Re: Zakelijke rekening & iDeal

2
Ik zou zeggen, ga eens langs een aantal banken die je interesse hebben. ING is een populaire voor starters, aangezien het eerste jaar gratis is.
Actief in webshopontwikkeling
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Zakelijke rekening & iDeal

5
smartags schreef:Wie van jullie heeft er een zakelijk rekening?
Ik zou willen veranderen van iDeal payment provider maar dan is een zakelijke rekening verplicht.
Dit had ik dus nog niet.

Welke hebben jullie en wat raden jullie aan?
Ik zou trouwens geen zakelijke rekening nemen. Voor iedere actie, hoe klein ook, moet je betalen. Gewoon een (2e) prive rekening. Waarom meer betalen dan nodig? Voor IDeal kan je een PSP nemen. Die storten vervolgens weer naar je eigen (prive) rekening
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Zakelijke rekening & iDeal

6
Het Varaantje schreef:
smartags schreef:Wie van jullie heeft er een zakelijk rekening?
Ik zou willen veranderen van iDeal payment provider maar dan is een zakelijke rekening verplicht.
Dit had ik dus nog niet.

Welke hebben jullie en wat raden jullie aan?
Ik zou trouwens geen zakelijke rekening nemen. Voor iedere actie, hoe klein ook, moet je betalen. Gewoon een (2e) prive rekening. Waarom meer betalen dan nodig? Voor IDeal kan je een PSP nemen. Die storten vervolgens weer naar je eigen (prive) rekening
En x dagen wachten op je geld bij een psp.
En hopen dat ze het allemaal maar correct doen.

Als een klant bij mij via ideal betaald en hij heeft ook een rabobank rekening staat het geld er 5 minuten later al op, ook in het weekend.

Bij een psp mag je lekker 5 dagen wachten, bijvoorbeeld bij sisow.

Re: Zakelijke rekening & iDeal

7
RicardoV schreef: En x dagen wachten op je geld bij een psp.
En hopen dat ze het allemaal maar correct doen.

Als een klant bij mij via ideal betaald en hij heeft ook een rabobank rekening staat het geld er 5 minuten later al op, ook in het weekend.

Bij een psp mag je lekker 5 dagen wachten, bijvoorbeeld bij sisow.
Volgens mij kan je bij Sisow ingeven wanneer je het geld gestort wil zien. Maar het is inderdaad niet direct. Ik laat het 1x per week overboeken naar mijn eigen rekening. Wat je bedoeld met 'hopen dat ze het allemaal maar correct doen' kan ik niet helemaal thuis brengen.

Maar het is natuurlijk gewoon een keuze. Als je meer wilt betalen met een rechtstreekse plugin op een zakelijke rekening is dat natuurlijk ook gewoon een optie. Ikzelf heb voor een PSP gekozen omdat het goedkoper uitkwam.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Zakelijke rekening & iDeal

8
TargetPay keert automatisch én kosteloos trouw elke maandag uit. Fouten hebben ze nog nooit gemaakt en de helpdesk reageert snel en professioneel.

Je moet zijn ingeschreven bij de KvK (of een gelijkwaardige Europese tegenhanger) en een kopie mailen van een legitimatiebewijs. Een zakelijke bankrekening heb je, volgens mij, niet meer nodig.
StoreCore.io

Re: Zakelijke rekening & iDeal

10
Het Varaantje schreef:
RicardoV schreef: En x dagen wachten op je geld bij een psp.
En hopen dat ze het allemaal maar correct doen.

Als een klant bij mij via ideal betaald en hij heeft ook een rabobank rekening staat het geld er 5 minuten later al op, ook in het weekend.

Bij een psp mag je lekker 5 dagen wachten, bijvoorbeeld bij sisow.
Volgens mij kan je bij Sisow ingeven wanneer je het geld gestort wil zien. Maar het is inderdaad niet direct. Ik laat het 1x per week overboeken naar mijn eigen rekening. Wat je bedoeld met 'hopen dat ze het allemaal maar correct doen' kan ik niet helemaal thuis brengen.

Maar het is natuurlijk gewoon een keuze. Als je meer wilt betalen met een rechtstreekse plugin op een zakelijke rekening is dat natuurlijk ook gewoon een optie. Ikzelf heb voor een PSP gekozen omdat het goedkoper uitkwam.
als bedrijf zijnde verplicht de fiscus je om een zakelijke rekeing te nemen. voor de boekhouding dien je namelijk prive en zakelijk gescheiden te houden.
tevens is met een zakelijke rekeing het makkelijker om al je aftrekposten aan te tonen.
- en voor ideal betaling beveel ik sisow aan, ze zijn de goedkoopste en sinds kort heb je binnen 2 dagen je geld op de bank.

succes.
http://www.energie-techniek.com
de installatie shop

cv gas water sanitair vloerverwarming riolering zonnepanelen zonneboilers etc

Re: Zakelijke rekening & iDeal

11
j.hooijenga schreef: als bedrijf zijnde verplicht de fiscus je om een zakelijke rekeing te nemen.
Volgens mij is dit onjuist. Je bent niet verplicht een zakelijke rekening te nemen. Uiteraard wel om je administratie bij te houden, maar een privé rekening zakelijk gebruiken is geen probleem.

Re: Zakelijke rekening & iDeal

12
Klopt.

In het begin gebruikte ik ook mijn prive rekening. Ik heb toch facturen van al mijn inkopen en verkopen? Toen de webwinkel begon te groeien hebben we uiteraard een 2e rekening geopend. Maar ik zie geen enkel verschil tussen een 'prive' en een 'zakelijke' rekening. Behalve dat je voor een zakelijke rekening de hoofdprijs betaald. Voor kleine webwinkels is Ideal in de meeste gevallen ook duurder dan via een PSP.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Zakelijke rekening & iDeal

13
zou wel aan raden om een zakelijk rekening te openen, zoals gezegd is dit wel overzichtelijker voor je administratie en kan je makkelijker aantonen aan de fiscus dat de aankopen daadwerkelijk voor en op naam op van 'de zaak' gedaan zijn. de kosten voor een zakelijke rekening vallen op zich wel mee, aan een psp zitten ook kosten verbonden en nadeel hiervan is dat je lang op je geld moet wachten..
Beginnende ondernemer met een winkel met moestuin artikelen