het artikel of dat iemand er iets voor terug krijgt?
✓ Webdevelopment | ✓ Internetmarketing | Webbouw Plus
Re: Uitnodigen tot beoordeling
24Klopt. Maar het simpelweg bieden van een korting op een vervolgaankoop voor het geven van een review, wil niet zeggen dat je klant gaat liegen... De korting krijgt hij/zij sowieso, ook bij een slechte review.
Bij bijvoorbeeld het verloten van een prijs onder de reviews heb je hier meer last van. Dan is men vaak geneigd positief te zijn.
Zeker als je nog niet zo lang geleden gestart bent/ nog niet veel klanten en reviews hebt, dan kan dit helpen om klanten te belonen voor een review. Dit kan je, naarmate je meer reviews ontvangt, afbouwen.
Bij bijvoorbeeld het verloten van een prijs onder de reviews heb je hier meer last van. Dan is men vaak geneigd positief te zijn.
Zeker als je nog niet zo lang geleden gestart bent/ nog niet veel klanten en reviews hebt, dan kan dit helpen om klanten te belonen voor een review. Dit kan je, naarmate je meer reviews ontvangt, afbouwen.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: Uitnodigen tot beoordeling
25Als je een slechte review wilt schrijven koop je er waarschijnlijk niet meer en wil je ook die kortingscode niet. Dus krijg je als je iemand overhaalt met een kortingscodes ook bijna alleen maar positieve reviews te zien.
Re: Uitnodigen tot beoordeling
26Er is hier simpelweg ook niet één goed antwoord voor. Elke methode heeft zo zijn voor- en nadelen.
Ik zal gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Probeer eens wat verschillende methodes uit en bekijk de respons.
Testen > speculeren haha.
Ik zal gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Probeer eens wat verschillende methodes uit en bekijk de respons.
Testen > speculeren haha.
Re: Uitnodigen tot beoordeling
27Iemand die een slechte ervaring heeft, zal eerder geneigd zijn om een review te schrijven om zijn ongenoegen te uiten. Een kortingscode zal de schrijver hierbij niet zo snel tegenhouden!PaulG schreef:Als je een slechte review wilt schrijven koop je er waarschijnlijk niet meer en wil je ook die kortingscode niet. Dus krijg je als je iemand overhaalt met een kortingscodes ook bijna alleen maar positieve reviews te zien.
Klagen is nou eenmaal een stuk makkelijker dan een compliment te geven!
De kortingscodes zijn juist een mooi middel om de gemiddelde klant over te halen, een order die zonder verdere bijzonderheden is verlopen geeft weinig aanzet voor het plaatsen van een review, een kortingscode kan net dat duwtje in de rug zijn.
Bij ons wordt ca. 20-25% van de uitgegeven codes verzilverd bij een volgende bestelling.
Re: Uitnodigen tot beoordeling
28Dat zeg ik. Als je iemand overhaalt is het iemand die positief gaat schrijven. De negatievelingen schrijven toch wel. Dus je gemiddelde beoordeling wordt beter.
Re: Uitnodigen tot beoordeling
29Je gaf zelf alleen aan dat je alleen positieve reviews krijgt te zien. Dat is denk ik niet het geval. Wel is het zo dat je alleen maar negatieve reviews krijgt te zien als je niet vraagt om een beoordeling. De moeilijkheid is om de geplaatste beoordelingen een weerspiegeling te laten vormen van de gemiddelde klant.Dus krijg je als je iemand overhaalt met een kortingscodes ook bijna alleen maar positieve reviews te zien.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Uitnodigen tot beoordeling
30FYI: Kreeg van Wehkamp een mailtje. Kon kans maken op 50 euro korting bij mijn volgende bestelling met een review.